B&B GTI EVO-R: nový Golf GTI s výkonem 350 koní

Koncern Volkswagen představil na letošním pařížském autosalónu pátou generaci hot hatche Golf GTI. Co všechno tento kompaktní vůz dovede, to ukázala tunerská firma B&B. Top model totiž dosahuje výkonu 350 koní. Hned na začátek uvedu, že sériový model s motorem 2.0T FSI má výkon 147 kW a maximální kroutící moment 280 Nm.

Postupně na 350 koní

První zásah do pohonné jednotky je zcela jednoduchý. Pánové z B&B přeprogramovali řídící jednotku a nepatrně zvýšili přeplňovací tlak kompresoru. Za částku 998 eur tak dostanete výkon 169 kW (230 k) a kroutící moment vzroste na 350 Nm. Dalším vyladěním, ale už za cenu 1 498 euro, B&B vymáčkne z dvoulitrového čtyřválce výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 375 Nm.

Třetí stupeň zvyšování výkonu je už o krok dále. Zákazník dostane jiné turbodmychadlo, upravené mezichladič vzduchu, sportovní výfukový systém a upravené vstřikovací ventily. Síla motoru povyskočí na 210 kW (286 k) a maximální kroutící moment se dostane na rovných 400 Nm. Cena ale také výrazně stoupne, za práci a vyměněné komponenty vám B&B předloží účet na 6 998 eur.

Kdo bude chtít jít ještě dále, musí si objednat kit s označením EVO. Ten obsahuje kompletní balík uprav třetího stupně plus speciální výfukový systém se sportovním tlumičem a upraveným katalyzátorem. S touto úpravou bude mít Golf výkon 220 kW (rovných 300 k) a kroutící moment 420 Nm. Cena za paket EVO je 8 950 euro.

Nejvyšší výkon, 257 kW (celých 350 koní) a krouťák 450 Nm, dostanete s úpravou EVO-R, za který zaplatíte 17 950 eur. Převrtaný čtyřválec o objemu 2.2 l dostal titanové ojnice, kované písty, modifikované válce a ventily, speciální turbodmychadlo, olejový chladič a sportovní výfuk ze sady EVO.

Tvrďák

Nové tlumiče za cenu 298 eur sníží světlou výšku vozu o 20 milimetrů, za sportovní variantu zaplatíte ještě o 500 eur více. Kdo by si chtěl nechat osadit nápravy ráfky z lehkých slitin o rozměrech 8,5x19 palců a pneumatikami 225/35 nebo 245/30, ať si připraví sumu 2 898 eur. B&B dále nabízí různé dvojité koncovky na výfuk, ty základní se cenově pohybují kolem 500 eur.

U optického tuningu bych se zastavil například u střešního spoileru za 298 eur nebo prahů za 498 eur. V nabídce samozřejmě nechybí přední spoiler nebo celá přepracovaná přední maska auta. S vyšším výkonem byste měli mít i masivnější a účinnější brzdy. B&B vám na objednávku namontuje brzdnou sestavu se čtyřpístkovými třmeny za 3 298 eur, šestipístková varianta pak stojí 3 998 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků