Belgie nachází způsob, jak snížit dopravu ve městech

Belgie nachází způsob, jak snížit dopravu ve městech

Téměř každé větší evropské město se v dnešní době potýká s dopravními problémy a ucpanými silnicemi během dne. Zástupci obcí a dopravní specialisté si lámou hlavu, jak snížit dopravu a zavádějí různá opatření. Novinkou v tomto boji je postup, který se nyní zavádí v Belgii. Jednoduše řečeno, kdo uloží své auto do depozitu a donese potvrzení o vrácení poznávacích značek, dostane roční permanentku na veřejnou dopravu zdarma. Tento krok si Belgie vyzkoušela ve Vlámsku, kde během tří let "odevzdalo" své auto do depozitu přes třicet tisíc obyvatel, kteří tak mohou využívat hromadnou dopravu zdarma. Nově se tento způsob, jak snížit dopravu, přesune na celou Belgii a bude dostupná pro všechny obyvatele.

Jistě každého napadne, že by odevzdal značky do depozitu, vzal si průkazku a opět si auto vzal zpět, popř. by koupil bouraný vůz a značky odevzdal a nebo by si našel jiný způsob, jak toto obejít a dostat se k průkazce zdarma. Systém je ale poměrně komplikovaný na obcházení. Abyste získali průkazku v ceně okolo 400 eur (cca 11 500 Kč) musíte vozidlo vlastnit minimálně šest měsíců, nesmíte mít k dispozici služební vozidlo, nepomůže ani odprodej vozidla třetí osobě a nesmíte mít ani vozidlo zakoupené na leasing. Nepomůže vám ani odevzdání značek v případě darovaného vozu, nebo vozu získaného z dědictví. Navíc jízdenky mají opožděnou platnost, aby si úřady mohly ověřit, že máte čisté úmysly a nejedná se o podvod.

Motivační programy, jak přimět obyvatelé ke krokům, které by jinak neudělali jsou myslím přínosné a chvályhodné. Vyměnění auta za celoroční jízdenku na MHD je ekologickým přínosem pro všechny a podobné programy by mohly probíhat v každé zemí Evropské unie. Místo nesmyslných zavádění mýtného v centrech měst, by měli být obyvatelé motivování maximálně využívat hromadné dopravy a toto je jednou z možných cest. Otázkou ovšem je, zda není systém pro českého kutila přeci jen jednoduchý a způsobů, jak toto obejít, by se jistě našlo mnoho.

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků