Bárta nebude nic vysvětlovat. Chce levnější a kvalitnější silnice

Bárta nebude nic vysvětlovat. Chce levnější a kvalitnější silnice

Zvlněný povrch vozovky na D11, sesuvy svahů na D47 či nestandardní svodidla na D1. Takové nedostatky řeší Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) při reklamacích se svým největším dodavatelem stavební společností Skanska. Ministr dopravy Vít Bárta v nedávných výrocích úroveň práce firmy zpochybnil a u nekvalitně provedených dálničních úsecích se v minulých dnech objevily cedule s nápisem „Zde stavěla Skanska“.

Při narychlo svolané tiskové konferenci na půdě svého resortu nešetřil Bárta kritikou. „V minulosti bylo ministerstvo a ŘSD asi za hloupého Honzu. Investor zřejmě neměl dostatečnou autoritu. Já teď ale hájím zájmy daňových poplatníků a z logiky věci musím začít šetřit u největšího dodavatele,“ prohlásil ministr.

Dále nastínil svou vizi, jak hodlá řešit palčivý celospolečenský problém. „Naším cílem je hospodařit tak, aby pro nás stavěly takové firmy, které to umí levně, s úsporou a dostatečně kvalitně,“ poukázal Bárta na skutečnost, že Skanska dává nejmenší slevy a má největší reklamace.

Klepněte pro větší obrázek

Společnost Skanska, jíž podle ŘSD hrozí v reklamacích ztráta 600 milionů korun, považuje ministrovy výpady za poškozování dobrého jména a požaduje po něm, aby své výroky vysvětlil. Ten ale setkání s generálním ředitelem Danem Ťokem odmítl s tím, že nehodlá nic vysvětlovat. „Nebojím se. Budu podporovat své manažery a kopat za tým, za který hrajeme,“ tvrdil pádně Bárta.

Ministerstvo si nyní vyhodnotí, jak se ujaly cedule, u nichž je kvůli nedostatečné kvalitě vozovky zároveň přikázaná snížená rychlost. Šéf úřadu připustil, že se podobná označení budou možná používat i v případě neodborně odvedených prací od jiných stavebních firem.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků