Baterie z elektromobilů a hybridů Hondy dostanou druhou šanci. Kdo to ale zaplatí?

Jak jezdí ty hybridní autobusy volvo, tak ty baterky jdou do německých domácností k elektrárnám co mají na střeše.

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  17. 04. 2020 19:05

EV sú špinave ošípane už od vyroby aj počas svojej životnosti.Keď zomru budu ešte špinavšie,lebo potrebuju spáliť miliony ton fosílnych palív na recyklaciu,ktora je pre recyklačne firmy stratová.Recyklacia 100 kg baterky stojí cca 100 ečka,ale takto získany material ma iba tretinovu hodnotu.Je vyhodnejšie kobalt,lithium,... vyťažiť ako oäť recyklovať.Jedná vec v ktoru väčšina veriacich v EV odmieta veriť alebo vidieť realitu,je že tieto elektricke haraburdy sú veľmi drahe na vyrobu,takže automobilky na nich nemôžu zarobiť  peniaze.Napriek tomu štaty na nich tlačia aby ich vyrabali a predavali so stratou.To vám ukazuje ako hlúpa je táto technológia.Výroba EV vás môže zbankrotovať,to povedala Toyota  a ako príklad ukázala na Teslu.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  17. 04. 2020 21:57

Mezitím Tesla 753.00 USD +7.79 (1.05%) při kapitalizaci 138.62 miliard USD.

A Ďoďo zkrachoval....

Odpovědět  |   | 
Q  |  17. 04. 2020 23:13

Otázkou je, kolik peněz v posledních měsících dalo do akcií souromí investoři, a kolik tam nalil peněz FED.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  18. 04. 2020 01:13

A zdroj? O tom že by FED něco lil do Tesly jsem jakživ neslyšel

Odpovědět  |   | 

Ty sis nalil pěknou lampu.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 04. 2020 09:59

Nikto sa nestará o to či bude vyššia cena akcíií spoločnosti Tesla.Stále to bude mizerná spoločnosť a technologická bublina,ktora pôjde na ZERO.TESLA=NOKIA automobilov...

Odpovědět  |   | 
Felix  |  18. 04. 2020 12:18

Což o to Enron měl taky pěknou cenu akcií, než zkrachoval.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 04. 2020 13:48

Jo jo, Enron... to už se tu píše asi pět nebo šest let... A ono stále nic, co? Stále ten vytoužený krach Tesly nepřichází a nepřichází...

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  19. 04. 2020 17:39

Nezkrachuje, jen ji nekdo koupi.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  17. 04. 2020 22:00

Takovou vyjetou baterku z Tesly na 75% kapacity (novináři deklarovaný EOL) beru ihned k domácí fotovoltaice. To bude mít pořád 75kWh a místo špičkového výkonu 400 kW mi stačí do domácnosti klidně 4 kW, což je 1% jejího původního výkonu A při těch 4 kW se snad ani o nějakém chlazení a "změknutí" baterie nemusíme ani bavit, že....

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 04. 2020 19:04

proto se taky na eBay prodavaj vyslouzile 5kWh moduly z Tesel za cenu cca $1200, lidi si z toho stavej prave domaci uloziste, ale je treba pamatovat ze to nema balancer, takze to chce jeste dobreho kutila co umi postavit balancer ktery se k backupu precejen hodi aby to vydrzelo vic

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  17. 04. 2020 22:45

Koukám redakce začíná být čím dál zoufalejší
Životnost článku násobně přesahuje životnost mechanické části vozu. K poškození dochází prakticky pouze při nehodách. Zároveň bude poptávka po bateriích jako součásti záložních akumulačních systémů jen růst.
Elektrika je prostě budoucnost automobilismu, stejně jako byl digitál budoucnost fotografie. Se s tím smiřte.
http://www.hybrid.cz/kia-petina-vsech-nove-pro... ...

Odpovědět  |   | 
Q  |  17. 04. 2020 23:11

Kde se vyrobí ta elektrika a jak se dovede od výrobních zdrojů k majitelům elektormobilů? Třeba v Německu se neustále zvyšuje podíl elektřiny, která byla vyrobena v Severním moři, ale nemohla být spotřebována tam, kde je jí potřeba.

Odpovědět  |   | 
Pepan  |  18. 04. 2020 01:12

Co tak používat hlavu, nebo alespoň Google? Nebo o věcech jako HVDC jsi nikdy neslyšel?

https://oenergetice.cz/nemecko/nemecke-paterni-p... ...

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  18. 04. 2020 10:07

Elektrika se vyrábí v elektrárnách a do místa odběru se přivádí podzemním či nadzemním vedením o různém napětí.
To už vyřešili pánové Edison a Tesla, do toho bych moc nevrtal.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  18. 04. 2020 19:06

kde se vyrabi elektrina pro rafinaci paliv?

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 04. 2020 20:22

Jak kde, u nas je to v arealu rafinerii.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 04. 2020 06:44

Tak to je fajn, to by se mohlo skoncit s dotacema vseho druhu, ne?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  18. 04. 2020 10:08

Ale tak jo. Ale i pro naftu. Včetně různých zelených nafet atd.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  18. 04. 2020 18:28

Mozna by bylo dobre omezit nejen nafet, ale i fet. Ja myslel, ze jediny exot povazujici nizsi zdaneni za dotaci je Hamuna.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  19. 04. 2020 01:23

Protože nižší zdanění JE dotace

Odpovědět  |   | 
jozka  |  19. 04. 2020 07:42

V tom pripade jsou EV dotovany dvakrat

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  19. 04. 2020 22:56

To byly diesely skrz úlevy v normách taky. Jinak by tu nebyly.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 04. 2020 13:09

Ale nepovidej. Naftaky 'narovnani' cen samozrejme nezahubi. To zvyhodneni jen zpusobilo, ze se zacala nafta davat i tam, kde nemela co pohledavat, protoze to lidi chteli.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  21. 04. 2020 11:25

Tak EV už narovnání taky nezahubí. Stačí se podívat na čísla prodejů. Je to zdaleka nejrychleji rostoucí segment i tam, kde se to nedotuje (třeba ČR).

Odpovědět  |   | 
Ďoďo  |  18. 04. 2020 10:47

Iba samovrah si do pivnice inštaluje baterkovy paket z EV ako založny zdroj energie.Po požiary v Hongkongu Tesla rychlo updatovala svoje baterky a znížila využiteľnu kapacitu t.j. dojazd.Baterky v EV je nebezpečny odpad obklopeny glykolom jednou z najhorľavejšich chemikalií.
https://bgr.com/2019/06/03/tesla-fire-mod... ...
https://www.reuters.com/article/us-tesla-china-ho... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 04. 2020 09:36

Kolik to bude stát? Inu, to vás, nenávistné redakční socky, opravdu nemusí zajímat, protože mentálně k tomu nikdy nedorostete.
A kdo to zaplatí? Inu, překvapivě kupci těch baterií pro stacionární úložiště, které to pořád vyjde výrazně levněji než stavba z úplně nových akumulátorů. To jsou kouzla, co?

Odpovědět  |   | 
Falco  |  18. 04. 2020 09:45

Komické když zrovna ty používáš slovo mentálně.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 04. 2020 10:49

Štěkání podřadných na mé pravdě nic nezmění.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 04. 2020 12:19

Ty jsi opravdu nemocný čurák

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 04. 2020 13:50

Ano, i o tobě jsem psal.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
Dacia Duster na LPG vládne všem. Byl o ni největší zájem, porazila i novou Octavii

Nejčtenější testy roku 2020

Nikde není psáno, že největší zájem musí být o pecky za miliony. Letos to v redakčních testech všem nandala Dacia Duster na LPG!

19.  1.  2021 | Jan Mička | 158 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 80 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat
Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji hodnotí dobový tisk a zkušený majitel?

Tatra 613 je milovaná i nenáviděná. Jak ji …

Dlouhých dvacet let trvala výroba Tatry 603, aerodynamicky pokrokově řešeného automobilu vyšší třídy se vzduchem chlazeným osmiválcem za zadní, poháněnou nápravou. Dost dlouhá doba, aby se vystačilo jen s inovacemi. Uvažovaných nástupců bylo hned několik (603 A, 603 X). Nakonec se nástupcem šestsettrojky stala Tatra 613.

31.  12.  2020 | | 137 N/A
Tomáš Dusil
TatraHistorie