Bentley chce zdvojnásobit prodeje na 20 000 aut ročně. Potřebuje SUV

Bentley chce zdvojnásobit prodeje na 20 000 aut ročně. Potřebuje SUV

Má vůbec automobilka Bentley zapotřebí chrlit do světa desítky tisíc aut ročně? Neztratí se pocit exkluzivity, když stejné auto potkáte na každém rohu? Bentley chce totiž zdvojnásobit své prodeje ze současných asi 10 000 aut do roku 2020.

K tomu nepotřebuje nic jiného než luxusní SUV, které by mohlo být vážnou konkurencí pro Range Rover. Asi nikdo nečeká, že se zrovna v Evropě kvůli takovému autu netrhnou u dealerů Bentley dveře. Luxusní SUV ale bude důležitý artikl v Číně, arabských státech a v USA.

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka Volkswagen se chce stát jednoznačně největším producentem aut na světě. Zatímco pár tisíc aut navíc od Bentley se statistikami nic moc neudělá, koncern může značku náležitě „podojit“ na obchodních maržích. Zatímco na běžných vozech jsou marže poměrně malé vzhledem k cenám, u luxusních aut se pohybují ve stovkách tisíc.

SUV je navíc taková globální jistota. Nálady zákazníků a poptávka po sportovních či nějakým zůsobem výjimečných modelech dost kolísá, ale SUV se vždycky bude prodávat dobře. SUV bude pro Bentley totéž, co Cayenne pro Porsche – tedy generátor peněz, které pak bude automobilka utrácet za hračky a okrajové záležitosti.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků