Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři koncovky výfuku, které asi časem budou také černé. Věřte nebo ne, právě se díváte na první vůz značky Bentley vybavený turbodieselem! Připadá vám, že se konec světa blíží? Popravdě řečeno luxusní SUV Bentayga nejspíš nebude vozem pro tradiční aristokratickou klientelu značky a noví zákazníci nejspíš takovými předsudky vůči turbodieselům netrpí.

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

A když se podíváme na parametry, možná se přimhouří oči ještě více. SUV o hmotnosti 2,4 tuny má výkon 435 koní (320 kW), točivý moment mamutích 900 N.m  dostupný od tisíce (!) otáček a zrychlení z nuly na stovku umí za 4,8 sekundy. Pokud vám jsou ta čísla povědomá, dobrý postřeh – technickým základem je Audi SQ7. Jeden drobný rozdíl (tedy kromě skoro dvojnásobné cenovky) tu je – Bentayga má omezovač rychlosti nastaven na 270 km/h, tedy o 20 víc, než sportovně laděné SUV od Audi. Nyní už představa dieselového Bentley není tak špatná, že?

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Pro pořádek dodejme, že V8 4.0 je motor s trojitým přeplňováním, dvojici twin-scroll turbodmychadel doplňuje ještě elektrický kompresor, jenž se stará o rychlou odezvu v nízkých otáčkách. Papírová spotřeba 7,3 l nafty pak určitě pobaví i zapřisáhlého mrzouta. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol i cenovka pod úrovní dvanáctiválcového benziňáku, ten je dražší téměř o milion korun, Bentayga Diesel totiž začíná na cca 4,3 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 34 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků