Barabus TKR: Stovka pod dve sekundy

Firma Barabus sa onedlho chystá predstaviť svetu ultravýkonný superšport. Výkon vyšší ako Veyron a stovka pod 2 sekundy sú veľmi zaujímavé hodnoty.
Barabus TKR: Stovka pod dve sekundy

V poslednej dobe je stále častejším faktom boj konštruktérov o čo najvyššie výkony. Tento jav má na svedomí najmä príchod Bugatti Veyron a to aj napriek tomu, že čistokrvným superšportom byť nechce. Výkon je ale výkon, a tak sa technici Barabusu rozhodli postaviť nekompromisné auto s nič nehovoriacim menom TKR.

Dvomi turbodúchadlami preplňovaný hliníkový osemvalec s objemom 6 litrov, uložený v strede vozidla, bude podávať úctyhodný výkon minimálne 739 kW (1005 k). Cieľ bol teda zrejmý, prekonať toľko uznávaných 1001 koní. Pri podstatne nižšej hmotnosti tak TKR dosiahne rýchlosť 60 mph (96 km/h) presne za 1,67 sekundy, a to aj napriek pohonu len zadných kolies. Je však treba doplniť, že táto hodnota je dosiahnuteľná len za použitia slickov, čiže bezdezénových pneumatík. Maximálna rýchlosť by podľa údajov výrobcu mala atakovať hranicu 430 km/h. O drtivé spomalenie v každej situácii sa budú starať nevädnúce keramické brzdy s dvanástimi piestikmi vpredu a šiestimi vzadu.

Je jasné, že Veyron a superšporty podobné TKR od Barabusu si aj napriek podobnému výkonu nekonkurujú takmer v ničom. Potencionálny zákazník si nikdy nebude vyberať medzi touto dvojicou, i keď cena by mu výber jednoznačne uľahčila – zhruba 400 kusov TKR sa bude predávať za čiastku cca 500.000 Eur, čo je o 600.000 Eur menej ako v prípade Veyronu. A kde by sa našiel priamy konkurent? Napríklad taký SSC Ultimate Aero

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Barabus TKR

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků