Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Volkswagen má v celé té aféře Dieselgate jednu obrovskou výhodu. Je totiž moc velký na to, aby se jen tak položil. Nejen v byznysu, ale i v ekonomice se pro to vžil anglický termín „too big to fail“. Každému je jasné, že kdyby padnul Volkswagen, zhroutil by se celý evropský automobilový průmysl. Ten jen tak mimochodem zaměstnává miliony lidí. Vlády mu proto rády pomůžou.

Ale k věci. Volkswagen si nyní půjčil na řešení krize od bank dvacet miliard eur, tedy asi 540 miliard korun. To je obrovská suma peněz, kterou i tak velký koncern nedokáže jen tak vydělat. Navíc se teď VW dostal po dlouhé době dokonce i do ztráty. Ještě k tomu výrazně klesla cena jeho akcií.

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Takže čím bude Volkswagen za tuto velkou půjčku ručit? Agentura Reuters se odvolává na svůj zdroj v automobilce, že by případně bylo nutné prodat takové značky jako Bentley, LamborghiniDucati nebo MAN včetně divize Power Engineering, která vyrábí a vyvíjí generátory, lodní motory či turbíny. Těch dvacet miliard eur totiž musí VW zaplatit už do jednoho roku.

Zajímavé ale je, že zrovna tyto značky nejsou příliš důležité z pohledu byznysu. Vyrábí málo aut a na ekonomických výsledcích koncernu se nepodílejí tolik, aby to mělo velký význam, píše Reuters. Přesto je jejich hodnota velmi vysoká. To je nicméně krajní scénář, na který se koncern VW připravuje jen preventivně. Rozhodně to neznamená, že by hned zítra podával inzerát „prodám Bentley, zn: levně“.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků