Bentley Bentayga míří na Pikes Peak! Chce pokořit rekord tratě

Vůz poháněný dvanáctiválcovým agregátem se má na start postavit 24. června.

Oddělení automobilky Bentley v Crewe má nyní "v parádě" jeden z exemplářů luxusního SUV Bentayga. Práce musí skončit tak, aby se vůz mohl postavit na start letošního ročníku legendárního závodu Pikes Peak International Hill Climb. Nepůjde samozřejmě jen o nějaký výlet. Cílem je stanovit nový rekordní čas v kategorii SUV.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

První předpoklad už je dán. Pod kapotou vozu se totiž nachází zážehový dvanáctiválcový motor, který posílá na kola výkon šest stovek koňských sil. Díky němu vůz dokáže akcelerovat z nuly na stovku během pouhých čtyř sekund, což je lepší hodnota, než jakou disponuje Porsche 911 Carrera 4.

Přesnou specifikaci odtajní automobilka v březnu. Tehdy také sdělí, kdo při závodě usedne za volant. Podle zdrojů Autocaru sice auto dostane bezpečnostní klec a další náležitosti, které jsou podmínkou pro připuštění na start, ale jinak prý půjde o co možná nejstandardnější specifikaci. Dokonce i hmotnost má být nejméně 2440 kilogramů, což je hodnota odpovídající standardnímu vozu bez bezpečnostního rámu.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Start závodu je naplánován na 24. června. Bentley bude zařazeno do speciální třídy "výstavních" automobilů. Mezi nimi bude řada velmi rozdílných vozů. Například Dodge Viper nebo Ford F1 pick-up z roku 1949. Na čas, který Bentley Bentayga na trati zajede, jsme každopádně už teď zvědaví.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků