Bentley Bentayga dostalo snímač otisků prstů. O náhradu klíčku však nejde

Snímač otisků prstů je dnes rozšířený i u levnějších smartphonů. Nyní tuto technologii dostane také Bentley Bentayga.

Vozy Bentley považuji za katedrály na kolech, nehledě na to, jestli se jedná o vlajkovou loď Mulsanne, nebo trochu kontroverzní SUV Bentayga. Mají svoje nezaměnitelné kouzlo a vzbuzují obrovský respekt, když ale dojde na krádeže cenností zanechaných uvnitř, zloději nebudou dělat rozdíly mezi tím, zda neoprávněně vniknou do auta za tři sta tisíc, nebo deset milionů.

Právě proto nyní přichází personalizační oddělení Mulliner s vychytávkou, která majitelům Bentley dopřeje trochu více klidu. Schránka v loketní opěrce je nyní hliníková, odolává vyšším tlakům a je vybavena speciálními dvířky se čtečkou otisků prstů, kterou známe z chytrých telefonů či notebooků.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Schránka toho sama o sobě moc nepojme, cennosti jako hodinky či peněženka však zůstanou ve voze ve větším bezpečí, například když si majitel vozu užívá na pláži nebo si nechá vůz zaparkovat u hotelu. Nikdo neříká, že dvířka nelze prolomit, novinka ale může zloděje odradit, nebo alespoň přinejmenším zdržet.

„Zařízení Mulliner Biometric Secure Stowage není na první pohled vidět. Zahrnuje kapacitní technologii snímačů otisků prstů, který umožňuje ukládat více otisků. To uživateli umožňuje určit, kdo bude mít přístup k cennostem,“ říká Uday Senapati, šéf technických operací divize Mulliner. Právě tato divize se stará o jedinečnost vozů Bentley a v podstatě pro ni nic není problém.

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Stačí mít jenom požadovaný obnos peněž. Vždyť jen vestavěná chladnička pro Bentley Mulsanne, která má elektricky ovládaná dvířka a obsahuje dvě křišťálové sklenky na sekt, stojí 8.230 eur (asi 210.000 Kč), podobně jako infotainment pro zadní sedadla, a balíček Mulliner Driving Specification, který má za úkol udělat Mulsanne sportovnější (21palcová kola, sportovní podvozek a řízení, hliníkové pedály a další) stojí téměř 14.000 eur. Ve světě Bentley se ale takové „drobné“ prostě neřeší.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků