Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Volkswagen má v celé té aféře Dieselgate jednu obrovskou výhodu. Je totiž moc velký na to, aby se jen tak položil. Nejen v byznysu, ale i v ekonomice se pro to vžil anglický termín „too big to fail“. Každému je jasné, že kdyby padnul Volkswagen, zhroutil by se celý evropský automobilový průmysl. Ten jen tak mimochodem zaměstnává miliony lidí. Vlády mu proto rády pomůžou.

Ale k věci. Volkswagen si nyní půjčil na řešení krize od bank dvacet miliard eur, tedy asi 540 miliard korun. To je obrovská suma peněz, kterou i tak velký koncern nedokáže jen tak vydělat. Navíc se teď VW dostal po dlouhé době dokonce i do ztráty. Ještě k tomu výrazně klesla cena jeho akcií.

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Takže čím bude Volkswagen za tuto velkou půjčku ručit? Agentura Reuters se odvolává na svůj zdroj v automobilce, že by případně bylo nutné prodat takové značky jako Bentley, LamborghiniDucati nebo MAN včetně divize Power Engineering, která vyrábí a vyvíjí generátory, lodní motory či turbíny. Těch dvacet miliard eur totiž musí VW zaplatit už do jednoho roku.

Zajímavé ale je, že zrovna tyto značky nejsou příliš důležité z pohledu byznysu. Vyrábí málo aut a na ekonomických výsledcích koncernu se nepodílejí tolik, aby to mělo velký význam, píše Reuters. Přesto je jejich hodnota velmi vysoká. To je nicméně krajní scénář, na který se koncern VW připravuje jen preventivně. Rozhodně to neznamená, že by hned zítra podával inzerát „prodám Bentley, zn: levně“.

Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků