B&B Q7: 395 koní z naftového osmiválce

Tuner B&B rád upravuje vozy z Ingolstadtu a Q7 není výjimkou. Objektem zájmu se stala osmiválcová verze 4,2 TDI.
B&B Q7: 395 koní z naftového osmiválce

Jistě si někteří z vás myslí, že Audi Q7 není tím pravým objektem pro skutečný tuning. Tenhle názor s vámi sdílím, ovšem upravených vozů SUV neustále přibývá. Nehledejme nyní odpověď na to, zda to smysl má nebo ne, zájemců o takové vozy je spousta, tak proč je nevyrábět. Jak prosté.

Tuner B&B si připravil hned dva stupně úprav, ovšem vše pro osmiválcovou motorizaci 4,2 TDI. Agregát poskytuje v sériové verzi výkon 240 kW (326 k) a točivý moment vrcholí na hodnotě 650 Nm medzi 1600-3500 ot./min.

První stupeň úprav vyžene výkon motoru na úroveň 268 kW/365 k a točivý moment na maximální hodnotu 850 Nm. Komu to nestačí, může sáhnout po druhém stupni, který znamená 290 kW/395 k a točivý moment kolem 900 Nm. Takto upravená Q7 zrychlí na stovku za sedm vteřin a dosáhne maximální rychlosti přes 240 km/h.

Zajímavá jsou také kola, mezi kterými si mohou zájemci vybírat. Ty totiž mají průměr 20, 22 nebo dokonce 23“ – největší můžou být obuty do pneumatik o rozměru až 315/25. Součástí úprav je také nový bodykit zahrnující nové nárazníky – ten přední dostal mohutnější nasávací otvory a prohlédnout nelze ani rozšířené boční prahy a střešní spoiler.

Tuner nezapomněl ani na podvozek. Ten je v tomto případě vzduchový a umožňuje vozu zvýšit nebo snížit světlou výšku až o 50 mm. Díky úpravám bude zřejmě vyjížďka co i jen do mírného terénu velkým hazardem, tenhle vůz bude doma zejména na silnici. Teda alespoň v rámci třídy, do které patří…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
B&B Q7

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků