Barva auta: která je "in" a která drží cenu?

Při výběru vozů lidé často dlouho přemýšlí jakou barvu zvolit. Každá má něco do sebe, jedna vypadá sportovně, druhá usedle, třetí je velmi praktická, ale v každém období se prodává jedna barva více než druhá. V posledních letech vládne stříbrná, která v určitých obdobích dokáže zabrat i přes 30% z prodaných vozů. Na druhém místě se usadila modrá, která jako jediná nepodléhá módě a svou pozici si drží již po mnoho let. Barvy jako je např. červená, tedy barva vyzařující agresivitu a emoce, se v posledních letech vzchopila a již pomalu směřuje vzhůru. Dle posledních odhadů a průzkumů ale brzy začne vládnout nový odstín. Bude to barva černá a šedá, které nyní prožívají velký boom. Ovšem dle designérů a prodejců ojetých vozů by lidé neměli propadat módě a měli by šáhnout po tradiční a konzervativní stříbrné. Důvod je velmi prostý, tato barva si i po letech zachováva svůj odstín, je jednoduchá na opravy a případná koroze, špína či oděrky jsou na ní jen málo patrné.

V segmentu luxusních vozů se, krom tradiční černé a stříbrné, stále více prosazují nejrůznější odstíny decentních šedomodrých metailíz. Např. průzkumy BMW odhalily u svých zákazníků silnou preferenci takových barev a ve standardní nabídce nových modelů již nenajdete skoro nic jiného, než spoustu kombinací modré a šedé a klasické stříbrnou, černou a bílou. Pro výraznější barvy zbylo jen minimum prostoru a není divu, barevně výrazná BMW jsou i u minulých ročníků velkou výjimkou a podobná situace panuje i u Mercedesu a Audi. I přesto jsou Evropané stále poměrně nápadití, v některých asijských zemích narazíte prakticky jen na stříbrná, černá a bílá auta...

A jaká je vaše oblíbená barva auta a proč?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků