Bentley Bentayga Diesel v Evropě končí. Značka to rázně odůvodnila

Svůj jediný naftový model nyní vyškrtává z nabídky i Bentley. Zatím tedy alespoň v Evropě, kde zájem o diesely nadále klesá a britská automobilka se chce více soustředit na současný trend elektrifikace.

Nejen k německému Porsche se nyní přidává i Bentley, které z nabídky v Evropě odstraňuje svůj první a dosud jediný model s naftovou motorizací, SUV Bentayga Diesel. Luxusní SUV ve variantě s naftovým osmiválcem pod kapotou se přitom na domácím trhu neohřálo příliš dlouho. Představeno bylo na konci roku 2016.

Bentley své rozhodnutí zdůvodňuje pokračující vlnou nevole vůči naftovým motorům, jejichž obliba za poslední roky prudce klesala nejen mezi zákazníky díky aféře Dieselgate, ale také mezi automobilkami, které se musí vypořádávat se stále přísnějšími emisními normami. Naftové motory již prostě nejsou „in“ a současným trendem je elektrifikace.

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

„Za poslední měsíce se v Evropě změnily legislativní podmínky a projevil se i výrazný postoj veřejnosti proti vozům s naftovými motory. Tyto okolnosti, společně s uvedením nové Bentaygy V8 a strategickým rozhodnutím věnovat se do budoucna elektrifikaci, vedly k tomu, že jsme se rozhodli na evropském trhu od září 2018 nabízet pouze benzinové varianty Bentaygy,“ zaznělo od vedení Bentley.

Zájemci o menší a úspornější jednotky tak budou mít v Evropě na výběr právě z nové osmiválcové benzinové Bentaygy nebo její plug-in hybridní verze, používající benzinový šestiválec a elektromotory. Vrcholem motorizací pak nadále zůstane motor W12.    

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Diesely dostaly další mat. Od 1. ledna zakáže starší nafťáky Stuttgart

Přesná čísla prodejů jednotlivých variant včetně odchozího Dieselu ale Bentley bohužel nezveřejnilo. Lze však čekat, že mezi luxusní klientelou by se naftový motor později stal spíše výjimečnou volbou. Navíc v rámci nynější nabídky benzinového V8 a hybridního V6.

Mimo Evropu bude nicméně Bentayga Diesel nadále v prodeji. Přesněji zůstane k mání na celkem 13 světových trzích zahrnujících Rusko, Austrálii nebo třeba Jihoafrickou republiku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků