Barabus TKR: Stovka pod dve sekundy

Firma Barabus sa onedlho chystá predstaviť svetu ultravýkonný superšport. Výkon vyšší ako Veyron a stovka pod 2 sekundy sú veľmi zaujímavé hodnoty.
Barabus TKR: Stovka pod dve sekundy

V poslednej dobe je stále častejším faktom boj konštruktérov o čo najvyššie výkony. Tento jav má na svedomí najmä príchod Bugatti Veyron a to aj napriek tomu, že čistokrvným superšportom byť nechce. Výkon je ale výkon, a tak sa technici Barabusu rozhodli postaviť nekompromisné auto s nič nehovoriacim menom TKR.

Dvomi turbodúchadlami preplňovaný hliníkový osemvalec s objemom 6 litrov, uložený v strede vozidla, bude podávať úctyhodný výkon minimálne 739 kW (1005 k). Cieľ bol teda zrejmý, prekonať toľko uznávaných 1001 koní. Pri podstatne nižšej hmotnosti tak TKR dosiahne rýchlosť 60 mph (96 km/h) presne za 1,67 sekundy, a to aj napriek pohonu len zadných kolies. Je však treba doplniť, že táto hodnota je dosiahnuteľná len za použitia slickov, čiže bezdezénových pneumatík. Maximálna rýchlosť by podľa údajov výrobcu mala atakovať hranicu 430 km/h. O drtivé spomalenie v každej situácii sa budú starať nevädnúce keramické brzdy s dvanástimi piestikmi vpredu a šiestimi vzadu.

Je jasné, že Veyron a superšporty podobné TKR od Barabusu si aj napriek podobnému výkonu nekonkurujú takmer v ničom. Potencionálny zákazník si nikdy nebude vyberať medzi touto dvojicou, i keď cena by mu výber jednoznačne uľahčila – zhruba 400 kusov TKR sa bude predávať za čiastku cca 500.000 Eur, čo je o 600.000 Eur menej ako v prípade Veyronu. A kde by sa našiel priamy konkurent? Napríklad taký SSC Ultimate Aero

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Barabus TKR

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků