Bentley Bentayga míří na Pikes Peak! Chce pokořit rekord tratě

Vůz poháněný dvanáctiválcovým agregátem se má na start postavit 24. června.

Oddělení automobilky Bentley v Crewe má nyní "v parádě" jeden z exemplářů luxusního SUV Bentayga. Práce musí skončit tak, aby se vůz mohl postavit na start letošního ročníku legendárního závodu Pikes Peak International Hill Climb. Nepůjde samozřejmě jen o nějaký výlet. Cílem je stanovit nový rekordní čas v kategorii SUV.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

První předpoklad už je dán. Pod kapotou vozu se totiž nachází zážehový dvanáctiválcový motor, který posílá na kola výkon šest stovek koňských sil. Díky němu vůz dokáže akcelerovat z nuly na stovku během pouhých čtyř sekund, což je lepší hodnota, než jakou disponuje Porsche 911 Carrera 4.

Přesnou specifikaci odtajní automobilka v březnu. Tehdy také sdělí, kdo při závodě usedne za volant. Podle zdrojů Autocaru sice auto dostane bezpečnostní klec a další náležitosti, které jsou podmínkou pro připuštění na start, ale jinak prý půjde o co možná nejstandardnější specifikaci. Dokonce i hmotnost má být nejméně 2440 kilogramů, což je hodnota odpovídající standardnímu vozu bez bezpečnostního rámu.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Start závodu je naplánován na 24. června. Bentley bude zařazeno do speciální třídy "výstavních" automobilů. Mezi nimi bude řada velmi rozdílných vozů. Například Dodge Viper nebo Ford F1 pick-up z roku 1949. Na čas, který Bentley Bentayga na trati zajede, jsme každopádně už teď zvědaví.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků