Bavorský „super“ atlet

V novém BMW M3 se snoubí síla s elegancí. BMW M3 budou vyhledávat, stejně jako předchozí verze, zákazníci, kteří jsou ochotni slevit z pohodlí a odlehčit poměrně značnou sumou svému kontu.
Bavorský „super“ atlet
V novém BMW M3 se snoubí síla s elegancí. BMW M3 budou vyhledávat, stejně jako předchozí verze, zákazníci, kteří jsou ochotni slevit z pohodlí a odlehčit poměrně značnou sumou svému kontu.

S popisem M3 začneme u toho co je na sportovním voze nejdůležitější, tedy u brzdové soustavy. O bezpečné zastavení se starají ocelové kotouče s vnitřním chlazením. Ty přední mají průměr 325 mm, zadní pak 326 mm.

Druhou významnou věcí u sportovních vozů je podvozek. Úpravy zahrnují jak upravené tlumiče a pružiny, tak i technickou novinku – variabilní zadní diferenciál, nesoucí značku společnosti BMW M GmbH. Princip tohoto zařízení spočívá v tom, že při prokluzu některého z kol zadní nápravy se výkon motoru přenese na kolo s lepší trakcí. (podobně jako u vozů 4x4 z přední na zadní nápravu nebo obráceně). Toto spolu se systémem DSC III , 18“ litými koly a rovnoměrným rozvržením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu zaručuje M3 skvělé jízdní vlastnosti. Na tomto místě je také vhodné podotknout, že M3 je stejně tak jako M5, je vybavena systémem umožňujícím změnu nastavení podvozku do komfortního režimu.

BMW M3 je poháněno řadovým šestiválcem 3.2 s variabilním časováním ventilů Double-Vanos. Maximální výkon 343 ks je dosahován při 7900 ot./min. a maximální točivý moment 365 Nm pak při 4900 ot./min. Výkon motoru spolu se šestistupňovou převodovkou zaručují sprint z 0 na 100 km/hod za 5,2 s a z 80 na 120 při zařazeném 4. rychlostním stupni za 5,4 s. Maximální rychlost je již tradičně omezena na 250 km/hod.

V interiéru vévodí pečlivě propracovaná sportovní sedadla a sportovní tříramenný volant. Náročný zákazník může volit mezi celokoženým čalouněním a mezi látkou Alcantara. Ve standardní nebo příplatkové výbavě najdeme pak všechny další obvyklé nebo méně obvyklé prvky známé jak z minulých verzí M3, tak z konkurenčních modelů.

S uvedení BMW M3 se počítá v prvním čtvrtletí příštího roku. Cena pro český trh zatím nebyla stanovena.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků