Bazary nemusí znát skutečný stav kilometrů. Vyhnou se tak pokutě

Nejvyšší správní soud rozhodl, že bazary nemusí znát skutečný stav najetých kilometrů u prodávaných ojetin. Vyhnou se tak pokutě.
Bazary nemusí znát skutečný stav kilometrů. Vyhnou se tak pokutě

Pokud si zákazník koupí od bazaru vůz, u kterého se pak ukáže, že měl stočený tachometr, má prodejce dostat pokutu. Nicméně Nejvyšší správní soud nedávno v jednom podobném případě rozhodl, že prodávající nemusí skutečný stav kilometrů znát. Pokud tedy bazar tvrdí, že vlastně neví, kolik má daný automobil opravdu najeto, pokutě se vyhne. O případu informovaly Hospodářské noviny.

Precedentem má být případ, kdy si jistý zákazník pořídil ojetý Seat Toledo. Bazar vůz prodával s tím, že má najeto 162 tisíc kilometrů, nicméně kupující našel v autě servisní knížku, podle které mělo konkrétní Toledo najeto o osmnáct tisíc kilometrů více.

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Výsledkem byla pokuta 240 000 korun od České obchodní inspekce. Ta tvrdila, stejně jako krajský soud, že bazar neřekl zákazníkovi vše. Případ se nakonec dostal k Nejvyššímu správnímu soudu, který nakonec rozhodl jinak. Bazar totiž tvrdil, že o servisní knížce v autě nevěděl a neznal tedy skutečný počet najetých kilometrů. Podle názoru soudu nelze klást bazaru za vinu to, že neřekl informace, které nevěděl. Důkazem má být právě ona servisní knížka. Kdyby šlo o záměrně stočený automobil, prodávající by knížku v autě nenechal. Alespoň to si myslí soud.

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Řízení o udělení pokuty bazaru, který je z Ústí nad Labem, tak bylo zastaveno a ten tedy žádnou pokutu platit nemusí. Přestože ČOI namítá, že když měl přístup k servisní knížce kupující, mohl a měl ho mít také prodávající, uvádí Hospodářské noviny. 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků