Bebi Quercianella, supersportovní překvapení ze Švédska

Většina příznivců motorismu má Švédsko spojeno s výrobcem sportovních vozů Koenigsegg. Ovšem tím nabídka severských vozů s maximálními výkony a špičkovými jízdními vlastnostmi nekončí. Nyní přichází na scénu další, který si dělá ambice být mezi těmi nejsilnějšími ze silných.
Bebi Quercianella, supersportovní překvapení ze Švédska

Nemá smysl zacházet do úplných detailů a historie vzniku tohoto supersportovního modelu. Poté, co prestižní výrobce Koenigsegg oznámil, že v letošním roce přijde s novým modelem, který se má stát přímým soupeřem krále sportovních vozů, Buggati Veyron, přichází na scénu další vůz, který si v ničem nezadá ani s těmito skvosty.

V druhé polovině letošního roku se tak na trhu objeví speciální vůz určený pro maximální dynamiku a zábavu. Jeho jméno je Quercianella, což je místo, odkud pochází jeden z tvůrců tohoto vozu. Bebi Quercianella je kompletně vyroben z karbonových kompozitů, které jsou usazeny na klasickém ocelovém podvozku. Veškerá ocel na tomto voze se vyznačuje vysokou pevností, a tak přes trubkovou konstrukci vykazuje velmi vysokou tuhost, což je u sportovního modelu velmi důležitý faktor.

Rozměry jsou také typicky sportovní, dlouhé, široké a nízké. Sporťák měří na délku 4 230 mm, na šířku 1 920 mm a na výšku 1 038 mm. Rozvor má hodnotu 2 600 mm. Ještě důležitější je pak hmotnostnó údaj. Celý sporťák totiž váží pouhých 525 kg, což je absolutně nedostižná hodnota u konkurenčních vozů. Poté je jasné, že již není až tak důležitý výkon. Přesto vůz pohání osmiválec o objemu 2,4 litru, který může být naladěn na výkon 280 kW (380 k) až 386 kW (525 k). Maximum výkonu je pak dosahováno při 10 500 ot. Výkon je přenášen na 18" zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky a auto díky velmi nízké hmotnosti a poměrně vysokému výkonu dokáže zrychlit na stovku pod 3 s a dosáhne maximální rychlosti přes 300 km/h.

Za cenu okolo 100 000 liber (přibližně 4,5 mil. Kč) tak můžete získat roadster s dynamikou na úrovni těch nejdražších a nejvýkonnějších supersportů s téměř formulovým motorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bebi Quercianella. Jméno jak pro dětský kočárek, ale tohle načiní rozhodně není určeno pro děti...
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků