Beira V8: zelený sporťák (spy photos)

Beira V8: zelený sporťák (spy photos)

Breira V8 je sportovní automobil z dílen Breckland Technology. Jde o dvoumístný vůz, který sdílí podvozkovou platformu Kappa od General Motors – tomu používá například také Pontiac Solstice, Saturn Sky nebo Opel GT. Špionážním fotografům se podařilo zachytit připravovaný vůz přímo při jeho stavbě.

Již v nadpisu jste ji jistě všimli dva protiklady. Zelený sporťák s osmiválcem? Divná myšlenka. Breira má totiž pod kapotou osmiválec LS2 s objemem 6 litrů – ano, je to motor z Corvette. Motor je naladěn na něco málo pod 400 koní, no jeho zajímavostí je použité palivo – nelije se totiž do něj benzín, ale zkapalněný ropný plyn (LPG). To má za následek snížení provozních nákladů a také emisí.

Motor je spojen s šestistupňovou převodovkou a jeho výkon se přenáší na zadní kola. Ačkoli je podvozková platforma zachována bez změn, u Brecklandu se zaměřili na odpružení a systém řízení. Velká pozornost byla věnována výběru tlumičů, pružin i stabilizátorů.

O zastavení se budou starat výkonné brzdy, na všech čtyřech s vrtanými kotouči o průměru 325 mm, vpředu s šestipístkovými třmeny, vzadu se pak nacházejí pístky čtyři. Velkým přínosem má být použití lehkých kompozitných materiálů na karoserii, namísto klasických ocelových. To výrazně sníží hmotnost vozu.

Ani uvnitř na tom nebude Breira V8 vůbec špatně – nalezneme zde klimatizaci, dvojici airbagů, sedačky v kombinaci kůže / Alcantara, 7“ display zábavního a navigačního systému, který obsahuje 30 GB pevný disk, DVD přehrávač, připojení Bluetooth nebo vstup pro iPod. Za příplatek bude k dispozici také kamera pro couvání s výstupem na již zmiňovaný display. První vozy by měly být k dispozici počátkem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Beira V8 v přípravách

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků