Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Automobily starší 20 let se do centra katalánské metropole už brzy podívají jen sporadicky. Nové pravidlo má pomoci s bojem proti znečištění města.
Barcelona bojuje se znečištěním. Staré vozy pustí do centra jen o víkendu

Barcelona společně s 39 okolními obcemi schválila nové pravidlo. Vozy zaregistrované před rokem 1997 budou moci do centra hlavního města Katalánska jen o víkendech, ve všední dny mají vystavenou stopku. Zákaz vstoupí v platnost 1. ledna 2019 a očekává se, že jen v této oblasti bude mít vliv na více než sto tisíc automobilů.

Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Peking bojuje se smogem. Všechny taxíky mají být elektromobily

Dodatek v dohodě navíc uvádí, že od 1. prosince 2017 mohou zastupitelé města zakázat stejným vozům vjezd do města v případě, že bude vyhlášen stav mimořádně vysokého znečištění ovzduší.

Katalánští věří, že obyvatelé zákaz ocení. Jako kompenzaci metropole nabídne bezplatnou hromadnou dopravu pro ty, kteří se svých starých aut dobrovolně vzdali. „Lidé nám dávají jasně najevo, že se znečištěním ovzduší chtějí bojovat. Jedná se o problém, který způsobuje mnoho zdravotních komplikací,“ uvedl Janet Sanz, místostarosta pro životní prostředí.

Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

Zákaz vjezdu starých vozů do centra má snížit emise v Barceloně v příštích pěti letech až o 10 %. S takovou hodnotou už se město dopracuje na úroveň, kterou doporučuje Světová zdravotnická organizace. Se znečištěním již bojují také v Madridu, Paříži, Aténách či Mexiko City. Zde budou od roku 2025 zakázány osobní vozy a dodávky poháněné dieselovými agregáty.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků