Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři koncovky výfuku, které asi časem budou také černé. Věřte nebo ne, právě se díváte na první vůz značky Bentley vybavený turbodieselem! Připadá vám, že se konec světa blíží? Popravdě řečeno luxusní SUV Bentayga nejspíš nebude vozem pro tradiční aristokratickou klientelu značky a noví zákazníci nejspíš takovými předsudky vůči turbodieselům netrpí.

SUV | Zajímavosti | Luxusní auta | Byznys | Fascinace | Bentley

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

A když se podíváme na parametry, možná se přimhouří oči ještě více. SUV o hmotnosti 2,4 tuny má výkon 435 koní (320 kW), točivý moment mamutích 900 N.m  dostupný od tisíce (!) otáček a zrychlení z nuly na stovku umí za 4,8 sekundy. Pokud vám jsou ta čísla povědomá, dobrý postřeh – technickým základem je Audi SQ7. Jeden drobný rozdíl (tedy kromě skoro dvojnásobné cenovky) tu je – Bentayga má omezovač rychlosti nastaven na 270 km/h, tedy o 20 víc, než sportovně laděné SUV od Audi. Nyní už představa dieselového Bentley není tak špatná, že?

SUV | Technika | Luxusní auta | Byznys | Bentley

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Pro pořádek dodejme, že V8 4.0 je motor s trojitým přeplňováním, dvojici twin-scroll turbodmychadel doplňuje ještě elektrický kompresor, jenž se stará o rychlou odezvu v nízkých otáčkách. Papírová spotřeba 7,3 l nafty pak určitě pobaví i zapřisáhlého mrzouta. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol i cenovka pod úrovní dvanáctiválcového benziňáku, ten je dražší téměř o milion korun, Bentayga Diesel totiž začíná na cca 4,3 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků