B&B Audi A4 2,0 TFSI: trochu jiná S4

Tuner vozů koncernu Volkswagen, firma B&B Automobiltechnik, se zaměřil na A4 a připravil karosářský kit pro sedan i kombi. Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l a zákazník si může vybrat výkon od 169 kW až po topmodel s 257 kW a 450 Nm. Že by S4 pro chudší?
B&B Audi A4 2,0 TFSI: trochu jiná S4

První zásah do pohonné jednotky je zcela jednoduchý. Pánové z B&B přeprogramovali řídící jednotku a nepatrně zvýšili plnící tlak turba. Za částku 998 eur tak dostanete výkon 169 kW (230 k) a kroutící moment vzroste na 350 Nm. Dalším vyladěním, ale už za cenu 1 498 euro, B&B vymáčkne z dvoulitrového čtyřválce výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 375 Nm.

Třetí stupeň zvyšování výkonu je už o krok dále. Zákazník dostane jiné turbodmychadlo, upravené mezichladič vzduchu, sportovní výfukový systém a upravené vstřikovací ventily. Síla motoru povyskočí na 210 kW (286 k) a maximální kroutící moment se dostane na rovných 400 Nm. Cena ale také výrazně stoupne, za práci a vyměněné komponenty vám B&B předloží účet na 6 998 eur.

Kdo bude chtít jít ještě dále, musí si objednat kit s označením EVO. Ten obsahuje kompletní balík uprav třetího stupně plus speciální výfukový systém se sportovním tlumičem a upraveným katalyzátorem. S touto úpravou bude mít A4 výkon 220 kW (rovných 300 k) a kroutící moment 420 Nm. Cena za paket EVO je 8 950 euro.

To ale není vše, třešnička na dort má teprve přijíc. Nejvyšší výkon 257 kW (celých 350 koní) a kroutící moment 450 Nm dostanete s úpravou EVO-R. Převrtaný čtyřválec o objemu 2,2 l dostal titanové ojnice, kované písty, modifikované válce a ventily, speciální turbodmychadlo, olejový chladič a sportovní výfuk ze sady EVO. Za tuto pokročilou úpravu už ale zaplatíte dost tučných 17 950 eur, S4 pro chudší by asi měla vypadat jinak.

Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne upravená A4 za 5,9 s a nejvyšší rychlost přesáhne 260 km/h. Pro dynamičtější projev A4 je upravené odpružení vozu, které sníží světlou výšku o 20 mm, posíleny byly i brzdy a na osách se objevily 18ti nebo 19palcová kola. Karosářský kit obsahuje sedm doplňků, kde nechybí nový přední a zadní nárazník, vytažené boční prahy či decentní přítlačné lišty.


B&B Audi A4 2,0 TFSI

Zdroj: germancarfans.com

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 194 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků