Středobodem zájmu automobilky BAW se pro letošek staly nové sedany C60 a C71. Že vám něco připomínají? Ano, jsou to Saaby 9-3 a 9-5.
Na první pohled to vypadá, jako by šlo o další z řady plagiátů, jichž se dubnový autosalon v Pekingu stal okázalou přehlídkou, tentokrát je však všechno z etického i právního pohledu v pořádku. Byly to vlastně pouze mírně modifikované vozy Saab 9-3 a 9-5 z výběhových sérií. Novým vlastníkem práv na některé vozy Saab je totiž čínská automobilka BAIC, do jejíhož portfolia patří i BAW (Beijing Automotive Works). Připomeňme, že BAIC koupil od koncernu General Motors za pouhých 200 milionů dolarů všechna práva na dosluhující modely 9-5 a některé 9-3 včetně vybraných pohonných jednotek a technologií.
BAW C60
Níže vám nabízíme vůbec poprvé nemaskované snímky sedanu C60, alias Saabu 9-3, ovšem detailů stále mnoho nemáme. BAW C60 se má v Číně začít prodávat během příštího roku a pod jeho kapotou se bude nacházet zážehový čtyřválec s objemem 1,8 l a alternativně atmosférickým plněním, nebo přeplňováním. Zároveň se můžete podívat i na snímky většího typu C71, tedy pozměněného Saabu 9-5. Stejně jako v případě menšího z obou typů, také sedan C71 vznikl pouhými drobnými retušemi přídě a zádi výchozího švédského vzoru.
BAW C71
Mezi tím se koncem března opět rozběhla výrobní linka ve švédském Trollhättanu po všech dramatických událostech okolo hledání nového partnera pro automobilku Saab. Stalo se tak již pod láskyplnými křídly společnosti Spyker Cars a jejího šéfa Victora Mullera, jenž tento krok označuje za počátek „nové éry Saabu“. Během náročných jednání zástupců koncernu General Motors a holandského Spykeru totiž výroba stála bezmála dva měsíce. Prvním strojem „Saab-Spyker“ se stal sedan nové generace 9-5, jenž doplní flotilu testovacích vozů tohoto typu předcházející spuštění skutečné sériové výroby naplnovanému na druhou polovinu letošního roku. Na počátku příštího roku se představí Saab 9-4X a novou generaci Saabu 9-3 pak můžeme očekávat během roku 2012, a to s výhradně přeplňovanými pohonnými jednotkami s objemy 1,6, 2,0 a 2,2 l.
„Novému Saabu” se čínská konkurence s jejich vlastními vozy nedávné generace líbit zřejmě nebude, ale to je tak vše, co s celou věcí budou moci dělat. General Motors potřeboval peníze, a tak ze Saabu dostal co šlo...
BAW C60
BAW C71