Bentley Bentayga V8 oficiálně. Má 550 koní a stále ohromující dynamiku

Že dostane Bentley Bentayga nový motor, jsme uvedli již před časem. Nyní je všechno oficiálně a máme i technická data.

Když Bentley Bentayga dorazilo na náš trh, bylo možné vybrat si jakýkoliv motor, pokud to byl šestilitrový zážehový dvanáctiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. Na výkon 447 kW si asi nikdo stěžovat nebude, vždyť téměř 2,5 tuny vážící SUV umí sprint z klidu na 100 km/h za 4 sekundy, trend ale spíše vede směrem k lepší ekonomice provozu. Následoval vznětový osmiválec z Audi SQ7 (320 kW) a nyní přichází něco mezi.

Bentley Bentayga dostane nový motor. S benzinovou V8 bude nejlevnější

Bentley Bentayga dostane nový motor. S benzinovou V8 bude nejlevnější

Novým motorem SUV od Bentley je čtyřlitrový zážehový osmiválec o výkonu 404 kW (550 koní) v 6000 otáčkách a točivém momentu 770 N.m v rozmezí 1960-4500 otáček. Hmotnost vozu stále činí značných 2395 kilogramů, jemu však jako by to bylo úplně jedno. Na stovce je za 4,5 sekundy a umí se rozjet až na 290 km/h, což je ve srovnání s dvanáctiválcem o 0,4 sekundy více a 6 km/h méně. Tohle v praxi nikdo ani nepozná.

Výše jsem psal o ekonomice provozu, nyní tedy konkrétněji. Kombinovaná udávaná spotřeba činí rovných devět litrů na sto kilometrů, dvanáctiválec si oficiálně řekne o více než třináct litrů. Připouštím, že to možná majitele ani nebude zajímat, na druhou stranu je fajn vědět, že na nádrž ujedete téměř 750 kilometrů. Příznivých hodnot motor dosahuje i díky systému vypínání válců, který známe například i Audi RS6 Avant.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Doplněním nabídky o osmiválec ovšem novinky ve světě Bentley Bentayga nekončí. Už na březnovém autosalonu v Ženevě se představí jak s motorem V8, tak s plug-in hybridním ústrojím. Očekává se kombinace šestiválce 2,9 litru s elektromotorem, tak jak je to u Porsche Panamera E-Hybrid.

Bentley Bentayga V8 - základní technická data
Motor 4.0 TFSI
Zdvihový objem [cm3] 3993
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 404/6000
Toč. mom. [N.m/min] 770/1960-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 290
Komb. spotřeba [l/100 km] 9
Zrychl. 0-100 km/h [s] 4,5

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

dnes | Milan Lažanský | 29 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků