Bella Figura Type 57S: „klasik“ z USA

Americká společnost Delahaye USA připravila pro příznivce pseudoklasických superaut novinku inspirovanou Bugatti Type 57S.

Nejprve trocha historie. V půli třicátých let hvězda značky Bugatti pomalu vyhasínala. Tatam byla sláva závodních strojů Type 45 a 51 pro Velké ceny a Bugatti musel z až obscénního luxusu a vysokých cen slevovat. Type 41 Royale byl totiž natolik monstrózní a drahý, že si jej nemohly dovolit ani hlavy pomazané. Opulentní pětilitrové modely 46 a 50 svými nespornými kvalitami jen obtížně konkurovaly často modernějším, praktičtějším a spolehlivějším vozům. Bugatti tehdy zaměstnával více lidí na stavbě kolejových vozidel než těch u aut.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Type 57S Gangloff (1934)/Bugatti Type 57 SC Atlantic (1936)/Bugatti Type 57S Atalante (1937) 

Ettore trávil stále více času v Paříži a doma nechával starosti o klesající výrobu na svém synu Jeanovi. V roce 1934 Jean do výroby protlačil kompaktnější Type 57. Byl to jeho mistrovský tah, jímž stvořil poslední skutečné Bugatti. Řadový osmiválec s rozvodem DOHC, elegantní kovaná přední náprava a opět vysloveně krásná technika dávaly dohromady kombinaci typickou pro ta nejlepší Bugatti dějin. Ale Jeanův talent se projevil především ve stavbě a výběru dostupných karosářských variant. Type 57 se nabízel s čtveřicí továrních karosérií, jako zavalitý sedan Galibier, staromódní drophead Stelvio a ve dvou verzích Ventoux, nemluvě o individuálních stavbách samostatných karosářských firem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bella Figura Type 57S

Nyní se tato doba vrací díky nejnovějšímu projektu společnosti Delahaye USA, jež se zaměřuje na kusovou stavbu historickými unikáty inspirovaných automobilů. Novinka se jmenuje Bella Figura Type 57S, takže je jasné, odkud pánové z Delahaye USA čerpali inspiraci tentokrát. I díky rozsáhlému použití moderních materiálů včetně uhlíkových kompozitů jde spíše o zcela novou stavbu než o vyloženou repliku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O komfort náročné posádky se stará artilerie luxusních prvků včetně klimatizace, posilovačů řízení a brzd, elektrického ovládání všeho včetně oken a široká nabídka moderních pohonných jednotek. Společnost Delahaye USA své vozy dodává v různých stupních dohotovení podle přání zákazníka, můžete tedy koupit kompletní automobil, ale také jen karoserii na kolech nebo stavebnici rozloženou v krabicích. Ceny jsou na každý pád horentní, ale jak vidíte na přiložených snímcích, v takovém autě určitě s okolím nesplynete.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Na přání mohou být zadní kola zcela zakryta
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků