Bentley Bentayga V8 oficiálně. Má 550 koní a stále ohromující dynamiku

Že dostane Bentley Bentayga nový motor, jsme uvedli již před časem. Nyní je všechno oficiálně a máme i technická data.

Když Bentley Bentayga dorazilo na náš trh, bylo možné vybrat si jakýkoliv motor, pokud to byl šestilitrový zážehový dvanáctiválec dopovaný dvěma turbodmychadly. Na výkon 447 kW si asi nikdo stěžovat nebude, vždyť téměř 2,5 tuny vážící SUV umí sprint z klidu na 100 km/h za 4 sekundy, trend ale spíše vede směrem k lepší ekonomice provozu. Následoval vznětový osmiválec z Audi SQ7 (320 kW) a nyní přichází něco mezi.

Bentley Bentayga dostane nový motor. S benzinovou V8 bude nejlevnější

Bentley Bentayga dostane nový motor. S benzinovou V8 bude nejlevnější

Novým motorem SUV od Bentley je čtyřlitrový zážehový osmiválec o výkonu 404 kW (550 koní) v 6000 otáčkách a točivém momentu 770 N.m v rozmezí 1960-4500 otáček. Hmotnost vozu stále činí značných 2395 kilogramů, jemu však jako by to bylo úplně jedno. Na stovce je za 4,5 sekundy a umí se rozjet až na 290 km/h, což je ve srovnání s dvanáctiválcem o 0,4 sekundy více a 6 km/h méně. Tohle v praxi nikdo ani nepozná.

Výše jsem psal o ekonomice provozu, nyní tedy konkrétněji. Kombinovaná udávaná spotřeba činí rovných devět litrů na sto kilometrů, dvanáctiválec si oficiálně řekne o více než třináct litrů. Připouštím, že to možná majitele ani nebude zajímat, na druhou stranu je fajn vědět, že na nádrž ujedete téměř 750 kilometrů. Příznivých hodnot motor dosahuje i díky systému vypínání válců, který známe například i Audi RS6 Avant.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Doplněním nabídky o osmiválec ovšem novinky ve světě Bentley Bentayga nekončí. Už na březnovém autosalonu v Ženevě se představí jak s motorem V8, tak s plug-in hybridním ústrojím. Očekává se kombinace šestiválce 2,9 litru s elektromotorem, tak jak je to u Porsche Panamera E-Hybrid.

Bentley Bentayga V8 - základní technická data
Motor 4.0 TFSI
Zdvihový objem [cm3] 3993
Válce/ventily 8/4
Největší výkon [kW/min] 404/6000
Toč. mom. [N.m/min] 770/1960-4500
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 290
Komb. spotřeba [l/100 km] 9
Zrychl. 0-100 km/h [s] 4,5
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

dnes | Radek Pecák
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků