B&B S3: 362 koní z 2,0 TFSI

Pokiaľ vás zaujímalo, koľko sa výkonu sa dá dostať koncernového 2,0 TFSI, pozrite sa k B&B.

Audi S3 prišlo na trh ako najvýkonnejšie auto s motorom 2,0 TFSI pod kapotou. Jeho výkon 191 kW (260 k) hravo prekonal predchádzajúcu generáciu s agregátom 1,8T (225 k) a ukázal, že výkony koncernovej jednotky budú liezť pekne vysoko.

Bolo by ale zvláštne, keby sa diela nechopil niektorý z úpravcov. S3 sa ešte nestihlo ani poriadne rozhliadnuť a tuner B&B si pre jeho motor pripravil radu úprav. Nová riadiaca jednotka, nový vačkový hriadeľ, hlava valcov a kľukový hriadeľ sú len malý odvar z toho, čo všetko muselo potrebné úpravy podstúpiť. Zabudnúť nesmieme ani na spojku.

Mnoho zákazníkov ale zaujíma jediné – výsledný výkon. Ten sa u tohto modelu vyšvihol o vyše 100 koní na slušných 266 kW (362 k) a točivý moment na 480 Nm. Že sa bojíte o životnosť? To my tiež, ale podľa slov firmy sú úpravy a diely dostatočne dimenzované aj pre dlhodobejšie zaťaženie. No, nechajme sa prekvapiť.

Isté však je, že táto S3 zdolá stovku za 4,9 s a zastaví sa až pri rýchlosti 275 km/h. Hodnoty sú to určite presvedčivé, ale lineárny nástup výkonu toto auto zrejme poznať nebude... Ako obutie si budú môcť zákazníci zvoliť medzi viacerými kolesami z ľahkých zliatin v rozmeroch 19 alebo 20 palcov. O úpravách podvozku a bŕzd zatiaľ žiadne správy nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
B&B S3, 2,0 TFSI a 362 koní

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků