Belgie nachází způsob, jak snížit dopravu ve městech

Téměř každé větší evropské město se v dnešní době potýká s dopravními problémy a ucpanými silnicemi během dne. Zástupci obcí a dopravní specialisté si lámou hlavu, jak snížit dopravu a zavádějí různá opatření. Novinkou v tomto boji je postup, který se nyní zavádí v Belgii. Jednoduše řečeno, kdo uloží své auto do depozitu a donese potvrzení o vrácení poznávacích značek, dostane roční permanentku na veřejnou dopravu zdarma. Tento krok si Belgie vyzkoušela ve Vlámsku, kde během tří let "odevzdalo" své auto do depozitu přes třicet tisíc obyvatel, kteří tak mohou využívat hromadnou dopravu zdarma. Nově se tento způsob, jak snížit dopravu, přesune na celou Belgii a bude dostupná pro všechny obyvatele.

Jistě každého napadne, že by odevzdal značky do depozitu, vzal si průkazku a opět si auto vzal zpět, popř. by koupil bouraný vůz a značky odevzdal a nebo by si našel jiný způsob, jak toto obejít a dostat se k průkazce zdarma. Systém je ale poměrně komplikovaný na obcházení. Abyste získali průkazku v ceně okolo 400 eur (cca 11 500 Kč) musíte vozidlo vlastnit minimálně šest měsíců, nesmíte mít k dispozici služební vozidlo, nepomůže ani odprodej vozidla třetí osobě a nesmíte mít ani vozidlo zakoupené na leasing. Nepomůže vám ani odevzdání značek v případě darovaného vozu, nebo vozu získaného z dědictví. Navíc jízdenky mají opožděnou platnost, aby si úřady mohly ověřit, že máte čisté úmysly a nejedná se o podvod.

Motivační programy, jak přimět obyvatelé ke krokům, které by jinak neudělali jsou myslím přínosné a chvályhodné. Vyměnění auta za celoroční jízdenku na MHD je ekologickým přínosem pro všechny a podobné programy by mohly probíhat v každé zemí Evropské unie. Místo nesmyslných zavádění mýtného v centrech měst, by měli být obyvatelé motivování maximálně využívat hromadné dopravy a toto je jednou z možných cest. Otázkou ovšem je, zda není systém pro českého kutila přeci jen jednoduchý a způsobů, jak toto obejít, by se jistě našlo mnoho.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků