Barum Czech Rally Zlín 2019: Program, vstupenky, mapa RZ a další informace

Tradiční „barumka“ je zase tady. Níže najdete základní informace, pokud se chcete na letošní klání ve Zlíně vydat také.

Barum Czech Rally Zlín je dlouhodobě jednou z nejvýznamnějších motoristických akcí v České republice, v roce 2019 se pojede už po devětačtyřicáté. Součásti rally jsou mistrovství Evropy (FIA ERC), mistrovství České republiky (MČR) a také Peugeot Rally Cup. Na „erzetách“ se nicméně objeví i historická auta nebo elektromobily. Pro diváky bude klasicky připraven bohatý doprovodný program.

Barum Rally Zlín 2019: Vyhraje zkušený Kopecký i popáté v řadě? - iSport.cz

Barum Rally Zlín 2019: Vyhraje zkušený Kopecký i popáté v řadě? - iSport.cz

Samotná rally odstartuje večerní páteční diváckou Super RZ v ulicích Zlína (je bezplatně přístupná, nepotřebujete vstupenku), po které budou následovat dva plnohodnotné závodní dny. Celá soutěž bude zahrnovat 219 km rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem, přičemž nejvzdálenější místo je od centra soutěže pouze 50 km daleko.

Doba konání Barum Czech Rally Zlín

Oficiální start Barum rally je naplánován na páteční večer 16. 8. a program rally je zakončen v neděli 18. 8., kdy v 16 hodin započne vyhlašování vítězů ve Zlíně na náměstí Míru u radnice. Už během středy 14. 8 a čtvrtku 15. 8. však probíhají seznamovací jízdy posádek a ve čtvrtek technická a administrativní přejímka.

Základní program rally:

Pátek 16. 8. 2019
volný trénink / kvalifikační RZ
testovací RZ / Shakedown
16:00 – slavnostní start rally (náměstí Míru - radnice, Zlín)
20:00 – divácká Super RZ Zlín

Sobota 17. 8. 2019
1. etapa

Neděle 18. 8. 2019
2. etapa
16:00 – cíl rally, vyhlášení výsledků (náměstí Míru - radnice, Zlín)

Přesný časový harmonogram celé rally najdete ke stažení zde. K lepší orientaci mezi RZ nabízí pořadatelé rovněž interaktivní mapu se všemi vyznačenými trasami, lokacemi, diváckými místy, občerstvením či ubytováním.   

Vstupné

K dispozici budou dva druhy vstupenek:

Jednorázové vstupné za 150 Kč – umožní jednorázový vstup na jednotlivé rychlostní zkoušky nebo do servisní zóny. Bude k dostání na přístupových místech k RZ. Hodí se pro diváky, kteří plánují navštívit dvě až tři rychlostní zkoušky.

Volné vstupné (permanentka) za 450 Kč – platí po dobu všech dní rally a diváci se dostanou do všech diváckých prostorů všech RZ, včetně kvalifikační RZ, shakedownu a servisní zóny v Otrokovicích.

Děti do věku 10 let v doprovodu rodičů a zdravotně postižení mají vstupné na rally zdarma.

Policie oznamuje zvýšenou aktivitu, bude měřit rychlost

Policie Zlínského kraje oznámila, že již od středy 14.8. bude po celou dobu konání soutěže dohlížet na veřejný pořádek, bezpečnost a plynulost silničního provozu. Do akce se zapojí skoro 400 policistů včetně výpomoci ze sousedních krajů.

Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Bez této Octavie RS by se Škoda při rallye neobešla. A to má jen turbodiesel

Policisté se zaměření především na dodržování rychlosti, a to nejenom ze strany závodníků, kterým se občas podaří mimo trať předepsanou rychlost překročit, ale také běžných řidičů. K dispozici budou mít veškerou dostupnou radarovou techniku.

Pro řidiče je mimochodem zřízena speciální telefonní linka 974 666 555, na které se od operačního střediska policie dozví o aktuální dopravní situaci ve Zlínském kraji, aktuálních uzavírkách komunikací na příjezdech do Zlína, hustotě provozu či objízdných trasách.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 178 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků