Bentley Bentayga dostalo snímač otisků prstů. O náhradu klíčku však nejde

Snímač otisků prstů je dnes rozšířený i u levnějších smartphonů. Nyní tuto technologii dostane také Bentley Bentayga.

Vozy Bentley považuji za katedrály na kolech, nehledě na to, jestli se jedná o vlajkovou loď Mulsanne, nebo trochu kontroverzní SUV Bentayga. Mají svoje nezaměnitelné kouzlo a vzbuzují obrovský respekt, když ale dojde na krádeže cenností zanechaných uvnitř, zloději nebudou dělat rozdíly mezi tím, zda neoprávněně vniknou do auta za tři sta tisíc, nebo deset milionů.

Právě proto nyní přichází personalizační oddělení Mulliner s vychytávkou, která majitelům Bentley dopřeje trochu více klidu. Schránka v loketní opěrce je nyní hliníková, odolává vyšším tlakům a je vybavena speciálními dvířky se čtečkou otisků prstů, kterou známe z chytrých telefonů či notebooků.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Schránka toho sama o sobě moc nepojme, cennosti jako hodinky či peněženka však zůstanou ve voze ve větším bezpečí, například když si majitel vozu užívá na pláži nebo si nechá vůz zaparkovat u hotelu. Nikdo neříká, že dvířka nelze prolomit, novinka ale může zloděje odradit, nebo alespoň přinejmenším zdržet.

„Zařízení Mulliner Biometric Secure Stowage není na první pohled vidět. Zahrnuje kapacitní technologii snímačů otisků prstů, který umožňuje ukládat více otisků. To uživateli umožňuje určit, kdo bude mít přístup k cennostem,“ říká Uday Senapati, šéf technických operací divize Mulliner. Právě tato divize se stará o jedinečnost vozů Bentley a v podstatě pro ni nic není problém.

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Stačí mít jenom požadovaný obnos peněž. Vždyť jen vestavěná chladnička pro Bentley Mulsanne, která má elektricky ovládaná dvířka a obsahuje dvě křišťálové sklenky na sekt, stojí 8.230 eur (asi 210.000 Kč), podobně jako infotainment pro zadní sedadla, a balíček Mulliner Driving Specification, který má za úkol udělat Mulsanne sportovnější (21palcová kola, sportovní podvozek a řízení, hliníkové pedály a další) stojí téměř 14.000 eur. Ve světě Bentley se ale takové „drobné“ prostě neřeší.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků