Bazary: bojujeme s přetáčením. Firma: tachometry se přetáčí dál

Bazary: bojujeme s přetáčením. Firma: tachometry se přetáčí dál

Do autobazaru si zákazník zvykl vstupovat s určitou obavou. Letitá praxe ho varuje, aby si dal pozor a koupil skutečně zboží, které je mu nabízeno. V nejistotě je zejména kvůli původu auta, jeho skutečnému technickému stavu, nejasné minulosti ohledně havárie a dlouhodobě praktikovanému podvodu, kterým se v české kotlině stalo přetáčení tachometru.

Velcí hráči na trhu s ojetinami se snaží prezentovat svou snahu o vymýcení tohoto nešvaru, kvůli němuž přicházejí kupující o hromady peněz. Například společnost AAA AUTO tvrdí, že chce problém řešit přijetím nové legislativy. Uvedla k tomu, že v tomto úsilí spojila síly se Sdružením SOVA, s nímž připravila návrh novely Trestního zákoníku o zavedení trestní postižitelnosti za pozměňování stavu tachometru.

„Dlouhodobě proti přetáčení bojujeme. Prověřování skutečně najetých kilometrů přispívá k vymizení tohoto častého podvodu. To je i důvod, proč spolupracujeme na návrhu zákona, který by přetáčení tachometru stanovil jako trestný čin,“ sdělila AutoRevue.cz Group PR Manager společnosti AAA Auto Dana Pavlousková.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na kontrolní mechanismy spoléhá i ESA Auto. „Využíváme prověřování od Cebia Reportu, registru odcizených vozidel Policie ČR, registru leasingových společností, Auto Tracer a pátráme v databázích jako je obchodní či živnostenský rejstřík. Samozřejmě oslovujeme dodavatele, s nimiž spolupracuje. Hlavně ale kontaktujeme původní majitele, abychom si ověřili, že je obchod zcela uzavřený,“ řekl obchodní ředitel Auto ESA Tomáš Svoboda.

Šikovný marketingový tah

Prostor vyjádřit se k této problematice dostal i Aleš Zich ze společnosti Auto AZ Consulting, která se zabývá asistencemi při nákupu ojetých vozidel. „V této iniciativě, která si dává za cíl vymýtit přetáčení, jsem s bazary zajedno. V poslední době pomohly i různé internetové nástroje pro prověřování historie vozidel - zejména u ojetin původem z Česka. Nicméně stále se stáčí ve velké míře, a to hlavně před dovozem, nebo těsně po dovozu ojetiny do ČR,“ uvedl pro AutoRevue.cz Zich.

I mezi vozy, které Auto AZ Consulting prověřuje, je nešvar přetáčení stále hojně zastoupený. „Při posuzování namátkou vybraných vozů, kdy se na ně díváme jako na celek a při němž zkoumáme, zda mají stočený tachometr, se dostáváme k šedesáti až sedmdesáti procentům případům manipulací. Po odborné „předselekci“, kdy se už na možnost přetáčení standardně soustředíme a snažíme se taková auta z našeho výběru vyloučit, při prověrkách přesto odhalíme zhruba dvacet až třicet procentm manipulovaných vozidel,“ pokračoval Zich.

Podle jeho mínění se jedná ze strany AAA AUTO o šikovný marketingový tah. „Z našeho pohledu ale nelze rozdělit autobazary na poctivé a na ty, které při prodeji automobilů podvádí, kde se dá. Naším cílem totiž není bojovat s konkrétním prodejcem, ale pomáhat klientům ke  koupi kvalitního automobilu - nezáleží tedy, zda ho prodává bazar XY, nebo soukromá osoba.“ dodal.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků