Bentley Bentayga míří na Pikes Peak! Chce pokořit rekord tratě

Vůz poháněný dvanáctiválcovým agregátem se má na start postavit 24. června.

Oddělení automobilky Bentley v Crewe má nyní "v parádě" jeden z exemplářů luxusního SUV Bentayga. Práce musí skončit tak, aby se vůz mohl postavit na start letošního ročníku legendárního závodu Pikes Peak International Hill Climb. Nepůjde samozřejmě jen o nějaký výlet. Cílem je stanovit nový rekordní čas v kategorii SUV.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

První předpoklad už je dán. Pod kapotou vozu se totiž nachází zážehový dvanáctiválcový motor, který posílá na kola výkon šest stovek koňských sil. Díky němu vůz dokáže akcelerovat z nuly na stovku během pouhých čtyř sekund, což je lepší hodnota, než jakou disponuje Porsche 911 Carrera 4.

Přesnou specifikaci odtajní automobilka v březnu. Tehdy také sdělí, kdo při závodě usedne za volant. Podle zdrojů Autocaru sice auto dostane bezpečnostní klec a další náležitosti, které jsou podmínkou pro připuštění na start, ale jinak prý půjde o co možná nejstandardnější specifikaci. Dokonce i hmotnost má být nejméně 2440 kilogramů, což je hodnota odpovídající standardnímu vozu bez bezpečnostního rámu.

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Pohled do útrob Bentley Bentayga bere dech, má 50 kilogramů kabelů

Start závodu je naplánován na 24. června. Bentley bude zařazeno do speciální třídy "výstavních" automobilů. Mezi nimi bude řada velmi rozdílných vozů. Například Dodge Viper nebo Ford F1 pick-up z roku 1949. Na čas, který Bentley Bentayga na trati zajede, jsme každopádně už teď zvědaví.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků