Barum Rally: favority jsou Hänninen, Loix, Kopecký a Bouffier

Barum Rally: favority jsou Hänninen, Loix, Kopecký a Bouffier

Barum Czech Rally Zlín 2011 je v letošním roce jedna z nejlépe obsazených soutěží seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC), prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 (MMCR).

Pořadatelům se přihlásilo celkem 122 soutěžících z 22 zemí. Ve Zlíně se objeví přes třicet jezdců s prioritou, z toho jeden pilot (Bryan Bouffier) vlastní prioritu FIA A a dalších jedenáct jezdců vlastní prioritu FIA B. Další dvacítka jezdců se pyšní pro letošní rok národní prioritou.

Největší favorité

K největším favoritům startovního pole patří kvarteto jezdců Juho Hänninen, Freddy Loix, Jan Kopecký a Bryan Bouffier.

Sestava továrního týmu Škoda Motorsport na vozech Škoda Fabia Super 2000 patří k největším diváckým tahákům. Mladoboleslavská stáj je na nejlepší cestě obhájit mistrovský titul v jezdcích i ve značkách v seriálu IRC.

Klepněte pro větší obrázek

Průběžnému pořadí seriálu Intercontinental Rally Challenge vévodí po šesti odjetých podnicích obhájce prvenství Juho Hänninen z Finska. Letos nenašel přemožitele na Kanárských ostrovech, Ukrajině a Azorských ostrovech. V barvách Red Bull Škoda vévodí průběžnému pořadí mistrovství světa v kategorii S-WRC.

Jeho stájový kolega Jan Kopecký vyhrál ve Zlíně před dvěma lety, v loňském roce odstoupil po jezdecké chybě z prvního místa. Český pilot je na asfaltu velmi rychlý a navíc pojede ve Zlíně v domácím prostředí.

Dvakrát se zapsal do galerie vítězů Belgičan Freddy Loix, obhájce loňského prvenství. Čtyřicetiletý rodák z Tongerenu má značné zkušenosti z doby, kdy jezdil v továrních týmech Mitsubishi, Hyundai a Peugeot v mistrovství světa. Loix je na asfaltu patřičně rychlý, koncem června vyhrál již posedmé domácí Ypres Rally. Navíc dojel druhý na Rallye Monte Carlo a třetí místo přidal na Korsice.

Sebevědomý Peugeot

Silnou sestavu hlásí francouzská automobilka Peugeot s vozy 207 Super 2000. Se startovním číslem 1 se představí Bryan Bouffier, vítěz Rallye Monte Carlo a jediný pilot s nejvyšší prioritou FIA A ve startovním poli. Letos dokáže jako jediný držet krok s jezdci značky Škoda. I když byl vyloučen z belgické Ypres Rally a v průběžné klasifikaci klesl na čtvrté místo, stále má šanci na titul. Při loňské barumce málem zvítězil a i letos patří k největším favoritům.

Černým koněm soutěže může být belgický mladík Thierry Neuville, vítěz korsické rally. V barvách Peugeot UK se představí Guy Wilks, plejádu jezdců na vozech Peugeot dále doplní například Michal Solowow z Polska nebo Luca Betti z Itálie.

A co další Češi?

Je zastoupena téměř kompletní česká špička. Velké ambice mají úřadující český šampion Pavel Valoušek (peugeot), trojnásobný vítěz zlínské soutěže Roman Kresta (škoda) nebo Václav Pech (mitsubishi).

S konkurencí se hodlá poprat i úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák nebo výborný okruhový jezdec Tomáš Kostka (oba škoda). Kartami na předních příčkách zamíchají v českém šampionátu i Václav Arazim, Jaroslav Orsák, Jaromír Tarabus (všichni mitsubishi), Josef Peták (peugeot), Roman Odložilík (škoda), Vojtěch Štajf, Daniel Běhálek, Jan Šlehofer (všichni subaru).

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků