Bebi Quercianella, supersportovní překvapení ze Švédska

Většina příznivců motorismu má Švédsko spojeno s výrobcem sportovních vozů Koenigsegg. Ovšem tím nabídka severských vozů s maximálními výkony a špičkovými jízdními vlastnostmi nekončí. Nyní přichází na scénu další, který si dělá ambice být mezi těmi nejsilnějšími ze silných.
Bebi Quercianella, supersportovní překvapení ze Švédska

Nemá smysl zacházet do úplných detailů a historie vzniku tohoto supersportovního modelu. Poté, co prestižní výrobce Koenigsegg oznámil, že v letošním roce přijde s novým modelem, který se má stát přímým soupeřem krále sportovních vozů, Buggati Veyron, přichází na scénu další vůz, který si v ničem nezadá ani s těmito skvosty.

V druhé polovině letošního roku se tak na trhu objeví speciální vůz určený pro maximální dynamiku a zábavu. Jeho jméno je Quercianella, což je místo, odkud pochází jeden z tvůrců tohoto vozu. Bebi Quercianella je kompletně vyroben z karbonových kompozitů, které jsou usazeny na klasickém ocelovém podvozku. Veškerá ocel na tomto voze se vyznačuje vysokou pevností, a tak přes trubkovou konstrukci vykazuje velmi vysokou tuhost, což je u sportovního modelu velmi důležitý faktor.

Rozměry jsou také typicky sportovní, dlouhé, široké a nízké. Sporťák měří na délku 4 230 mm, na šířku 1 920 mm a na výšku 1 038 mm. Rozvor má hodnotu 2 600 mm. Ještě důležitější je pak hmotnostnó údaj. Celý sporťák totiž váží pouhých 525 kg, což je absolutně nedostižná hodnota u konkurenčních vozů. Poté je jasné, že již není až tak důležitý výkon. Přesto vůz pohání osmiválec o objemu 2,4 litru, který může být naladěn na výkon 280 kW (380 k) až 386 kW (525 k). Maximum výkonu je pak dosahováno při 10 500 ot. Výkon je přenášen na 18" zadní kola prostřednictvím šestistupňové sekvenční převodovky a auto díky velmi nízké hmotnosti a poměrně vysokému výkonu dokáže zrychlit na stovku pod 3 s a dosáhne maximální rychlosti přes 300 km/h.

Za cenu okolo 100 000 liber (přibližně 4,5 mil. Kč) tak můžete získat roadster s dynamikou na úrovni těch nejdražších a nejvýkonnějších supersportů s téměř formulovým motorem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bebi Quercianella. Jméno jak pro dětský kočárek, ale tohle načiní rozhodně není určeno pro děti...
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků