Maserati Grecale se spojilo se světoznámou panenkou Barbie. Tomu odpovídá i design vozu, krerý je pokrytý zářivě růžovým lakem se žlutě nalakovanými detaily. Zdroj: Maserati 

Maserati Grecale se spojilo se světoznámou panenkou Barbie. Tomu odpovídá i design vozu, krerý je pokrytý zářivě růžovým lakem se žlutě nalakovanými detaily. | Zdroj: Maserati 

Kola vozu jsou černá, aby nerušila barevnou náladu vozu a zapadla s černými nasávacími otvory a difuzorem. Zdroj: Maserati 

Kola vozu jsou černá, aby nerušila barevnou náladu vozu a zapadla s černými nasávacími otvory a difuzorem. | Zdroj: Maserati 

Uvnitř pak najdete růžově nalakované detaily a stejnou barvou je i prošívání sedadel. Zdroj: Maserati 

Uvnitř pak najdete růžově nalakované detaily a stejnou barvou je i prošívání sedadel. | Zdroj: Maserati 

Auto vzniklo na podporu projektu Barbie Dream Gap Project, což je charita zabývající se rovnoprávností pro dívky. Vůz vznikne pouze ve dvou exemplářích, takže bude velmi vzácný. Odpovídá tomu i cena, která činí 330.000 dolarů, což je v přepočtu přes osm milionů korun. Zdroj: Maserati 

Auto vzniklo na podporu projektu Barbie Dream Gap Project, což je charita zabývající se rovnoprávností pro dívky. Vůz vznikne pouze ve dvou exemplářích, takže bude velmi vzácný. Odpovídá tomu i cena, která činí 330.000 dolarů, což je v přepočtu přes osm milionů korun. | Zdroj: Maserati 

Už si to konečně přiznejme. Můžeme mluvit o sportovních značkách jako je Alfa Romeo, Porsche nebo Maserati, které vyrábějí úchvatné sportovní vozy, ale tím pravým tahounem prodejů budou jejich SUV. Zdroj: Maserati 

Už si to konečně přiznejme. Můžeme mluvit o sportovních značkách jako je Alfa Romeo, Porsche nebo Maserati, které vyrábějí úchvatné sportovní vozy, ale tím pravým tahounem prodejů budou jejich SUV. | Zdroj: Maserati 

Zlí jazykové by mohli namítnout, že vypadá trochu jako Ford Kuga, ale celkový vzhled lze jen pochválit. Zdroj: Maserati 

Zlí jazykové by mohli namítnout, že vypadá trochu jako Ford Kuga, ale celkový vzhled lze jen pochválit. | Zdroj: Maserati 

Vpředu je totiž osazen třílitrový vidlicový šestiválec původem z MC20, kterému pár turbodmychadel pomohl k výkonu 523 koní se 620 Nm točivého momentu. Zdroj: Maserati 

Vpředu je totiž osazen třílitrový vidlicový šestiválec původem z MC20, kterému pár turbodmychadel pomohl k výkonu 523 koní se 620 Nm točivého momentu. | Zdroj: Maserati 

Široké je 1979 mm a na výšku naměříme 1670 mm.  Zdroj: Maserati 

Široké je 1979 mm a na výšku naměříme 1670 mm.  | Zdroj: Maserati 

Vrcholná verze Trofeo má větší zadní rozchod o 34 mm (celkem 1948 mm) a je také o 34 mm delší než oba výkonově slabší sourozenci.  Zdroj: Maserati 

Vrcholná verze Trofeo má větší zadní rozchod o 34 mm (celkem 1948 mm) a je také o 34 mm delší než oba výkonově slabší sourozenci.  | Zdroj: Maserati 

Přestože jednoznačně nejžádanějším je model Levante, největší příliv zákazníků má přinést právě představený crossover Grecale, který se utká o přízeň s Porsche Macan. Zdroj: Maserati 

Přestože jednoznačně nejžádanějším je model Levante, největší příliv zákazníků má přinést právě představený crossover Grecale, který se utká o přízeň s Porsche Macan. | Zdroj: Maserati 

Shodný rozvor 2901 mm slibuje nadmíru prostorný interiér. Zdroj: Maserati 

Shodný rozvor 2901 mm slibuje nadmíru prostorný interiér. | Zdroj: Maserati 

Zvláště pokud se jedná o vrcholné provedení Trofeo se svalnatějšími proporcemi. Zdroj: Maserati 

Zvláště pokud se jedná o vrcholné provedení Trofeo se svalnatějšími proporcemi. | Zdroj: Maserati 

Kdo trochu zná historii Maserati, nebude překvapen, že název je odvozen od středomořského větrného proudu.  Zdroj: Maserati 

Kdo trochu zná historii Maserati, nebude překvapen, že název je odvozen od středomořského větrného proudu.  | Zdroj: Maserati 

I když se jedná o nejmenší SUV, na délku měří skoro 5 metrů (4846 mm).  Zdroj: Maserati 

I když se jedná o nejmenší SUV, na délku měří skoro 5 metrů (4846 mm).  | Zdroj: Maserati 

Ten nám novinku přivanul ve verzích GT, Modena a Trofeo.  Zdroj: Maserati 

Ten nám novinku přivanul ve verzích GT, Modena a Trofeo.  | Zdroj: Maserati 

Nezáleží na tom, jak velké máte auto, čím více obrazovek, tím lépe. Alespoň tak to vypadá uvnitř Grecale, kde jich najdeme rovnou čtveřici. Zdroj: Maserati 

Nezáleží na tom, jak velké máte auto, čím více obrazovek, tím lépe. Alespoň tak to vypadá uvnitř Grecale, kde jich najdeme rovnou čtveřici. | Zdroj: Maserati 

Dvě najdeme na středovém panelu. Horní má úhlopříčku 12,3 palce a slouží jako hlavní multimediální zařízení. Do spodního o úhlopříčce 8,8 palce Maserati integrovalo ovládání komfortních funkcí. Zdroj: Maserati 

Dvě najdeme na středovém panelu. Horní má úhlopříčku 12,3 palce a slouží jako hlavní multimediální zařízení. Do spodního o úhlopříčce 8,8 palce Maserati integrovalo ovládání komfortních funkcí. | Zdroj: Maserati 

Jestliže nemáte omezené konto, koukněte i na příplatková 20 a 21palcová kola, nebo špičkový soundsystém s 21 reproduktory a výkonem 1000 wattů. Zdroj: Maserati 

Jestliže nemáte omezené konto, koukněte i na příplatková 20 a 21palcová kola, nebo špičkový soundsystém s 21 reproduktory a výkonem 1000 wattů. | Zdroj: Maserati 

Pokud byste jich i tak měli málo, můžete si připlatit za head-up displej s údajně nejkvalitnější zobrazovací technikou na trhu. Zdroj: Maserati 

Pokud byste jich i tak měli málo, můžete si připlatit za head-up displej s údajně nejkvalitnější zobrazovací technikou na trhu. | Zdroj: Maserati 

Třetí displej tvoří hodiny, ale místo nich si můžete zobrazit třeba kompas.  Zdroj: Maserati 

Třetí displej tvoří hodiny, ale místo nich si můžete zobrazit třeba kompas.  | Zdroj: Maserati 

Maserati Grecale bude dostupné na evropském trhu již v polovině roku. Zdroj: Maserati 

Maserati Grecale bude dostupné na evropském trhu již v polovině roku. | Zdroj: Maserati 

Z 0 na 100 km/h se Grecale GT dostane za 5,6 sekundy, ve výbavě Modena tam bude o 0,3 sekundy dříve. Zdroj: Maserati 

Z 0 na 100 km/h se Grecale GT dostane za 5,6 sekundy, ve výbavě Modena tam bude o 0,3 sekundy dříve. | Zdroj: Maserati 

Kola vozu jsou černá, aby nerušila barevnou náladu vozu a zapadla s černými nasávacími otvory a difuzorem. Zdroj: Maserati 
Uvnitř pak najdete růžově nalakované detaily a stejnou barvou je i prošívání sedadel. Zdroj: Maserati 
Auto vzniklo na podporu projektu Barbie Dream Gap Project, což je charita zabývající se rovnoprávností pro dívky. Vůz vznikne pouze ve dvou exemplářích, takže bude velmi vzácný. Odpovídá tomu i cena, která činí 330.000 dolarů, což je v přepočtu přes osm milionů korun. Zdroj: Maserati 
Už si to konečně přiznejme. Můžeme mluvit o sportovních značkách jako je Alfa Romeo, Porsche nebo Maserati, které vyrábějí úchvatné sportovní vozy, ale tím pravým tahounem prodejů budou jejich SUV. Zdroj: Maserati 
22
Fotogalerie

Barbie má nové auto! Toto Maserati Grecale vznikne jen ve dvou kusech. Dali byste za něj osm milionů?

Vypadá to jako řádění grafika, ale je to skutečnost. Dva kousky vzniknou pro dobrou věc. Zcela určitě budou žádané.

Automobilka Maserati a její nejnovější SUV Grecale oznamují trochu nečekané spojení s výrobcem hraček Mattel. Pravda, tohle byste asi čekali od konvenčnějších značek, ale tohle může být pro Maserati další hezká příležitost jak se zviditelnit, což jistě pomůže pokročit v zatím úspěšné renesanci. Navíc je to pro dobrou věc.

O co tedy jde? Maserati Grecale se spojilo se světoznámou panenkou Barbie. Tomu odpovídá i design vozu, krerý je pokrytý zářivě růžovým lakem se žlutě nalakovanými detaily. Kola vozu jsou černá, aby nerušila barevnou náladu vozu a zapadla s černými nasávacími otvory a difuzorem. Uvnitř pak najdete růžově nalakované detaily a stejnou barvou je i prošívání sedadel.

Proč něco takového dělat? Auto vzniklo na podporu projektu Barbie Dream Gap Project, což je charita zabývající se rovnoprávností pro dívky. Vůz vznikne pouze ve dvou exemplářích, takže bude velmi vzácný. Odpovídá tomu i cena, která činí 330.000 dolarů, což je v přepočtu přes osm milionů korun. Na charitu půjde desetina částky. Jen pro porovnání, cena Maserati Grecale Trofeo, ze kterého toto vychází, je třetinová.

Verze Trofeo pak znamená, že pod kapotou budete mít šestiválec Nettuno o výkonu 390 kW (530 koní) v 6500 otáčkách a s maximem točivého momentu 620 N.m. Akcelerace z 0 na 100 km/h proběhne za 3,8 sekundy a maximální rychlost vozu činí 285 km/h.

Galerie doplněna o standardní Maserati Grecale Trofeo.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud