Konečne se něco bude dít. Celé roky funguje kartel stavebních firem a není divu, že máme nejdražší kilometr dálnic v Evropě. Nechápu jak se někdo obává, že bude poškozeno "dobré jméno firmy", když nikdy žádné dojméno neměla. Nekvalitní prací nikdo dobré jméno nezískal. A cedule? Je to informace pro řidiče, aby věděli komu poděkovat za to po čem jezdí.
Ale tato informace stojí nějaké peníze. Například jejich vlastní pronájem. Pokud budou řidiči naštvaní na Skansku, co se změní? Nic. Skanska není společnost pracující pro jednotlivce, aby jim udělala rekonstrukci podkroví, nebo vykopala bazén. Takže z hlediska běžného občana je to naprostý nesmysl. Bárta se zase jen zviditelnil, promrhal prachy za cedule a výsledek nula. Proč nemohl postupovat klasickou zákonnou cestou, to jest uplatnění reklamačního řádu? Až Bárta vystoupí a řekne, reklamace byla uznána bez další nákladů, nebo stát zastupovaný ŘSD vyhrál soud a společnost ta ta bude muset na své náklady silnici opravit, pak si řeknu ano, je dobrej a nekecá a skutečně se něco děje. Protože doposud se nestalo vůbec, ale vůbec nic. To jen pokud Vám to náhodou uniklo. Doposud mohou řidiči děkovat jen státu, že nebyl schopen zajistit pořádného dodavatele a stavbu si důkladně pohlídat. Jak někdo napsal nade mnou. Na ceduli by mělo být, že zde stavěla sice firma XY, ale za dozoru státu.
Zakazky na vystavbu dopravnich cest jsou jiste casto predrazene. Ale rozhoduji faktor pro to, ze mame "nejdrazsi dalnice" je trochu nekde jinde. Zalezi co vse se do toho totiz zapocitava. Novinari do toho radi zapocitaji i to, co se u tech srovnavanych zahranicnich useku nezapocitava. O vysoke cene ale rozhoduje predevsim stavebni zakon, ktery pozemky silnic prevadi na stavebni parcely. na zapade vetsinou zustavaji v zemedelskem pudnim fondu. Odstraneni tohoto by krom snizeni ceny vyrazne omezilo i spekulace s pozemky. Dalsi faktor jsou naklady spojene s predanim stavajicich silnic 1. tridy krajum. Ty nejsou ochotny silnici prevzit pokud neni v perfektnim stavu, coz vetsinou znamena novy asfalt v cele delce. Kdyz se do toho primixuji vysoke ceny za stavebni prace, je vysledek na snade.Ty cedule jsou jen vyhozene penize, zvlast kdyz se tykaji pouze jedne firmy a ostatnich ne (to skoro pusobi podezrele). Napr. na D11, ktera se zvlnila jeste pred prichodem Barty, se okamzite zaclo zjistovat kdo je vynikem (geotech. pruzkum, projektant, stavebni firmy) a vse smerovalo k reklamaci i bez jeho pricineni. Barta zatim nepredvedl, ze by se neco melo dit, pouze se chce zviditelnit.
Bárta má pravdu předsedo!
ackoliv v clanku neni vubec nic s cim by se nedalo nesouhlasit a naprosto spravny natlak na paraziticky stavebni firmy jejihz ucelem je vysat co nejvic penez za co nejmin prace celkem dost zastinuje fakt, ze barta je zkurvenej kastrovanej ksindl a mel by byt zmizen B-]B-]B-]
A co ti udělal? Kromě toho, že ušetřil tvé prachy jako danového poplatníka? :-D
Ušetřil mé prachy za nové cedule? Nebo jak je konkrétně ušetřil? Nějaké podrobnosti prosím.
Konečně jeden normální,ikdyž nebyl na Dakaru a k výjezdu na hotel mu stačí hinter antrib.
Zatim nic neusetril, zatim jen dalsi prachy utratil za cedule a jejich montaz. Tomu se rika genialni politik - realne penize vyhodi oknem (cedule) a virtualni penize "setri" velkohubym kecanim a hlupci uz mu tleskaji, ze "usetril".
Já ti nevím, nikde jsem zatím neviděl hospodařský výsledek ministerstva dopravy, ale Bárta už jednou v médiích tvrdil že jeho zásahem šly ceny staveb už o 5% dolů.Cedule naproti tomu určitě nestály miliony, ale spíše statisíce - ono jich zas tolik není. Spíš mě zajímá, kde bereš tu jistotu, že nic neušetřil? Máš nějaké relevantní data? Mě je to vcelku jedno, ať tam na ministerstvu sedí Petr nebo Pavel, výsledek pro normálního smrtelníka je a byl vždy stejný.
u nove soutezenych to moc neovlivnil, tam je to dane situaci na trhu. a u tech rozbehlych se vesmes akorat vypoustely stavebni objekty, ktere nebyly primo nutne pro primarni ucel stavby(ruzne vyvolane investice, prelozky). Pripadne se snizovali ceny stavajicich objektu jejich zmenou. Treba ze se nekde pres koleje udela nadchod, misto podchodu. S tim ze s kocarem nebo na vozejku si das 1 km zajizdku. Takze za prace se zaplati vesmes stejne, akorat jich bude min.
Jen jsem zvědavej, jestli případnou pokutu za prohraný soud za "pokození dobrého jména" firmy zaplatí pan Bárta, nebo daňový poplatník.
To je tedy nazor jako noha. Nerikam ze mam rad Bartu, to vubec. Ale tady tvrdite, ze je nutne aby nekvalitnimu dodavatelni nikdo nic radeji nerikal. Hlavne aby nas nezazaloval za poskozeni dobreho jmena. No to snad nemyslite vazne?Nemelo by to byt spis naopak? Nemel by se dodavatel bat provest spatnou praci aby nahodou to nekdo nerekl? Jak muze mit dobre jmeno, kdyz provadi takovouto praci. atd.V kazdem pripade, takto to chodilo do nynejska....a vysledek,... kazdy vi.Ja mam takovy pocit, ze se snazi pracovat stejne jako v soukromem sektoru. Tam funguje ve vetsine pripadu priklad cislo 2.Dokud se lidi nezacnou ozyvat a prat se za to za co plati, niz se nezlepsi. To jak to tady vypada je presne kvuli lidem jako jste Vy pane Roman.... Hlavne "drzet hubu a krok" ze? aby nekdo neudelal bububu.... Ach jo.
A co brání pytlíkovi v tom uplatňovat záruky zcela standardní cestou??? Tzn. reklamací, v případě neúspěchu soudní cestou?To si opravdu myslíte, že takovýto adolescentní přístup je na místě obvzlášť s ohledem na to, že bez odborného posouzení ministr není schopen říct, jestli se jedná o vadu materiálu, vadu zhotovení, vadu projektu, vadu geologického průzkumu???
Kdo vi, za koho ten pan vlastne kope. Protoze do problemu uplne nevidim, mam v tomto pripade trochu problem se zakladni otazkou - "cui bono?" Komu chce pan "usetrim-tim-ze-vyrobim-a-nainstaluju-cedule" prisoupnout nejaky ten milionek a co za to dostane? Nabubrelost a hulvatske vystupovani, zamerene na hloupejsi cast elektoratu naznacuje, ze o nejake zaruky ani reklamace nejde ani v nejmensim. Byl bych opatrny s nazyvanim tohoto pristupu slovem "adolescentni".
Tema cedulema nepomaha kamaradickum, ale pouze medializuje sam sebe. Coz je to nejdulezitejsi, protoze pro vetsinu lidi se tim stava "Robinem Hoodem" co haji jejich zajmy a ma tak vice prostoru pro zakulisni dohody s kamaradicky a zajisteni si vlastnich kseftu.To je jako kdyz byl na ministerstvu novy, hned doslo k vypsani vyberoveho rizeni na ochranu nadrazi (je to sice CD a.s., ale nahoda to rozhodne nebyla). Sice se hned chvastal jak bratrova firma do toho nepujde. Ale vetsine lidem nedochazi, ze zakulisni dohody funguji nejen ve verejnych zakazkach. Takze moznost: "ty dostanes nadrazi a ABL nechas tuhle sit marketu", je vic nez pravdepodobna.To ze ma nejakou spratelenou stavebni firmu je jiste take mozne.
Jasne, medializaci ale neresim, jak jsem psal, to je pro divadylko pro blbecky. Me zajima to, co pises v druhem odstavci a mam prave obavu z toho, ze to je cely pravy duvod podobnych "razantnich kroku", tedy vlastne "razantnich kecu".
on je jiste silne ovlivnovan i verejnym minenim a lobbystickymi skupinami, jinak neni mozne ze by ze dne na den menil nazory. Prikladem jsou treba jeho vyroky s prevedenim vsech nadraznich budov z majetku CD na SZDC. Je to logicky krok a v zemich kde funguje na dopravni ceste vice dopravcu to tak samozrejme je. Jiz druhy den, ovsem tvrdil pravy opak a chtel pod CD prevezt i nejake zamestnance SZDC.I u nas to na toto reseni z prvu vypadalo, ale vznikl tento paskvil. Duvod je jednoduchy, Soucasti nadrazi jsou i rozsahle pozemky, casto v centrech mest. Predevsim v Praze slo o velmi lukrativni pozemky, ktere se daly jednoduchou zmenou UP zmenit na stavebni parcely. V pripade, ze by nadrazi spadala pod statni podnik SZDC, byl by pristup k temto pozemkum velmi komplikovany, coz v pripade akciovky CD uz nebyl nijak velky problem. Jiste lobbisticke skupiny (velci developeri) si tedy zajistili zarazeni nadraznich budov pod CD.Barta se tedy pri sve nahle zmene nazoru ad1) zalekl odboru nebo ad2) vzhledem k tomu, ze veskere nadrazni pozemky jeste nejsou odprodany a uzemni plany zcela ohnuty dle predstav developeru (z duvodu odporu nekterych obcanskych iniciativ) mohla mu byt nabidnuta cast kolace :-)Samozrejme, ze v tomto pripade mohl byt tez presvedcen nekym ze svych poradcu
Za rok dva uz bude Barta po zasluze na politickem smetisti, ale obcane CR budou stale jeste platit zaloby, ktere tenhle blbec zpusobi svoji nevymachanou hubou. 3-[
zalez do tý svý ostravský smradlavý díry a nevystrkuj ten svůj uniq gesicht.Bárta je po dlouhé době jeden z politiků,na kterém je vidět,že je podnikatelem.Má snahu něco řešit.Nebo tu chceš zpátky Paroubka,Topolánka a spol?Ukaž mi na jednoho politika za posledních 20 let,který byl ve jménu své kariéry ochotný za své názory položit hlavu na špalek.Tak daleko ty ale nevidíš jen najivně pochlebuješ svým přiblblým kamarádičkům na foru. Zamyslete se vy tupci,jdu se na vás vyblít.
Tak bych byl rád u toho, až bude tu hlavu na ten špalek pokládat. To byla fakt perla a pokud to nebyl vtip, tak to jen dokazuje, jak málo keců lidem stačí ke spokojenosti. Někdo má předvolební guláš, pivo za korunu a někdo má internetové lidové hlasování a pár úsměvů. Oboje zabírá a oboje je populismus.Ještě bych se zeptal, co zásadního, převratného a přínosného udatný rytíř Bárta dotáhl do konce? Nějaké výsledky...?
Ano jde vidět, že je podnikatelem = jde mu o zisk. :-D On obětoval svoji kariéru? Kdo ti tohle nakukal prosímtě? Člověk aspoň vidí z jakých myslitelů se rekrutují jeho voliči. Bav dál! :-D
... asi první politik, který si nepřišel do politiky vydělat, ale dělat to, co politik dělat v civilizované zemi má. V této zemi je rozjetej hodně dlouhej a těžkej vlak s podvody na státních zakázkách a bude velmi těžké ho zastavit. Věřím však, že se to nakonec podaří. Bárta je autoritativní, tvrdý a možná i despotický, ale to je dobře, protože jenom takový člověk se dokáže postavit tak přebujelé korupci jako je u nás. Je potřeba, aby někdo udělal nepopulární kroky a stál si za nimi. Když se sejde několik slabých politiků, nikdy z toho nic dobrého nevzejde. Jsou podělaní, jen se hádají a nakonec je korupce pohltí.
Barta je v prvni rade arogantni blbec, ktery si mysli ze sezral vsechny moudrost. Jeho panovani na ministerstvu dopravy je plne silackych prohlaseni na strane jedne a naprosteho manazerskeho chaosu na strane druhe. On se snazi velkohubymi prohlasenimi zastinit fakt, ze si s rezortem nevi naprosto rady. Jako uz jsme meli hodne zoufale neschopnych ministru, ale Barta je snad v tomhle kralem.Jinak nazory o tom jak si Barta neprisel do politiky vydelat jsou az usmevne naivni, je to zkorumpovany lhar jako vsichni ostatni, jenom to dela mene sikovne a je snadnejsi ho nachytat na svestkach.
jj, naprosty souhlas. Stejne tak bartovi reci o slevach sou pekna blbost, ty slevy ve skutecnosti znamenaji pouze skrty ve stylu misto podchod udelame nadchod (ale uz se tam nedostane nikdo s kocarem nebo na vozejku) nebo radsi nepostavime nic.clovek, ktery dokaze prohlasit, ze penize z EU budem moct cerpat i po roce 2012, ze uz to ma domluvene a ze jsou v bruselu naopak radi ze proveri vyuziti kazde koruny musi byt bud naprosty magor nebo lhar bez spetky studu.Napr. polaci stavi o sto sest, aby vycerpali co nejvice penez z fondu EU, protoze vedi ze je lepsi postavit neco ted za 50% ceny a klidne se zadluzit, nez to postavit pozdeji treba v PPP projektu za 150% ceny (PPP je jen obdoba leasingu nic vic).Existuje nekolik jednoduchych a ucinych zpusobu jak dopravni stavby zlevnit, jiste o nich vi, ale samozrejme nema zajem nic menit (bud on osobne nebo ti co mu radi). bo nejde o to setrit statni rozpocet, ale pomoci sobe a svym kamaradum. Jen nevim jestli je vazne takovy blb, jak pusobi, a necha se opit rohlikem svych poradcu nebo to jen hraje a jde mu o vlastni zajmy. :-)Nazory leckdy meni jak ponozky, podle toho co mu vynese vice bobriku u volicu (jednou rekne dam nadrazi SZDC a durhy den nehcam je čd a pridam i par zamestnancu navic). Ale podobne se chova i zbytek VV.Kdyby chtel opravdu nekomu slapat na kuri oka, tak by to vypadalo jinak. Napr: .V CZ vyhrava zakazku nejnizsi cenova nabidka. Ale nikdo uz se nestara o polozky, ze kterych se ta vysledna cena sklada. Takze treba prave ta Skanska naceni veci u kterych se neda predpokladat velky narust vicepraci (treba patniku nebo svodidel, tech bude stejne) na velmi male castky. A tam kde je rust vicepraci temer jisty nebo hodne pravdepodobny (ruzne sanace podlozi atp. - proste tam kam pred stavbou nikdo nevidi) napali cenu nekolikrat vyssi nez je realna. Pak uz staci uctovat viceprace a vydelavat. Na vetsi stavbe se tak da ziskat klidne pres 100 milionu. Pritom by stacilo stanovit nejake prumerne ceny polozek a ten kdo da do souteze polozku s cenou vyssi nez treba 10% nad stanovenou hodnotu bude ze souteze vyrazen. To je mesic prace pro par uredniku a behem nekolika let by to usetrilo miliardy. Vsadim se, ze i ten nablbly Barta to vi, ale jen s tim nechce nic delat.A takovychto veci, ktere by sli legislativne upravit a prinesli obrovske uspory je vic, jenze nikdo kompetentni, a uz vubec ne Barta, nema zajem to menit. To ze se stavebni firmy snazi stat natahnout kde muzou je taky zrejmy fakt, ale to by bez "tiche podpory" vysoce postavenych z MD, ŘSD, SŽDC neslo. Takze akorat populisticky tlacha a lidi mu to pak zerou a mysli si jak bojuje proti predrazovani. ;-) Proste jen vyuziva toho, ze vetsina nasi populace je dostatecne nablbla na to, aby se nechala opit rohlikem. Jako treba ceduli "zde stavela Skanska", pritom na te d11 je pulka toho zvlneneho useku Strabagu. Navic nakaldy na vyrobu tech ceduli jiste byli nekolik set tisic, tomu se rika ministr co setri. Naopak bych rekl, ze obcas jde "betonarske lobby" dost na ruku, ale to asi take prameni z jeho naproste nekompetentnosti.
xpaja: vidim to stejne. Pan ABL-VV Barta uz toho predvedl hodne, ovsem nic, co by clovek mohl uvitat. Silacke komousske kecy jak "zatocime se zlorady" a la Paroprase bohuzel na nase kocourkovske volice funguji. Barta neni idiot a vi, co dela. O to je to horsi. Kterypak kamaradicek vyrobil a nainstalova ty cedule? Kolik timhle dementnim gestem usetril? Nebo ty cedule jen tak vznikly nekde v lese a pak pribehly a naskakaly ke stavbam? Oslavovani techto kecu je jen dalsi dukaz, ze blbost je nekonecna.
humorne bude az si nekdo o tu ceduli rozbije kokos. Neni to dopravni znacka, nema na dalnici co delat. Se skanskou mel zatocit v reklamacich a zalobach, ne touhle primitivni akci.
Tahle akce jde ale vidět a to je jejím cílem. ;-)
Význam nula. Účinnější a legální by bylo osazení dopravní značky omezená rychlost 60km/h s dodatkovou tabulkou "zde stavěla skanska". To by dávalo smysl. Takhle je to jen trapnost.
Nerikej to moc nahlas, nebo nam pan ministr jeste predvede, ze by se na tom dalo vyrejzovat. Treba takova znacka se 30 km/h a radar za bukem, ktery "zajistuje bezpecnost". Na TV H@vna se potom ve zpravach objevi nejaky "spravedlive rozhorceny" delnik, ktery bude nadavat, ze "za pokutu muze skanska, protoze tady udelala blbou silnici a tak se na ni musi jezdit moc pomalu".
Osobně preferuji osvícenou diktaturu před evropským pojetí demokracie. Není to nic jinýho než rozkrádačka a komunismus. Každej lidem zvolenej blbeček si snaží za ty 4 roky jen nahrabat pro sebe..Proti Bártovi mám tisíc výhrad, ale tohle je správný směr. Lidi by měli volit ty co už ěco v životě dokázali a ne ty co je pro ně politika cesta k tomu aby něcodokázali..ale vysvětluj to plebsu, když mu někdo slíbí žvanec zdarma...
Kolik ti platí SKANSKA za tyhle bláboly? B-]
je vidět, že tvůj příspěvek má hlubokou myšlenku :-D Není nad selský rozum.
To, ze poukazuju na jeden z nejbeznejsich a nejvetsich tunelu na ceskych stavbach, ze me dela zamestnance SKANSKY. Tomu rikam oxymoron :-)
Vzhledem k tomu, že ani nevíš jak se to píše, tak ani nevíš, co to je. Tak tu nemachruj radoby cizíma výrazama :-D :-P
Pis v odstavcich, strucne a pokud mozno trochu dokazatelne. Takovato slatanina se neda cist.
zvláštní, já se čtením problém neměl. Asi nebude chyba na straně pisatele. A navíc jen souhlasím s obsahem. Smutné, ale je to tak.
ono to i v odstavcich je, akorat kdyz vyjdou na konec radku uz se to nepozna.to s tim nacenovanim staveb se samozrejme dokazat da, uz pres 20 let je to bezna praxe. A je to oblibeny postup stavebnich firem jak vysavat statni rozpocet.A ty jeho absurdni kecy o cerpani z fondu EU, meneni nazoru ohledne majetkovych vztahu CD a SZDC taky. Staci prolest treba archivy CT. O provazanosti stavebnim firem a MD pripadne RSD, take netreba diskutovat. Neni tezke dohledat si pripady prechodu vysoce postavenych zamestnancu treba RSD do stavebnich firem. Pak pro ne neni problem, menit nevhodne osoby ze strany investora, ktere dohlizeji na jejich cinnost na stavbe.Take prohlasil, ze nejsme dost bohati, abychom meli 2 dalnice do budejic. takze dostavime D3. Coz je nazorny priklad jak jde nevedomky na ruku "betonarum". R4 by se dala dostavet do dvou let max. za 20% ceny D3. D3 pres ceskou sibir neni stastne reseni. Budou tam vznikat podobne situace jako v zime na D1 na vysocine, navic je na trase spousta velkych drahych mostnich objektu. taktez bude hotova min. o 5-10 let dele nez by mohla fungovat R4.
Konečně máme ministra, kterej si na sebe nenechá sxxt ;-)
Uvidíme jak dlouho mu to vydrží, ale každopádně Já mu držím palce, ať co nejdéle! Ať už konečně někdo tady v tom bordelu začne za ten a onen problém přebírat zodpovědnost. Ať už konečně pocítí i manažeři a majitelé firem, kteří mají neskutečné platy co je to vlastně zodpovědnost a ne se jen schovávat za ostatní!!!!!Jen ať pěkně vidíme kdo dělal to a to, co stojí za ho*no!
Hurááá, Pryč se zrádci! Republiku so rozvracet nenecháme! Na něco jsem zapomněl? Joo, vlastně ještě to, že minitr by měl mít alespoň základní strategické myšlení, pokud možno dále než stav "teď" plus nula kroků dál. A to jaksi pan ministr neovládá. Bulíkovat ovčanům ovšem umí dokonale. Prostý (duchem) lid ho miluje, jakl osmi impotentními cedulemi na téma Skanska "zavařil zlořádu".
a je pěkný ko*ot
aaa, že by někdo ze Skansky nebo z jiné firmy, která musí šetřit? Bárta nám aspoň něco šetří, zato chápete proč třeba někdo vymyslel vyšší spotřební daň na benzín než mají ostatní státy? Aby naše benzinky chudly? Chápete to někdo? Na to už ani výše uvedený výraz nestačí...
brouk pytlík nám něco šetří? Víceméně devastuje (a nebojím se nazvat to dokonce likvidací) naše stavební firmy. Tím mám na mysli české zastoupení firem, neboť majiteli jsou často zahraniční majitelé.Chtít stavět levněji je hazká věc, ale ZPŮSOB, jakým to pytlík provádí, je zarážející. Platí stopstav pro některé stavby, kde náklady na konzervaci převyšují náklady na dostavění. Navíc stopstav znamená jediné - firmy nemají co stavět. Proto logicky propouští zaměstnance. Ti jsou an úřad práce a živíme je opět z daní. Tomu říkáte, že brouk pytlík šetří naše peníze???Brouk pytlík šetří pouze rozpočet RSD a SZDC. Dopad na rozúpočet je ovšem cekově značně rozporuplný.Cedule zde stavěla Skanska je opět povrchní výsměch. Ano, netvrdím, že Skanska a jiní jsou svatí, ale to brouk pytlík opravdu ví, že poruchy způsobil zhotovilet, tedy Skanska? NEbyly chyby už v projektu, v geologickém průzkumu apod?Pytlík zkrátka sežral veškerou moudrost světa. Je sice fajn, že kope za svůj tým, ale měl by se taky zamyslet, jestli nestřílí do vlastní brány B-]
Skanska NENÍ žádná česká firma - a přestože točí miliardy na zmanipulovaných a zkorumpovamých státních zakázkách (stačí správně nastavit mantinely výběrového řízení - třeba "objem činností za poslední rok"), sama kromě "managementu" nic nedělá. Sorry, ale v ČR je tahle "firma" jen pijavice - která se celou dobu jen snaží vytěsnit zdejší firmy od primárních zakázek, aby jim pak nechala jen drobky . A ve stavebnictví tady nikdy nic jako "dobré jméno" neměla...
jj, skanska je hlavne managerska firma, ktera vyhraje treba zakazku za 100 milionu a proda ji pak "pepovi novakovi", ktery ji za 70 milionu realizuje. Takhle to tedy funguje predevsim v pozemnim stavitelstvi.
Takhle to díky hlouposti či koupené hlouposti invetorů funguje v celém stavebnictví. Firma A vysoutěží zakázku po dohodě s firmami BCDE za 100. Část zakázky pustí BCDE, případně jim nepustí nic, ale dohodnou se, že příště zas vyhraje BCD nebo E a A jim vyšší nabídkou přikryje záda. A pak teprve nastává ten hlavní masakr za peníze: zakázka se rozparceluje na subdodavatelské části a nastává ždímání subdodavatelů, zpravidla bez ohledu na kvalitu dodávky. Že tam má být materiál, technologie či výbava za 10 milionů? nene, subdodávku dostane ta firma, která to udělá za 4. Kvalita nikde, dodržení specifikací nikde, z původního projektu jsou trosky, ale stát zaplatí 100%, dílo je provedeno za 40% a 60% zůstává (například) u Skansky. O něco se rozdělí nahoře, zbytek jí zůstává,
Je to smutný, ale je to tak. Problém je v tom, že se proti těmto praktikám těžko bojuje.
nepsal jsem, že Skanska JE česká firma. Nehájím Skansku, vím že zdaleka není svatá ;-)
"dobre jmeno" firmy Skanska ovsem neni IMHO zalovatelny pojem neb jde o scifi.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.