Beijing Auto BJ40: Wrangler na čínský způsob

Čínská společnost Beijing Auto začala ve své domovině s prodeji lehkých off-roadů BJ40.

(Aktualizováno, 18. 11., 11:30): Doplněn popis anabáze s několikrát oddalovaným náběhem sériové výroby 

Nebude to úplně jednoduché, ale pojďme na to. Čínská automobilka Beijing Auto (známá též jako Shenbao) byla založena teprve loni v březnu jako dceřiná firma společnosti BAIC Motor. A ta je zase součástí koncernu BAIC Group, jenž mimochodem v roce 2009 zakoupil práva na švédské vozy Saab 9-3 a 9-5 a potřebnou technologii. Beijing Auto v současnosti vyrábí pětidveřový hatchback řady E, sedan C50E, velké sedany C60F a C90L a SUV C51X. Tolik na úvod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Beijing Auto BJ40

Na letošním dubnovém autosalonu v Šanghaji společnost Beijing Auto představila také vozy BJ212 a B40 vycházející z odkazu klasických i novějších off-roadů Jeep. Nyní na domácím trhu startuje s prodeji vozů BJ40. Náběh výroby tohoto modelu, jenž je velikostně srovnatelný s aktuálním třídveřovým Jeepem Wrangler a také stojí na samostatném rámu, byl tristní a poznamenaný řadou komplikací, ale nyní se konečně stává skutečností.

Šanghajské perly: představujeme 129 vozů letošního autosalonu

Šanghajské perly: představujeme 129 vozů letošního autosalonu

Nový Beijing Auto BJ40 stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 843 mm široký a 1 836 mm vysoký, a to jsou oproti Wrangleru s třídveřovou karoserií odchylky pouze v řádu milimetrů. Ačkoli mateřský BAIC Group vlastní práva na širokou škálu pohonných jednotek (včetně přeplňovaných čtyřválců Saab 2,0 a 2,3 l), o pohon modelu BJ40 se stará konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 l.

Nový Beijing BJ40 byl jako studie B40 představen už v roce 2010 a jeho sériová podoba následovala o dva roky později v Pekingu. Zkušební výroba byla zahájena loni v září s tím, že ta sériová se rozběhne ještě před koncem roku 2012.  Ve skutečnosti ale linky stály ještě déle než rok. Začátky prodejů se posouvaly nejprve na únor 2013, ale nevyšlo ani září a sériová výroba byla zahájena teprve nyní. Před několika týdny bylo oznámeno přejmenování z B40 na BJ40.

Průběžně přitom běžela propagační kampaň, ovšem do médií unikaly zprávy o dalším oddalování spuštění výroby. Podle oficiálních informací za tím stály potíže s výběrem motorů. Původně se počítalo s konvenčními čtyřválci 2,4 a 2,7 l, ale pak to vypadalo na použití výše zmíněných, moderních přeplňovaných motorů původem od Saabu.

Tyto motory byly ale konstruovány pro příčnou zástavbu, zatímco B40/BJ40 počítá se zástavbou podélnou. Konstruktérům Beijing Auto se tento problém nepodařilo vyřešit, a tak se vrátili k původnímu plánu. Z použití většího 2,7 l sešlo, a tak zůstalo jen u slabšího 2,4 l.

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 72 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků