B&B Polo GTI EVO R: 5 stupňů výkonu

Nedávno představené Polo GTI si vzala do parády německá tuningová firma B&B Automobil Technik a připravila pro zákazníky hned několik stupňů úprav. Nejradikálnější naladění benzinového motoru 1,8 Turbo přinese výkon rovných 300 koní.
B&B Polo GTI EVO R: 5 stupňů výkonu

Nový Volkswagen Polo GTI byl představen letos v říjnu na tokijském autosalónu v Japonsku. Pod kapotou má koncernový zážehový agregát 1,8 l s turbodmychadlem o výkonu 110 kW (150 k).

Ladičská firma B&B Automobil Technik má bohaté zkušenosti s laděním vozů koncernu Volkswagen, včetně zmiňované pohonné jednotky. Polo dostalo speciální cihlový lak a černá barva masky se protáhla i na víko od motoru. Pod předním nárazníkem se zvětšily sací otvory, v blatnících si našla místo 17 nebo 18palcová kola a změnou prošel i zadní nárazník. Na bocích jsou širší boční prahy a nad zadním oknem je decentní přítlačná lišta. O lepší jízdní vlastnosti při sportovní jízdě se postará nové odpružení vozu a silnější brzdový systém.

Nejzajímavější rošáda se odehrála pod kapotou vozu. B&B dle přání zákazníka naladí na jeden z pěti nabízených výkonnostních stupňů: 143 kW (195 k), 154 kW (210 k), 180 kW (245 k) a 191 kW (260 k). Top-verze nese označení EVO R, kde díky novým pístům, speciálním hlavám válců, nového turbodmychadla s mezichladičem plnícího vzduchu a přepracovaným výfukovým systémem s novým sportovním katalyzátorem se podařilo dosáhnout výkonu 221 kW (rovných 300 k) a kroutícího momentu 410 Nm. Třistakoňové Polo GTI EVO R akceleruje z klidu na stovku za 5,8 s a jeho nejvyšší rychlost činí 254 km/h.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků