Bentley Bentayga Diesel v Evropě končí. Značka to rázně odůvodnila

Svůj jediný naftový model nyní vyškrtává z nabídky i Bentley. Zatím tedy alespoň v Evropě, kde zájem o diesely nadále klesá a britská automobilka se chce více soustředit na současný trend elektrifikace.

Nejen k německému Porsche se nyní přidává i Bentley, které z nabídky v Evropě odstraňuje svůj první a dosud jediný model s naftovou motorizací, SUV Bentayga Diesel. Luxusní SUV ve variantě s naftovým osmiválcem pod kapotou se přitom na domácím trhu neohřálo příliš dlouho. Představeno bylo na konci roku 2016.

Bentley své rozhodnutí zdůvodňuje pokračující vlnou nevole vůči naftovým motorům, jejichž obliba za poslední roky prudce klesala nejen mezi zákazníky díky aféře Dieselgate, ale také mezi automobilkami, které se musí vypořádávat se stále přísnějšími emisními normami. Naftové motory již prostě nejsou „in“ a současným trendem je elektrifikace.

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

„Za poslední měsíce se v Evropě změnily legislativní podmínky a projevil se i výrazný postoj veřejnosti proti vozům s naftovými motory. Tyto okolnosti, společně s uvedením nové Bentaygy V8 a strategickým rozhodnutím věnovat se do budoucna elektrifikaci, vedly k tomu, že jsme se rozhodli na evropském trhu od září 2018 nabízet pouze benzinové varianty Bentaygy,“ zaznělo od vedení Bentley.

Zájemci o menší a úspornější jednotky tak budou mít v Evropě na výběr právě z nové osmiválcové benzinové Bentaygy nebo její plug-in hybridní verze, používající benzinový šestiválec a elektromotory. Vrcholem motorizací pak nadále zůstane motor W12.    

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Přesná čísla prodejů jednotlivých variant včetně odchozího Dieselu ale Bentley bohužel nezveřejnilo. Lze však čekat, že mezi luxusní klientelou by se naftový motor později stal spíše výjimečnou volbou. Navíc v rámci nynější nabídky benzinového V8 a hybridního V6.

Mimo Evropu bude nicméně Bentayga Diesel nadále v prodeji. Přesněji zůstane k mání na celkem 13 světových trzích zahrnujících Rusko, Austrálii nebo třeba Jihoafrickou republiku.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

dnes | Stanislav Kolman | 4 příspěvky
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků