B&B Q7 4,2 TDI: sila v prvom rade

Motor 4,2 TDI sa do Audi Q7 ešte ani oficiálne nemontuje, no nemecká tuningová firma B&B má už prichystané adekvátne vylepšenie.
B&B Q7 4,2 TDI: sila v prvom rade

Je zvláštne, keď úpravcovia zverejnia chystané tuningové balíky pre model, ktorý sa ešte s danou motorizáciou ani nezačal predávať. Pri Audi Q7 4,2 TDI však nič nie je až tak žhavé, pretože tento motor sa už montuje do modelu A8 a B&B si už naň posvietila.

Agregát poskytuje vo svojom sériovom naladení výborný výkon 240 kW (326 k) a točivý moment vrcholiaci na hodnote 650 Nm medzi 1600-3500 ot./min. Spoločnosť bude ponúkať dva stupne úprav, prvá z nich zvýši výkon na 360 koní a 760 Nm, druhá a zároveň silnejšia vydoluje z motoru 385 koní a drtivý točivý moment 800 Nm. Na Q7 V12 TDI to však stále stačiť nebude.

Zvyšovanie výkonu si pochopiteľne vyžaduje aj úpravy iných častí vozidla. Bezo zmien nezostane ani samotný podvozok, ktorý sa „posadí“ bližšie k vozovke až o 50 mm - aj tu hrá hlavnú úlohu rozhodnutie zákazníka, ktorý si úroveň zníženia zvolí sám. Vylepšená brzdová sústava bude skrytá za extrémnymi 22 a 23-palcovými diskami z ľahkých zliatin s rozmerom až 315/25 R23. No povedzte, vydali by ste sa s takto upraveným autom mimo asfaltových ciest?

Poznávacím znakom B&B Q7 bude bezpochyby prepracovaný bodykit, ktorý sa podriadil zvýšeným výkonom. Mohutnejšie nárazníky, vpredu s obrovskými nasávacími otvormi a rozšírené prahy na ceste len tak neprehliadnete. Otázne ale je, či ho vôbec niekedy naživo stretnete. Vzhľadom k tomu, že Audi Q7 4,2 TDI sa objaví na trhu až na jar budúceho roka, nemecký tuner cenu úprav zatiaľ nezverejnil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
B&B Q7 4,2 TDI

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků