Bentley Bentayga dostalo snímač otisků prstů. O náhradu klíčku však nejde

Snímač otisků prstů je dnes rozšířený i u levnějších smartphonů. Nyní tuto technologii dostane také Bentley Bentayga.

Vozy Bentley považuji za katedrály na kolech, nehledě na to, jestli se jedná o vlajkovou loď Mulsanne, nebo trochu kontroverzní SUV Bentayga. Mají svoje nezaměnitelné kouzlo a vzbuzují obrovský respekt, když ale dojde na krádeže cenností zanechaných uvnitř, zloději nebudou dělat rozdíly mezi tím, zda neoprávněně vniknou do auta za tři sta tisíc, nebo deset milionů.

Právě proto nyní přichází personalizační oddělení Mulliner s vychytávkou, která majitelům Bentley dopřeje trochu více klidu. Schránka v loketní opěrce je nyní hliníková, odolává vyšším tlakům a je vybavena speciálními dvířky se čtečkou otisků prstů, kterou známe z chytrých telefonů či notebooků.

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Řídili jsme Bentley Bentayga. Jak jezdí nejluxusnější SUV světa?

Schránka toho sama o sobě moc nepojme, cennosti jako hodinky či peněženka však zůstanou ve voze ve větším bezpečí, například když si majitel vozu užívá na pláži nebo si nechá vůz zaparkovat u hotelu. Nikdo neříká, že dvířka nelze prolomit, novinka ale může zloděje odradit, nebo alespoň přinejmenším zdržet.

„Zařízení Mulliner Biometric Secure Stowage není na první pohled vidět. Zahrnuje kapacitní technologii snímačů otisků prstů, který umožňuje ukládat více otisků. To uživateli umožňuje určit, kdo bude mít přístup k cennostem,“ říká Uday Senapati, šéf technických operací divize Mulliner. Právě tato divize se stará o jedinečnost vozů Bentley a v podstatě pro ni nic není problém.

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Takto zrychluje Bentley Bentayga Diesel. 270 km/h zvládne jako nic

Stačí mít jenom požadovaný obnos peněž. Vždyť jen vestavěná chladnička pro Bentley Mulsanne, která má elektricky ovládaná dvířka a obsahuje dvě křišťálové sklenky na sekt, stojí 8.230 eur (asi 210.000 Kč), podobně jako infotainment pro zadní sedadla, a balíček Mulliner Driving Specification, který má za úkol udělat Mulsanne sportovnější (21palcová kola, sportovní podvozek a řízení, hliníkové pedály a další) stojí téměř 14.000 eur. Ve světě Bentley se ale takové „drobné“ prostě neřeší.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 63 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 48 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků