Barabus TKR: Stovka pod dve sekundy

Firma Barabus sa onedlho chystá predstaviť svetu ultravýkonný superšport. Výkon vyšší ako Veyron a stovka pod 2 sekundy sú veľmi zaujímavé hodnoty.
Barabus TKR: Stovka pod dve sekundy

V poslednej dobe je stále častejším faktom boj konštruktérov o čo najvyššie výkony. Tento jav má na svedomí najmä príchod Bugatti Veyron a to aj napriek tomu, že čistokrvným superšportom byť nechce. Výkon je ale výkon, a tak sa technici Barabusu rozhodli postaviť nekompromisné auto s nič nehovoriacim menom TKR.

Dvomi turbodúchadlami preplňovaný hliníkový osemvalec s objemom 6 litrov, uložený v strede vozidla, bude podávať úctyhodný výkon minimálne 739 kW (1005 k). Cieľ bol teda zrejmý, prekonať toľko uznávaných 1001 koní. Pri podstatne nižšej hmotnosti tak TKR dosiahne rýchlosť 60 mph (96 km/h) presne za 1,67 sekundy, a to aj napriek pohonu len zadných kolies. Je však treba doplniť, že táto hodnota je dosiahnuteľná len za použitia slickov, čiže bezdezénových pneumatík. Maximálna rýchlosť by podľa údajov výrobcu mala atakovať hranicu 430 km/h. O drtivé spomalenie v každej situácii sa budú starať nevädnúce keramické brzdy s dvanástimi piestikmi vpredu a šiestimi vzadu.

Je jasné, že Veyron a superšporty podobné TKR od Barabusu si aj napriek podobnému výkonu nekonkurujú takmer v ničom. Potencionálny zákazník si nikdy nebude vyberať medzi touto dvojicou, i keď cena by mu výber jednoznačne uľahčila – zhruba 400 kusov TKR sa bude predávať za čiastku cca 500.000 Eur, čo je o 600.000 Eur menej ako v prípade Veyronu. A kde by sa našiel priamy konkurent? Napríklad taký SSC Ultimate Aero

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Barabus TKR

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků