Bazary nemusí znát skutečný stav kilometrů. Vyhnou se tak pokutě

Nejvyšší správní soud rozhodl, že bazary nemusí znát skutečný stav najetých kilometrů u prodávaných ojetin. Vyhnou se tak pokutě.
Bazary nemusí znát skutečný stav kilometrů. Vyhnou se tak pokutě

Pokud si zákazník koupí od bazaru vůz, u kterého se pak ukáže, že měl stočený tachometr, má prodejce dostat pokutu. Nicméně Nejvyšší správní soud nedávno v jednom podobném případě rozhodl, že prodávající nemusí skutečný stav kilometrů znát. Pokud tedy bazar tvrdí, že vlastně neví, kolik má daný automobil opravdu najeto, pokutě se vyhne. O případu informovaly Hospodářské noviny.

Precedentem má být případ, kdy si jistý zákazník pořídil ojetý Seat Toledo. Bazar vůz prodával s tím, že má najeto 162 tisíc kilometrů, nicméně kupující našel v autě servisní knížku, podle které mělo konkrétní Toledo najeto o osmnáct tisíc kilometrů více.

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Výsledkem byla pokuta 240 000 korun od České obchodní inspekce. Ta tvrdila, stejně jako krajský soud, že bazar neřekl zákazníkovi vše. Případ se nakonec dostal k Nejvyššímu správnímu soudu, který nakonec rozhodl jinak. Bazar totiž tvrdil, že o servisní knížce v autě nevěděl a neznal tedy skutečný počet najetých kilometrů. Podle názoru soudu nelze klást bazaru za vinu to, že neřekl informace, které nevěděl. Důkazem má být právě ona servisní knížka. Kdyby šlo o záměrně stočený automobil, prodávající by knížku v autě nenechal. Alespoň to si myslí soud.

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Řízení o udělení pokuty bazaru, který je z Ústí nad Labem, tak bylo zastaveno a ten tedy žádnou pokutu platit nemusí. Přestože ČOI namítá, že když měl přístup k servisní knížce kupující, mohl a měl ho mít také prodávající, uvádí Hospodářské noviny. 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků