Baterii z BMW i3 používá třeba člun. Využít ji můžete i v domácnosti

Elektřina a voda moc nejdou dohromady. Ani to ale nezabránilo spolupráci automobilky BMW a německého stavitele elektrických a hybridních lodí Torqeedo. A tak se lithium-iontová baterie z modelu BMW i3 stala součástí elektrického pohonného systému člunu Deep Blue.

BMW řady 3 dorazí jako elektromobil zřejmě už v září. Kolik ujede?

BMW řady 3 dorazí jako elektromobil zřejmě už v září. Kolik ujede?

Vzhledem k tomu, že baterie byla navržena s funkcí plug-and-play, přechod z automobilu na loď je poměrně jednoduchý. Jak naznačují fotky, Torqeedo jednoduše namontovala baterii do zadní části lodi a pak provedla všechna potřebná spojení.

"Vysokonapěťové baterie BMW i jsou ukázkou mimořádné spolehlivosti a výkonu pro elektrickou mobilitu," řekl Christoph Ballin, generální ředitel společnosti Torqeedo. 

Německá značka tvrdí, že jejich baterie mají široké spektrum využitelnosti. Použít se dají také na ukládání čisté energie vyrobené z obnovitelných zdrojů, jako jsou solární nebo větrná zařízení. V domácnostech baterie BMW lze využít pro záložní napájení.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2010
Stav: 234 087 km
Cena: 440 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků