Bentley Bentayga míří na Pikes Peak! Chce pokořit rekord tratě

Vůz poháněný dvanáctiválcovým agregátem se má na start postavit 24. června.

Oddělení automobilky Bentley v Crewe má nyní "v parádě" jeden z exemplářů luxusního SUV Bentayga. Práce musí skončit tak, aby se vůz mohl postavit na start letošního ročníku legendárního závodu Pikes Peak International Hill Climb. Nepůjde samozřejmě jen o nějaký výlet. Cílem je stanovit nový rekordní čas v kategorii SUV.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

První předpoklad už je dán. Pod kapotou vozu se totiž nachází zážehový dvanáctiválcový motor, který posílá na kola výkon šest stovek koňských sil. Díky němu vůz dokáže akcelerovat z nuly na stovku během pouhých čtyř sekund, což je lepší hodnota, než jakou disponuje Porsche 911 Carrera 4.

Přesnou specifikaci odtajní automobilka v březnu. Tehdy také sdělí, kdo při závodě usedne za volant. Podle zdrojů Autocaru sice auto dostane bezpečnostní klec a další náležitosti, které jsou podmínkou pro připuštění na start, ale jinak prý půjde o co možná nejstandardnější specifikaci. Dokonce i hmotnost má být nejméně 2440 kilogramů, což je hodnota odpovídající standardnímu vozu bez bezpečnostního rámu.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Start závodu je naplánován na 24. června. Bentley bude zařazeno do speciální třídy "výstavních" automobilů. Mezi nimi bude řada velmi rozdílných vozů. Například Dodge Viper nebo Ford F1 pick-up z roku 1949. Na čas, který Bentley Bentayga na trati zajede, jsme každopádně už teď zvědaví.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků