Bangle odchází: hodiny šéfdesignera BMW jsou sečteny

v diskusi u článku o novém číslování modelů BMW se objevil příspěvěk, že Chris Bangle letos skončí u BMW. Autor příspěvku (VIP) ale odmítal prozradit, jak k této informaci přišel. Včera však britský Autoexpress otiskl článek, v němž tuto informaci potvrzuje. Banglova práce pro BMW se podle zdroje autora článku přímo v automobilce chýlí ke konci. Jeho posledním dítkem bude BMW 1, které se objeví koncem tohoto roku, pak se automobilka s Banglem definitivně rozloučí. Na jeho místo nastoupí nová krev stejně jako v případě Volkswagenu (o změně na postu šéfdesignéra jsme psali o víkendu).

Bangle pracuje v BMW už více než deset let. Je zodpovědný za novou pětku, šestku a sedmičku, za vzhled SUV X3 a X5, stejně jako konkurenci pro VW Golf, sérii 1. Jeho ruka bude určitě podepsaná i na trojce, která se s novou tváří objeví v příštím roce. Důvodem pro ukončení spolupráce je pravděpodobně nespokojenost se směrem, který Bangle nastolil. Např. facelift X5 byl ve skutečnosti umírněnější, než to, co navrhl Bangle. Totéž je patrné na faceliftu sedmičky, která se částečně vrací k původní stylistické linii starších vozů a odstraňuje Banglův originální rukopis. Zkrátka americký vkus asi šéfům BMW příliš nesvědčí.

Tip: Diskuse na téma „Co říkáte na nové tvary BMW od Bangla“

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků