B&B Audi A4 2,0 TFSI: trochu jiná S4

Tuner vozů koncernu Volkswagen, firma B&B Automobiltechnik, se zaměřil na A4 a připravil karosářský kit pro sedan i kombi. Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l a zákazník si může vybrat výkon od 169 kW až po topmodel s 257 kW a 450 Nm. Že by S4 pro chudší?
B&B Audi A4 2,0 TFSI: trochu jiná S4

První zásah do pohonné jednotky je zcela jednoduchý. Pánové z B&B přeprogramovali řídící jednotku a nepatrně zvýšili plnící tlak turba. Za částku 998 eur tak dostanete výkon 169 kW (230 k) a kroutící moment vzroste na 350 Nm. Dalším vyladěním, ale už za cenu 1 498 euro, B&B vymáčkne z dvoulitrového čtyřválce výkon 184 kW (250 k) a točivý moment 375 Nm.

Třetí stupeň zvyšování výkonu je už o krok dále. Zákazník dostane jiné turbodmychadlo, upravené mezichladič vzduchu, sportovní výfukový systém a upravené vstřikovací ventily. Síla motoru povyskočí na 210 kW (286 k) a maximální kroutící moment se dostane na rovných 400 Nm. Cena ale také výrazně stoupne, za práci a vyměněné komponenty vám B&B předloží účet na 6 998 eur.

Kdo bude chtít jít ještě dále, musí si objednat kit s označením EVO. Ten obsahuje kompletní balík uprav třetího stupně plus speciální výfukový systém se sportovním tlumičem a upraveným katalyzátorem. S touto úpravou bude mít A4 výkon 220 kW (rovných 300 k) a kroutící moment 420 Nm. Cena za paket EVO je 8 950 euro.

To ale není vše, třešnička na dort má teprve přijíc. Nejvyšší výkon 257 kW (celých 350 koní) a kroutící moment 450 Nm dostanete s úpravou EVO-R. Převrtaný čtyřválec o objemu 2,2 l dostal titanové ojnice, kované písty, modifikované válce a ventily, speciální turbodmychadlo, olejový chladič a sportovní výfuk ze sady EVO. Za tuto pokročilou úpravu už ale zaplatíte dost tučných 17 950 eur, S4 pro chudší by asi měla vypadat jinak.

Sprint z 0 km/h na 100 km/h zvládne upravená A4 za 5,9 s a nejvyšší rychlost přesáhne 260 km/h. Pro dynamičtější projev A4 je upravené odpružení vozu, které sníží světlou výšku o 20 mm, posíleny byly i brzdy a na osách se objevily 18ti nebo 19palcová kola. Karosářský kit obsahuje sedm doplňků, kde nechybí nový přední a zadní nárazník, vytažené boční prahy či decentní přítlačné lišty.


B&B Audi A4 2,0 TFSI

Zdroj: germancarfans.com

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků