Bavorský „super“ atlet

V novém BMW M3 se snoubí síla s elegancí. BMW M3 budou vyhledávat, stejně jako předchozí verze, zákazníci, kteří jsou ochotni slevit z pohodlí a odlehčit poměrně značnou sumou svému kontu.
Bavorský „super“ atlet
V novém BMW M3 se snoubí síla s elegancí. BMW M3 budou vyhledávat, stejně jako předchozí verze, zákazníci, kteří jsou ochotni slevit z pohodlí a odlehčit poměrně značnou sumou svému kontu.

S popisem M3 začneme u toho co je na sportovním voze nejdůležitější, tedy u brzdové soustavy. O bezpečné zastavení se starají ocelové kotouče s vnitřním chlazením. Ty přední mají průměr 325 mm, zadní pak 326 mm.

Druhou významnou věcí u sportovních vozů je podvozek. Úpravy zahrnují jak upravené tlumiče a pružiny, tak i technickou novinku – variabilní zadní diferenciál, nesoucí značku společnosti BMW M GmbH. Princip tohoto zařízení spočívá v tom, že při prokluzu některého z kol zadní nápravy se výkon motoru přenese na kolo s lepší trakcí. (podobně jako u vozů 4x4 z přední na zadní nápravu nebo obráceně). Toto spolu se systémem DSC III , 18“ litými koly a rovnoměrným rozvržením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu zaručuje M3 skvělé jízdní vlastnosti. Na tomto místě je také vhodné podotknout, že M3 je stejně tak jako M5, je vybavena systémem umožňujícím změnu nastavení podvozku do komfortního režimu.

BMW M3 je poháněno řadovým šestiválcem 3.2 s variabilním časováním ventilů Double-Vanos. Maximální výkon 343 ks je dosahován při 7900 ot./min. a maximální točivý moment 365 Nm pak při 4900 ot./min. Výkon motoru spolu se šestistupňovou převodovkou zaručují sprint z 0 na 100 km/hod za 5,2 s a z 80 na 120 při zařazeném 4. rychlostním stupni za 5,4 s. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/hod.

V interiéru vévodí pečlivě propracovaná sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Náročný zákazník může volit mezi celokoženým čalouněním a mezi látkou Alcantara. Ve standardní nebo příplatkové výbavě najdeme pak všechny další obvyklé nebo méně obvyklé prvky známé jak z minulých verzí M3, tak z konkurenčních modelů.

S uvedení BMW M3 se počítá v prvním čtvrtletí příštího roku. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků