Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Volkswagen má v celé té aféře Dieselgate jednu obrovskou výhodu. Je totiž moc velký na to, aby se jen tak položil. Nejen v byznysu, ale i v ekonomice se pro to vžil anglický termín „too big to fail“. Každému je jasné, že kdyby padnul Volkswagen, zhroutil by se celý evropský automobilový průmysl. Ten jen tak mimochodem zaměstnává miliony lidí. Vlády mu proto rády pomůžou.

Ale k věci. Volkswagen si nyní půjčil na řešení krize od bank dvacet miliard eur, tedy asi 540 miliard korun. To je obrovská suma peněz, kterou i tak velký koncern nedokáže jen tak vydělat. Navíc se teď VW dostal po dlouhé době dokonce i do ztráty. Ještě k tomu výrazně klesla cena jeho akcií.

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Takže čím bude Volkswagen za tuto velkou půjčku ručit? Agentura Reuters se odvolává na svůj zdroj v automobilce, že by případně bylo nutné prodat takové značky jako Bentley, LamborghiniDucati nebo MAN včetně divize Power Engineering, která vyrábí a vyvíjí generátory, lodní motory či turbíny. Těch dvacet miliard eur totiž musí VW zaplatit už do jednoho roku.

Zajímavé ale je, že zrovna tyto značky nejsou příliš důležité z pohledu byznysu. Vyrábí málo aut a na ekonomických výsledcích koncernu se nepodílejí tolik, aby to mělo velký význam, píše Reuters. Přesto je jejich hodnota velmi vysoká. To je nicméně krajní scénář, na který se koncern VW připravuje jen preventivně. Rozhodně to neznamená, že by hned zítra podával inzerát „prodám Bentley, zn: levně“.

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

včera | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků