B&B Polo GTI EVO R: 5 stupňů výkonu

Nedávno představené Polo GTI si vzala do parády německá tuningová firma B&B Automobil Technik a připravila pro zákazníky hned několik stupňů úprav. Nejradikálnější naladění benzinového motoru 1,8 Turbo přinese výkon rovných 300 koní.
B&B Polo GTI EVO R: 5 stupňů výkonu

Nový Volkswagen Polo GTI byl představen letos v říjnu na tokijském autosalónu v Japonsku. Pod kapotou má koncernový zážehový agregát 1,8 l s turbodmychadlem o výkonu 110 kW (150 k).

Ladičská firma B&B Automobil Technik má bohaté zkušenosti s laděním vozů koncernu Volkswagen, včetně zmiňované pohonné jednotky. Polo dostalo speciální cihlový lak a černá barva masky se protáhla i na víko od motoru. Pod předním nárazníkem se zvětšily sací otvory, v blatnících si našla místo 17 nebo 18palcová kola a změnou prošel i zadní nárazník. Na bocích jsou širší boční prahy a nad zadním oknem je decentní přítlačná lišta. O lepší jízdní vlastnosti při sportovní jízdě se postará nové odpružení vozu a silnější brzdový systém.

Nejzajímavější rošáda se odehrála pod kapotou vozu. B&B dle přání zákazníka naladí na jeden z pěti nabízených výkonnostních stupňů: 143 kW (195 k), 154 kW (210 k), 180 kW (245 k) a 191 kW (260 k). Top-verze nese označení EVO R, kde díky novým pístům, speciálním hlavám válců, nového turbodmychadla s mezichladičem plnícího vzduchu a přepracovaným výfukovým systémem s novým sportovním katalyzátorem se podařilo dosáhnout výkonu 221 kW (rovných 300 k) a kroutícího momentu 410 Nm. Třistakoňové Polo GTI EVO R akceleruje z klidu na stovku za 5,8 s a jeho nejvyšší rychlost činí 254 km/h.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků