Bentley Bentayga dostalo snímač otisků prstů. O náhradu klíčku však nejde

Snímač otisků prstů je dnes rozšířený i u levnějších smartphonů. Nyní tuto technologii dostane také Bentley Bentayga.

Vozy Bentley považuji za katedrály na kolech, nehledě na to, jestli se jedná o vlajkovou loď Mulsanne, nebo trochu kontroverzní SUV Bentayga. Mají svoje nezaměnitelné kouzlo a vzbuzují obrovský respekt, když ale dojde na krádeže cenností zanechaných uvnitř, zloději nebudou dělat rozdíly mezi tím, zda neoprávněně vniknou do auta za tři sta tisíc, nebo deset milionů.

Právě proto nyní přichází personalizační oddělení Mulliner s vychytávkou, která majitelům Bentley dopřeje trochu více klidu. Schránka v loketní opěrce je nyní hliníková, odolává vyšším tlakům a je vybavena speciálními dvířky se čtečkou otisků prstů, kterou známe z chytrých telefonů či notebooků.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Schránka toho sama o sobě moc nepojme, cennosti jako hodinky či peněženka však zůstanou ve voze ve větším bezpečí, například když si majitel vozu užívá na pláži nebo si nechá vůz zaparkovat u hotelu. Nikdo neříká, že dvířka nelze prolomit, novinka ale může zloděje odradit, nebo alespoň přinejmenším zdržet.

„Zařízení Mulliner Biometric Secure Stowage není na první pohled vidět. Zahrnuje kapacitní technologii snímačů otisků prstů, který umožňuje ukládat více otisků. To uživateli umožňuje určit, kdo bude mít přístup k cennostem,“ říká Uday Senapati, šéf technických operací divize Mulliner. Právě tato divize se stará o jedinečnost vozů Bentley a v podstatě pro ni nic není problém.

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Stačí mít jenom požadovaný obnos peněž. Vždyť jen vestavěná chladnička pro Bentley Mulsanne, která má elektricky ovládaná dvířka a obsahuje dvě křišťálové sklenky na sekt, stojí 8.230 eur (asi 210.000 Kč), podobně jako infotainment pro zadní sedadla, a balíček Mulliner Driving Specification, který má za úkol udělat Mulsanne sportovnější (21palcová kola, sportovní podvozek a řízení, hliníkové pedály a další) stojí téměř 14.000 eur. Ve světě Bentley se ale takové „drobné“ prostě neřeší.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků