Bašta dieselů v ohrožení. Peugeot pozastavil vývoj nových vznětových motorů

Vývoj dieselů pozastavuje i primárně evropská, vznětově zaměřená automobilka. Blíží se konec?

Skupině PSA se v posledních letech poměrně daří, a tak investuje do vývoje zážehových motorů a elektrických či hybridních jednotek. Francouzi se ovšem vždy specializovali na vznětové agregáty, které v několika generacích dokázaly držet na vrcholu v oblasti kultivovanosti chodu či spolehlivosti a stavěli na nich své produktové portfolio.

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Jenže další vývoj budoucích dieselů byl aktuálně u PSA pozastaven. "Rozhodli jsme se pozastavit vývoj technologií pro dieselové motory. Uvidíme, co se bude dít dál," prozradil na pařížském autosalonu pro britský Autocar Laurent Blanchet, produktový šéf Peugeotu.

Blanchet tvrdí, že rozhodnutí je dočasné a nabude vývoje v dalších měsících až letech. Francouzi podle jeho slov čekají, jak se vyvine trh s dieselovými motory. Ten v Evropě za poslední rok a půl z padesátiprocentního podílu spadl na přibližně 36 procent. Především kvůli kauze dieselgate a následným restrikcím ze strany zákonodárců i městských radní.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

"Je to jasné. Pokud v letech 2022 či 2023 bude podíl dieselů pod pět procent, vývoj ukončíme úplně. Pokud stále bude oscilovat kolem 30 procent, je to jiný příběh," prozrazuje Blanchet. Chtělo by se říci, že pokud o konci dieselů už vážně uvažuje i taková bašta spalovačů nafty, jako je francouzská skupina PSA, situace je opravdu seriózní. Od Peugeotu totiž toto rozhodnutí zní vážněji, než když se pro konec dieselů nedávno rozhodlo Porsche.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 141 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků