Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři koncovky výfuku, které asi časem budou také černé. Věřte nebo ne, právě se díváte na první vůz značky Bentley vybavený turbodieselem! Připadá vám, že se konec světa blíží? Popravdě řečeno luxusní SUV Bentayga nejspíš nebude vozem pro tradiční aristokratickou klientelu značky a noví zákazníci nejspíš takovými předsudky vůči turbodieselům netrpí.

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

A když se podíváme na parametry, možná se přimhouří oči ještě více. SUV o hmotnosti 2,4 tuny má výkon 435 koní (320 kW), točivý moment mamutích 900 N.m  dostupný od tisíce (!) otáček a zrychlení z nuly na stovku umí za 4,8 sekundy. Pokud vám jsou ta čísla povědomá, dobrý postřeh – technickým základem je Audi SQ7. Jeden drobný rozdíl (tedy kromě skoro dvojnásobné cenovky) tu je – Bentayga má omezovač rychlosti nastaven na 270 km/h, tedy o 20 víc, než sportovně laděné SUV od Audi. Nyní už představa dieselového Bentley není tak špatná, že?

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Pro pořádek dodejme, že V8 4.0 je motor s trojitým přeplňováním, dvojici twin-scroll turbodmychadel doplňuje ještě elektrický kompresor, jenž se stará o rychlou odezvu v nízkých otáčkách. Papírová spotřeba 7,3 l nafty pak určitě pobaví i zapřisáhlého mrzouta. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol i cenovka pod úrovní dvanáctiválcového benziňáku, ten je dražší téměř o milion korun, Bentayga Diesel totiž začíná na cca 4,3 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků