B&B: 595 koní pro Audi Q7 V12 TDI

Firma B&B Automobiltechnik připravila posilovací kúru pro faceliftované Audi Q7 se vznětovými motory. Dotáhla to daleko.

Vlajkovou lodí nového provedení Audi Q7 je totiž vznětový vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šesti litrů, jenž ve svém továrním odladění dává slušných 500 koní (366 kW) a rovných 1 000 Nm točivého momentu. Za příplatek 2 498 eur vám u B&B Automobiltechnik v rámci paketu Stage 2 tuto jednotku přepracují s ohledem na zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla a přeprogramují řídicí elektroniku, výsledkem je porce 565 koní (414 kW) a 1 220 Nm točivého momentu. Pokud vám ani to není ještě dost, u B&B Automobiltechnik z dieselagregátu vydolují 595 koní (436 kW) a 1 270 Nm. U B&B nabízí i sportovní pérování se světlostí sníženou o 50 mm (985 eur) a širokou škálu litých kol s průměry 20, 22 a 23 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stranou zájmu však nezůstávají ani majitelé krotších vznětových verzí. I pro osmiválcové Audi Q7 s objemem 4,2 l zde jsou dvě varianty, ta první se vyznačuje hodnotami 375 koní (275 kW) a 850 Nm a cenou 1 698 eur, ta druhá z motoru za 4 950 eur vykřeše 400 koní (293 kW) a 900 Nm. Druhá verze v pořadí vozu umožní zrychlit z kldiu na 100 km/h za 6 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. A na závěr jsou zde hned tři stupně nabízené pro šestiválec Q7 3,0 TDI. Ta základní dává za 1 398 eur 280 koní (205 kW) a 585 Nm, střední se vyznačuje cenou 1 498 eur, výkonem 300 koní (220 kW) a točivým momentem 600 Nm a ta třetí nabízí za 3 950 eur 325 koní (238 kW) a 640 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud od svého upraveného Audi Q7 očekáváte i specifický vzhled, nabídnou vám u B&B také třináctidílný bodykit od belgické specializované společnosti Caractere představený již koncem loňského roku, který však bude doplněn decentním emblémem s dvojitým písmenem B na masce chladiče. Podle jejího vyjádření je většina původních dílů (s výjimkou masky) použitelná i na faceliftované provedení vozu. Caractere nabízí nový přední nárazník, jenž lze aplikovat na všechny verze včetně těch vybavených parkovacím asistentem nebo aktivním tempomatem a využívá standardních mlhovek i ostřikovačů světlometů. Celou sadu doplňují rozšíření lemů blatníků, obklady prahů a modifikace zadního nárazníku, které lze použít i na vozech s tažným zařízením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
B&B Audi Q7
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků