B&B GTI EVO-R: nový Golf GTI s výkonem 350 koní

Koncern Volkswagen představil na letošním pařížském autosalónu pátou generaci hot hatche Golf GTI. Co všechno tento kompaktní vůz dovede, to ukázala tunerská firma B&B. Top model totiž dosahuje výkonu 350 koní. Hned na začátek uvedu, že sériový model s motorem 2.0T FSI má výkon 147 kW a maximální kroutící moment 280 Nm.

Postupně na 350 koní

První zásah do pohonné jednotky je zcela jednoduchý. Pánové z B&B přeprogramovali řídící jednotku a nepatrně zvýšili přeplňovací tlak kompresoru. Za částku 998 eur tak dostanete výkon 169 kW (230 k) a kroutící moment vzroste na 350 Nm. Dalším vyladěním, ale už za cenu 1 498 euro, B&B vymáčkne z dvoulitrového čtyřválce výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 375 Nm.

Třetí stupeň zvyšování výkonu je už o krok dále. Zákazník dostane jiné turbodmychadlo, upravené mezichladič vzduchu, sportovní výfukový systém a upravené vstřikovací ventily. Síla motoru povyskočí na 210 kW (286 k) a maximální kroutící moment se dostane na rovných 400 Nm. Cena ale také výrazně stoupne, za práci a vyměněné komponenty vám B&B předloží účet na 6 998 eur.

Kdo bude chtít jít ještě dále, musí si objednat kit s označením EVO. Ten obsahuje kompletní balík uprav třetího stupně plus speciální výfukový systém se sportovním tlumičem a upraveným katalyzátorem. S touto úpravou bude mít Golf výkon 220 kW (rovných 300 k) a kroutící moment 420 Nm. Cena za paket EVO je 8 950 euro.

Nejvyšší výkon, 257 kW (celých 350 koní) a krouťák 450 Nm, dostanete s úpravou EVO-R, za který zaplatíte 17 950 eur. Převrtaný čtyřválec o objemu 2.2 l dostal titanové ojnice, kované písty, modifikované válce a ventily, speciální turbodmychadlo, olejový chladič a sportovní výfuk ze sady EVO.

Tvrďák

Nové tlumiče za cenu 298 eur sníží světlou výšku vozu o 20 milimetrů, za sportovní variantu zaplatíte ještě o 500 eur více. Kdo by si chtěl nechat osadit nápravy ráfky z lehkých slitin o rozměrech 8,5x19 palců a pneumatikami 225/35 nebo 245/30, ať si připraví sumu 2 898 eur. B&B dále nabízí různé dvojité koncovky na výfuk, ty základní se cenově pohybují kolem 500 eur.

U optického tuningu bych se zastavil například u střešního spoileru za 298 eur nebo prahů za 498 eur. V nabídce samozřejmě nechybí přední spoiler nebo celá přepracovaná přední maska auta. S vyšším výkonem byste měli mít i masivnější a účinnější brzdy. B&B vám na objednávku namontuje brzdnou sestavu se čtyřpístkovými třmeny za 3 298 eur, šestipístková varianta pak stojí 3 998 eur.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků