Baterii z BMW i3 používá třeba člun. Využít ji můžete i v domácnosti

Elektřina a voda moc nejdou dohromady. Ani to ale nezabránilo spolupráci automobilky BMW a německého stavitele elektrických a hybridních lodí Torqeedo. A tak se lithium-iontová baterie z modelu BMW i3 stala součástí elektrického pohonného systému člunu Deep Blue.

BMW řady 3 dorazí jako elektromobil zřejmě už v září. Kolik ujede?

BMW řady 3 dorazí jako elektromobil zřejmě už v září. Kolik ujede?

Vzhledem k tomu, že baterie byla navržena s funkcí plug-and-play, přechod z automobilu na loď je poměrně jednoduchý. Jak naznačují fotky, Torqeedo jednoduše namontovala baterii do zadní části lodi a pak provedla všechna potřebná spojení.

"Vysokonapěťové baterie BMW i jsou ukázkou mimořádné spolehlivosti a výkonu pro elektrickou mobilitu," řekl Christoph Ballin, generální ředitel společnosti Torqeedo. 

Německá značka tvrdí, že jejich baterie mají široké spektrum využitelnosti. Použít se dají také na ukládání čisté energie vyrobené z obnovitelných zdrojů, jako jsou solární nebo větrná zařízení. V domácnostech baterie BMW lze využít pro záložní napájení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků