Bentley Bentayga Diesel v Evropě končí. Značka to rázně odůvodnila

Svůj jediný naftový model nyní vyškrtává z nabídky i Bentley. Zatím tedy alespoň v Evropě, kde zájem o diesely nadále klesá a britská automobilka se chce více soustředit na současný trend elektrifikace.

Nejen k německému Porsche se nyní přidává i Bentley, které z nabídky v Evropě odstraňuje svůj první a dosud jediný model s naftovou motorizací, SUV Bentayga Diesel. Luxusní SUV ve variantě s naftovým osmiválcem pod kapotou se přitom na domácím trhu neohřálo příliš dlouho. Představeno bylo na konci roku 2016.

Bentley své rozhodnutí zdůvodňuje pokračující vlnou nevole vůči naftovým motorům, jejichž obliba za poslední roky prudce klesala nejen mezi zákazníky díky aféře Dieselgate, ale také mezi automobilkami, které se musí vypořádávat se stále přísnějšími emisními normami. Naftové motory již prostě nejsou „in“ a současným trendem je elektrifikace.

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

„Za poslední měsíce se v Evropě změnily legislativní podmínky a projevil se i výrazný postoj veřejnosti proti vozům s naftovými motory. Tyto okolnosti, společně s uvedením nové Bentaygy V8 a strategickým rozhodnutím věnovat se do budoucna elektrifikaci, vedly k tomu, že jsme se rozhodli na evropském trhu od září 2018 nabízet pouze benzinové varianty Bentaygy,“ zaznělo od vedení Bentley.

Zájemci o menší a úspornější jednotky tak budou mít v Evropě na výběr právě z nové osmiválcové benzinové Bentaygy nebo její plug-in hybridní verze, používající benzinový šestiválec a elektromotory. Vrcholem motorizací pak nadále zůstane motor W12.    

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Přesná čísla prodejů jednotlivých variant včetně odchozího Dieselu ale Bentley bohužel nezveřejnilo. Lze však čekat, že mezi luxusní klientelou by se naftový motor později stal spíše výjimečnou volbou. Navíc v rámci nynější nabídky benzinového V8 a hybridního V6.

Mimo Evropu bude nicméně Bentayga Diesel nadále v prodeji. Přesněji zůstane k mání na celkem 13 světových trzích zahrnujících Rusko, Austrálii nebo třeba Jihoafrickou republiku.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků