Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Jako první se ukončí výroba vozů s dieselovými motory, hned po nich se ale v propadlišti dějin ocitnou elektromobily se zásobou energie v bateriích.
Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Téměř dvě třetiny vedoucích manažerů firem automobilového průmyslu jsou přesvědčeny o tom, že klasické elektromobily, které mají energii pro svůj pohyb uloženou v bateriích, jsou slepou cestou. "Selžou v důsledku nedostatečné infrastruktury," uvedli šéfové automobilek v posledním průzkumu KPMG Global Executive Survey. V něm na otázky odpovídalo 953 předních manažerů. Třetina z nich pochází z Evropy, ostatní části světa jsou zastoupeny vždy 10 - 15 procenty.

Elektromobily v současném pojetí by měly vystřídat auta s vodíkovými palivovými články. O tom, že se tak jednou stane, je přesvědčeno 78 procent účastníků průzkumu.

Vodíkový pohon je podle nich mnohem životaschopnější s ohledem na stávající infrastrukturu a čas tankování.

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Dřívější konec než baterie ale podle průzkumu čeká dieselové motory. "Vypadá to, že dopad Dieselgate na automobilový průmysl je naprosto zásadní," říká Jan Linhart z KPMG Česká republika.

V otázkách průzkumu bylo i to, koho manažeři sami považují za technologického lídra v oboru. V současnosti je to BMW, jejíž úspěch očekává 58 procent manažerů. Za mnichovskou firmou skončila Tesla, třetí je Honda a čtvrtá Toyota.

BMW by současně měla zaznamenat největší růst tržního podílu, úspěch v tomto směru se čeká také od Toyoty. Na třetí místo se dostal Mercedes-Benz, který na této pozici vystřídal Volkswagen. Největší evropská automobilka se naopak propadla až na šestou příčku.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků