Bavorský „super“ atlet

V novém BMW M3 se snoubí síla s elegancí. BMW M3 budou vyhledávat, stejně jako předchozí verze, zákazníci, kteří jsou ochotni slevit z pohodlí a odlehčit poměrně značnou sumou svému kontu.
Bavorský „super“ atlet
V novém BMW M3 se snoubí síla s elegancí. BMW M3 budou vyhledávat, stejně jako předchozí verze, zákazníci, kteří jsou ochotni slevit z pohodlí a odlehčit poměrně značnou sumou svému kontu.

S popisem M3 začneme u toho co je na sportovním voze nejdůležitější, tedy u brzdové soustavy. O bezpečné zastavení se starají ocelové kotouče s vnitřním chlazením. Ty přední mají průměr 325 mm, zadní pak 326 mm.

Druhou významnou věcí u sportovních vozů je podvozek. Úpravy zahrnují jak upravené tlumiče a pružiny, tak i technickou novinku – variabilní zadní diferenciál, nesoucí značku společnosti BMW M GmbH. Princip tohoto zařízení spočívá v tom, že při prokluzu některého z kol zadní nápravy se výkon motoru přenese na kolo s lepší trakcí. (podobně jako u vozů 4x4 z přední na zadní nápravu nebo obráceně). Toto spolu se systémem DSC III , 18“ litými koly a rovnoměrným rozvržením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu zaručuje M3 skvělé jízdní vlastnosti. Na tomto místě je také vhodné podotknout, že M3 je stejně tak jako M5, je vybavena systémem umožňujícím změnu nastavení podvozku do komfortního režimu.

BMW M3 je poháněno řadovým šestiválcem 3.2 s variabilním časováním ventilů Double-Vanos. Maximální výkon 343 ks je dosahován při 7900 ot./min. a maximální točivý moment 365 Nm pak při 4900 ot./min. Výkon motoru spolu se šestistupňovou převodovkou zaručují sprint z 0 na 100 km/hod za 5,2 s a z 80 na 120 při zařazeném 4. rychlostním stupni za 5,4 s. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/hod.

V interiéru vévodí pečlivě propracovaná sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Náročný zákazník může volit mezi celokoženým čalouněním a mezi látkou Alcantara. Ve standardní nebo příplatkové výbavě najdeme pak všechny další obvyklé nebo méně obvyklé prvky známé jak z minulých verzí M3, tak z konkurenčních modelů.

S uvedení BMW M3 se počítá v prvním čtvrtletí příštího roku. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků