B&B S3: 362 koní z 2,0 TFSI

Pokiaľ vás zaujímalo, koľko sa výkonu sa dá dostať koncernového 2,0 TFSI, pozrite sa k B&B.

Audi S3 prišlo na trh ako najvýkonnejšie auto s motorom 2,0 TFSI pod kapotou. Jeho výkon 191 kW (260 k) hravo prekonal predchádzajúcu generáciu s agregátom 1,8T (225 k) a ukázal, že výkony koncernovej jednotky budú liezť pekne vysoko.

Bolo by ale zvláštne, keby sa diela nechopil niektorý z úpravcov. S3 sa ešte nestihlo ani poriadne rozhliadnuť a tuner B&B si pre jeho motor pripravil radu úprav. Nová riadiaca jednotka, nový vačkový hriadeľ, hlava valcov a kľukový hriadeľ sú len malý odvar z toho, čo všetko muselo potrebné úpravy podstúpiť. Zabudnúť nesmieme ani na spojku.

Mnoho zákazníkov ale zaujíma jediné – výsledný výkon. Ten sa u tohto modelu vyšvihol o vyše 100 koní na slušných 266 kW (362 k) a točivý moment na 480 Nm. Že sa bojíte o životnosť? To my tiež, ale podľa slov firmy sú úpravy a diely dostatočne dimenzované aj pre dlhodobejšie zaťaženie. No, nechajme sa prekvapiť.

Isté však je, že táto S3 zdolá stovku za 4,9 s a zastaví sa až pri rýchlosti 275 km/h. Hodnoty sú to určite presvedčivé, ale lineárny nástup výkonu toto auto zrejme poznať nebude... Ako obutie si budú môcť zákazníci zvoliť medzi viacerými kolesami z ľahkých zliatin v rozmeroch 19 alebo 20 palcov. O úpravách podvozku a bŕzd zatiaľ žiadne správy nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
B&B S3, 2,0 TFSI a 362 koní

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 20 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků