Bangle chystá u BMW další designovou revoluci

Chris Bangle nepřestává šokovat. Kontroverzní šéfdesignér koncernu BMW AG v rozhovoru pro časopis Automotive News prohlásil, že designová revoluce automobilky je u konce, ale zároveň dodal, že jeho tým opět začíná od nuly a připravuje další revoluční změny podob mnichovských automobilů. Podle Banglea je nové BMW řady 3 tečkou za změnami stylingu započaté v roce 2001 novou řadou 7, a které v průběhu let prokračovaly novými nebo pozměněnými modely Z4, 5, 6, X3 a 1. Ačkoli připouští, že nová trojka je nejlepším pojetím nového designového směru BMW, nehodlá se títmo směrem dále ubírat a s dalšími generacemi chce nabídnout opět něco nového.

Laická i odborná veřejnost je tak opět v šoku, s příchodem nové trojky a faceliftem sedmičky měli všichni za to, že design bavoráků konečně našel svou rovnováhu a setrvá na tomto bodě po další období. To by ale nebyl Chris Bangle, který je zjevně odhodlán přicházet stále s novými nápady. Podle jeho vlastních slov nevidí od ostatních výrobců skoro nic nového v oblasti technických i vzhledových inovací, protože téměř nikdo z nich nemá odvahu nabrat v těchto sférách zásadně nový směr tak jako BMW.

Bangle dále znovu popřel, že by sedmičková řada nebyla atraktivní a zdůraznil, že se změnami ve svém pojetí snažila přiblížit také mladším lidem, kteří chtějí sami řídit velké auto nabízející i sportovní a dynamickou jízdu, a neoslovit pouze starší lidi s vlastními řidiči. Nových sedmiček se za necelých 40 měsíců výroby prodalo přes 160 tisíc kusů a ačkoli se nikdy nedozvíme, zda by konzervativnější pojetí nebylo ještě úspěšnější, zůstává faktem, že jde o nejprodávanější sedmičkovou řadu všech dob, která svými prodeji trvale překonává konkurenční Mercedes S a Audi A8.

Ať už si o práci Chrise Banglea myslíte cokoli, máte se určitě na co těšit. Tento pozoruhodný muž zdá se neřekl zpoza kormidla designu BMW své poslední slovo.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků