Bašta dieselů v ohrožení. Peugeot pozastavil vývoj nových vznětových motorů

Vývoj dieselů pozastavuje i primárně evropská, vznětově zaměřená automobilka. Blíží se konec?

Skupině PSA se v posledních letech poměrně daří, a tak investuje do vývoje zážehových motorů a elektrických či hybridních jednotek. Francouzi se ovšem vždy specializovali na vznětové agregáty, které v několika generacích dokázaly držet na vrcholu v oblasti kultivovanosti chodu či spolehlivosti a stavěli na nich své produktové portfolio.

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Paříž 2018 živě: Citroën C5 Aircross je již pátým do rodiny. V čem se liší?

Jenže další vývoj budoucích dieselů byl aktuálně u PSA pozastaven. "Rozhodli jsme se pozastavit vývoj technologií pro dieselové motory. Uvidíme, co se bude dít dál," prozradil na pařížském autosalonu pro britský Autocar Laurent Blanchet, produktový šéf Peugeotu.

Blanchet tvrdí, že rozhodnutí je dočasné a nabude vývoje v dalších měsících až letech. Francouzi podle jeho slov čekají, jak se vyvine trh s dieselovými motory. Ten v Evropě za poslední rok a půl z padesátiprocentního podílu spadl na přibližně 36 procent. Především kvůli kauze dieselgate a následným restrikcím ze strany zákonodárců i městských radní.

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

Paříž 2018 živě: Peugeot 508 SW je prostě nádherný! Ale i praktický?

"Je to jasné. Pokud v letech 2022 či 2023 bude podíl dieselů pod pět procent, vývoj ukončíme úplně. Pokud stále bude oscilovat kolem 30 procent, je to jiný příběh," prozrazuje Blanchet. Chtělo by se říci, že pokud o konci dieselů už vážně uvažuje i taková bašta spalovačů nafty, jako je francouzská skupina PSA, situace je opravdu seriózní. Od Peugeotu totiž toto rozhodnutí zní vážněji, než když se pro konec dieselů nedávno rozhodlo Porsche.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků