Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři koncovky výfuku, které asi časem budou také černé. Věřte nebo ne, právě se díváte na první vůz značky Bentley vybavený turbodieselem! Připadá vám, že se konec světa blíží? Popravdě řečeno luxusní SUV Bentayga nejspíš nebude vozem pro tradiční aristokratickou klientelu značky a noví zákazníci nejspíš takovými předsudky vůči turbodieselům netrpí.

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

Bentley Bentayga má co nabídnout i rybářům. Velmi bohatým rybářům

A když se podíváme na parametry, možná se přimhouří oči ještě více. SUV o hmotnosti 2,4 tuny má výkon 435 koní (320 kW), točivý moment mamutích 900 N.m  dostupný od tisíce (!) otáček a zrychlení z nuly na stovku umí za 4,8 sekundy. Pokud vám jsou ta čísla povědomá, dobrý postřeh – technickým základem je Audi SQ7. Jeden drobný rozdíl (tedy kromě skoro dvojnásobné cenovky) tu je – Bentayga má omezovač rychlosti nastaven na 270 km/h, tedy o 20 víc, než sportovně laděné SUV od Audi. Nyní už představa dieselového Bentley není tak špatná, že?

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Bentley Bentayga se už brzy představí s dieselem pod kapotou

Pro pořádek dodejme, že V8 4.0 je motor s trojitým přeplňováním, dvojici twin-scroll turbodmychadel doplňuje ještě elektrický kompresor, jenž se stará o rychlou odezvu v nízkých otáčkách. Papírová spotřeba 7,3 l nafty pak určitě pobaví i zapřisáhlého mrzouta. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol i cenovka pod úrovní dvanáctiválcového benziňáku, ten je dražší téměř o milion korun, Bentayga Diesel totiž začíná na cca 4,3 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků