Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři koncovky výfuku, které asi časem budou také černé. Věřte nebo ne, právě se díváte na první vůz značky Bentley vybavený turbodieselem! Připadá vám, že se konec světa blíží? Popravdě řečeno luxusní SUV Bentayga nejspíš nebude vozem pro tradiční aristokratickou klientelu značky a noví zákazníci nejspíš takovými předsudky vůči turbodieselům netrpí.

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

A když se podíváme na parametry, možná se přimhouří oči ještě více. SUV o hmotnosti 2,4 tuny má výkon 435 koní (320 kW), točivý moment mamutích 900 N.m  dostupný od tisíce (!) otáček a zrychlení z nuly na stovku umí za 4,8 sekundy. Pokud vám jsou ta čísla povědomá, dobrý postřeh – technickým základem je Audi SQ7. Jeden drobný rozdíl (tedy kromě skoro dvojnásobné cenovky) tu je – Bentayga má omezovač rychlosti nastaven na 270 km/h, tedy o 20 víc, než sportovně laděné SUV od Audi. Nyní už představa dieselového Bentley není tak špatná, že?

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Pro pořádek dodejme, že V8 4.0 je motor s trojitým přeplňováním, dvojici twin-scroll turbodmychadel doplňuje ještě elektrický kompresor, jenž se stará o rychlou odezvu v nízkých otáčkách. Papírová spotřeba 7,3 l nafty pak určitě pobaví i zapřisáhlého mrzouta. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol i cenovka pod úrovní dvanáctiválcového benziňáku, ten je dražší téměř o milion korun, Bentayga Diesel totiž začíná na cca 4,3 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků