Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Jako první se ukončí výroba vozů s dieselovými motory, hned po nich se ale v propadlišti dějin ocitnou elektromobily se zásobou energie v bateriích.
Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Téměř dvě třetiny vedoucích manažerů firem automobilového průmyslu jsou přesvědčeny o tom, že klasické elektromobily, které mají energii pro svůj pohyb uloženou v bateriích, jsou slepou cestou. "Selžou v důsledku nedostatečné infrastruktury," uvedli šéfové automobilek v posledním průzkumu KPMG Global Executive Survey. V něm na otázky odpovídalo 953 předních manažerů. Třetina z nich pochází z Evropy, ostatní části světa jsou zastoupeny vždy 10 - 15 procenty.

Elektromobily v současném pojetí by měly vystřídat auta s vodíkovými palivovými články. O tom, že se tak jednou stane, je přesvědčeno 78 procent účastníků průzkumu.

Vodíkový pohon je podle nich mnohem životaschopnější s ohledem na stávající infrastrukturu a čas tankování.

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Dřívější konec než baterie ale podle průzkumu čeká dieselové motory. "Vypadá to, že dopad Dieselgate na automobilový průmysl je naprosto zásadní," říká Jan Linhart z KPMG Česká republika.

V otázkách průzkumu bylo i to, koho manažeři sami považují za technologického lídra v oboru. V současnosti je to BMW, jejíž úspěch očekává 58 procent manažerů. Za mnichovskou firmou skončila Tesla, třetí je Honda a čtvrtá Toyota.

BMW by současně měla zaznamenat největší růst tržního podílu, úspěch v tomto směru se čeká také od Toyoty. Na třetí místo se dostal Mercedes-Benz, který na této pozici vystřídal Volkswagen. Největší evropská automobilka se naopak propadla až na šestou příčku.

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků