Baterie z elektromobilů a hybridů Hondy dostanou druhou šanci. Kdo to ale zaplatí?

33 komentářů

mpolan
18. dubna • 9:36

Kolik to bude stát? Inu, to vás, nenávistné redakční socky, opravdu nemusí zajímat, protože mentálně k tomu nikdy nedorostete.
A kdo to zaplatí? Inu, překvapivě kupci těch baterií pro stacionární úložiště, které to pořád vyjde výrazně levněji než stavba z úplně nových akumulátorů. To jsou kouzla, co?

Falco
18. dubna • 9:45

Komické když zrovna ty používáš slovo mentálně.

mpolan
18. dubna • 10:49

Štěkání podřadných na mé pravdě nic nezmění.

kuk
18. dubna • 12:19

Ty jsi opravdu nemocný čurák B-]

mpolan
18. dubna • 13:50

Ano, i o tobě jsem psal.

Tommy
17. dubna • 22:45

Koukám redakce začíná být čím dál zoufalejší :-D
Životnost článku násobně přesahuje životnost mechanické části vozu. K poškození dochází prakticky pouze při nehodách. Zároveň bude poptávka po bateriích jako součásti záložních akumulačních systémů jen růst.
Elektrika je prostě budoucnost automobilismu, stejně jako byl digitál budoucnost fotografie. Se s tím smiřte.
http://www.hybrid.cz/kia-petina-vsech-nove-pro... ...

Ďoďo
18. dubna • 10:47

Iba samovrah si do pivnice inštaluje baterkovy paket z EV ako založny zdroj energie.Po požiary v Hongkongu Tesla rychlo updatovala svoje baterky a znížila využiteľnu kapacitu t.j. dojazd.Baterky v EV je nebezpečny odpad obklopeny glykolom jednou z najhorľavejšich chemikalií.
https://bgr.com/2019/06/03/tesla-fire-mod... ...
https://www.reuters.com/article/us-tesla-china-ho... ...

jozka
18. dubna • 6:44

Tak to je fajn, to by se mohlo skoncit s dotacema vseho druhu, ne?

Tommy
18. dubna • 10:08

Ale tak jo. Ale i pro naftu. Včetně různých zelených nafet atd.

jozka
18. dubna • 18:28

Mozna by bylo dobre omezit nejen nafet, ale i fet. Ja myslel, ze jediny exot povazujici nizsi zdaneni za dotaci je Hamuna.

Tommy
19. dubna • 1:23

Protože nižší zdanění JE dotace :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jozka
19. dubna • 7:42

V tom pripade jsou EV dotovany dvakrat :-D

Tommy
19. dubna • 22:56

To byly diesely skrz úlevy v normách taky. Jinak by tu nebyly.

bzzz
20. dubna • 13:09

Ale nepovidej. Naftaky 'narovnani' cen samozrejme nezahubi. To zvyhodneni jen zpusobilo, ze se zacala nafta davat i tam, kde nemela co pohledavat, protoze to lidi chteli.

Tommy
21. dubna • 11:25

Tak EV už narovnání taky nezahubí. Stačí se podívat na čísla prodejů. Je to zdaleka nejrychleji rostoucí segment i tam, kde se to nedotuje (třeba ČR).

Q
17. dubna • 23:11

Kde se vyrobí ta elektrika a jak se dovede od výrobních zdrojů k majitelům elektormobilů? Třeba v Německu se neustále zvyšuje podíl elektřiny, která byla vyrobena v Severním moři, ale nemohla být spotřebována tam, kde je jí potřeba.

iPace
18. dubna • 19:06

kde se vyrabi elektrina pro rafinaci paliv?

jozka
18. dubna • 20:22

Jak kde, u nas je to v arealu rafinerii.

Tommy
18. dubna • 10:07

Elektrika se vyrábí v elektrárnách a do místa odběru se přivádí podzemním či nadzemním vedením o různém napětí.
To už vyřešili pánové Edison a Tesla, do toho bych moc nevrtal.

Pepan
18. dubna • 1:12

Co tak používat hlavu, nebo alespoň Google? Nebo o věcech jako HVDC jsi nikdy neslyšel?https://oenergetice.cz/nemecko/nemecke-paterni-p... ...

Pepan
17. dubna • 22:00

Takovou vyjetou baterku z Tesly na 75% kapacity (novináři deklarovaný EOL) beru ihned k domácí fotovoltaice. To bude mít pořád 75kWh a místo špičkového výkonu 400 kW mi stačí do domácnosti klidně 4 kW, což je 1% jejího původního výkonu :-D:-DB-] A při těch 4 kW se snad ani o nějakém chlazení a "změknutí" baterie nemusíme ani bavit, že....

iPace
18. dubna • 19:04

proto se taky na eBay prodavaj vyslouzile 5kWh moduly z Tesel za cenu cca $1200, lidi si z toho stavej prave domaci uloziste, ale je treba pamatovat ze to nema balancer, takze to chce jeste dobreho kutila co umi postavit balancer ktery se k backupu precejen hodi aby to vydrzelo vic

Ďoďo
17. dubna • 19:05

EV sú špinave ošípane už od vyroby aj počas svojej životnosti.Keď zomru budu ešte špinavšie,lebo potrebuju spáliť miliony ton fosílnych palív na recyklaciu,ktora je pre recyklačne firmy stratová.Recyklacia 100 kg baterky stojí cca 100 ečka,ale takto získany material ma iba tretinovu hodnotu.Je vyhodnejšie kobalt,lithium,... vyťažiť ako oäť recyklovať.Jedná vec v ktoru väčšina veriacich v EV odmieta veriť alebo vidieť realitu,je že tieto elektricke haraburdy sú veľmi drahe na vyrobu,takže automobilky na nich nemôžu zarobiť  peniaze.Napriek tomu štaty na nich tlačia aby ich vyrabali a predavali so stratou.To vám ukazuje ako hlúpa je táto technológia.Výroba EV vás môže zbankrotovať,to povedala Toyota  a ako príklad ukázala na Teslu.

Pepan
17. dubna • 21:57

Mezitím Tesla 753.00 USD +7.79 (1.05%) při kapitalizaci 138.62 miliard USD.A Ďoďo zkrachoval.... B-]

Felix
18. dubna • 12:18

Což o to Enron měl taky pěknou cenu akcií, než zkrachoval.

mpolan
18. dubna • 13:48

Jo jo, Enron... to už se tu píše asi pět nebo šest let... A ono stále nic, co? Stále ten vytoužený krach Tesly nepřichází a nepřichází...

mrazik
19. dubna • 17:39

Nezkrachuje, jen ji nekdo koupi.

Ďoďo
18. dubna • 9:59

Nikto sa nestará o to či bude vyššia cena akcíií spoločnosti Tesla.Stále to bude mizerná spoločnosť a technologická bublina,ktora pôjde na ZERO.TESLA=NOKIA automobilov...

Q
17. dubna • 23:13

Otázkou je, kolik peněz v posledních měsících dalo do akcií souromí investoři, a kolik tam nalil peněz FED.

Kuk Vykuk
18. dubna • 5:25

Ty sis nalil pěknou lampu. :-DB-]

Pepan
18. dubna • 1:13

A zdroj? O tom že by FED něco lil do Tesly jsem jakživ neslyšel :-O

petr r. (petrumr)
17. dubna • 18:59

Jak jezdí ty hybridní autobusy volvo, tak ty baterky jdou do německých domácností k elektrárnám co mají na střeše.

Doporučujeme

Články odjinud