B&B Polo GTI EVO R: 5 stupňů výkonu

Nedávno představené Polo GTI si vzala do parády německá tuningová firma B&B Automobil Technik a připravila pro zákazníky hned několik stupňů úprav. Nejradikálnější naladění benzinového motoru 1,8 Turbo přinese výkon rovných 300 koní.
B&B Polo GTI EVO R: 5 stupňů výkonu

Nový Volkswagen Polo GTI byl představen letos v říjnu na tokijském autosalónu v Japonsku. Pod kapotou má koncernový zážehový agregát 1,8 l s turbodmychadlem o výkonu 110 kW (150 k).

Ladičská firma B&B Automobil Technik má bohaté zkušenosti s laděním vozů koncernu Volkswagen, včetně zmiňované pohonné jednotky. Polo dostalo speciální cihlový lak a černá barva masky se protáhla i na víko od motoru. Pod předním nárazníkem se zvětšily sací otvory, v blatnících si našla místo 17 nebo 18palcová kola a změnou prošel i zadní nárazník. Na bocích jsou širší boční prahy a nad zadním oknem je decentní přítlačná lišta. O lepší jízdní vlastnosti při sportovní jízdě se postará nové odpružení vozu a silnější brzdový systém.

Nejzajímavější rošáda se odehrála pod kapotou vozu. B&B dle přání zákazníka naladí na jeden z pěti nabízených výkonnostních stupňů: 143 kW (195 k), 154 kW (210 k), 180 kW (245 k) a 191 kW (260 k). Top-verze nese označení EVO R, kde díky novým pístům, speciálním hlavám válců, nového turbodmychadla s mezichladičem plnícího vzduchu a přepracovaným výfukovým systémem s novým sportovním katalyzátorem se podařilo dosáhnout výkonu 221 kW (rovných 300 k) a kroutícího momentu 410 Nm. Třistakoňové Polo GTI EVO R akceleruje z klidu na stovku za 5,8 s a jeho nejvyšší rychlost činí 254 km/h.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků