Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Jako první se ukončí výroba vozů s dieselovými motory, hned po nich se ale v propadlišti dějin ocitnou elektromobily se zásobou energie v bateriích.
Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Téměř dvě třetiny vedoucích manažerů firem automobilového průmyslu jsou přesvědčeny o tom, že klasické elektromobily, které mají energii pro svůj pohyb uloženou v bateriích, jsou slepou cestou. "Selžou v důsledku nedostatečné infrastruktury," uvedli šéfové automobilek v posledním průzkumu KPMG Global Executive Survey. V něm na otázky odpovídalo 953 předních manažerů. Třetina z nich pochází z Evropy, ostatní části světa jsou zastoupeny vždy 10 - 15 procenty.

Elektromobily v současném pojetí by měly vystřídat auta s vodíkovými palivovými články. O tom, že se tak jednou stane, je přesvědčeno 78 procent účastníků průzkumu.

Vodíkový pohon je podle nich mnohem životaschopnější s ohledem na stávající infrastrukturu a čas tankování.

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Dřívější konec než baterie ale podle průzkumu čeká dieselové motory. "Vypadá to, že dopad Dieselgate na automobilový průmysl je naprosto zásadní," říká Jan Linhart z KPMG Česká republika.

V otázkách průzkumu bylo i to, koho manažeři sami považují za technologického lídra v oboru. V současnosti je to BMW, jejíž úspěch očekává 58 procent manažerů. Za mnichovskou firmou skončila Tesla, třetí je Honda a čtvrtá Toyota.

BMW by současně měla zaznamenat největší růst tržního podílu, úspěch v tomto směru se čeká také od Toyoty. Na třetí místo se dostal Mercedes-Benz, který na této pozici vystřídal Volkswagen. Největší evropská automobilka se naopak propadla až na šestou příčku.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků