B&B Q7 4,2 TDI: sila v prvom rade

Motor 4,2 TDI sa do Audi Q7 ešte ani oficiálne nemontuje, no nemecká tuningová firma B&B má už prichystané adekvátne vylepšenie.
B&B Q7 4,2 TDI: sila v prvom rade

Je zvláštne, keď úpravcovia zverejnia chystané tuningové balíky pre model, ktorý sa ešte s danou motorizáciou ani nezačal predávať. Pri Audi Q7 4,2 TDI však nič nie je až tak žhavé, pretože tento motor sa už montuje do modelu A8 a B&B si už naň posvietila.

Agregát poskytuje vo svojom sériovom naladení výborný výkon 240 kW (326 k) a točivý moment vrcholiaci na hodnote 650 Nm medzi 1600-3500 ot./min. Spoločnosť bude ponúkať dva stupne úprav, prvá z nich zvýši výkon na 360 koní a 760 Nm, druhá a zároveň silnejšia vydoluje z motoru 385 koní a drtivý točivý moment 800 Nm. Na Q7 V12 TDI to však stále stačiť nebude.

Zvyšovanie výkonu si pochopiteľne vyžaduje aj úpravy iných častí vozidla. Bezo zmien nezostane ani samotný podvozok, ktorý sa „posadí“ bližšie k vozovke až o 50 mm - aj tu hrá hlavnú úlohu rozhodnutie zákazníka, ktorý si úroveň zníženia zvolí sám. Vylepšená brzdová sústava bude skrytá za extrémnymi 22 a 23-palcovými diskami z ľahkých zliatin s rozmerom až 315/25 R23. No povedzte, vydali by ste sa s takto upraveným autom mimo asfaltových ciest?

Poznávacím znakom B&B Q7 bude bezpochyby prepracovaný bodykit, ktorý sa podriadil zvýšeným výkonom. Mohutnejšie nárazníky, vpredu s obrovskými nasávacími otvormi a rozšírené prahy na ceste len tak neprehliadnete. Otázne ale je, či ho vôbec niekedy naživo stretnete. Vzhľadom k tomu, že Audi Q7 4,2 TDI sa objaví na trhu až na jar budúceho roka, nemecký tuner cenu úprav zatiaľ nezverejnil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
B&B Q7 4,2 TDI

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků