Baterii z BMW i3 používá třeba člun. Využít ji můžete i v domácnosti

Elektřina a voda moc nejdou dohromady. Ani to ale nezabránilo spolupráci automobilky BMW a německého stavitele elektrických a hybridních lodí Torqeedo. A tak se lithium-iontová baterie z modelu BMW i3 stala součástí elektrického pohonného systému člunu Deep Blue.

BMW řady 3 dorazí jako elektromobil zřejmě už v září. Kolik ujede?

BMW řady 3 dorazí jako elektromobil zřejmě už v září. Kolik ujede?

Vzhledem k tomu, že baterie byla navržena s funkcí plug-and-play, přechod z automobilu na loď je poměrně jednoduchý. Jak naznačují fotky, Torqeedo jednoduše namontovala baterii do zadní části lodi a pak provedla všechna potřebná spojení.

"Vysokonapěťové baterie BMW i jsou ukázkou mimořádné spolehlivosti a výkonu pro elektrickou mobilitu," řekl Christoph Ballin, generální ředitel společnosti Torqeedo. 

Německá značka tvrdí, že jejich baterie mají široké spektrum využitelnosti. Použít se dají také na ukládání čisté energie vyrobené z obnovitelných zdrojů, jako jsou solární nebo větrná zařízení. V domácnostech baterie BMW lze využít pro záložní napájení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků