Bangle chystá u BMW další designovou revoluci

Chris Bangle nepřestává šokovat. Kontroverzní šéfdesignér koncernu BMW AG v rozhovoru pro časopis Automotive News prohlásil, že designová revoluce automobilky je u konce, ale zároveň dodal, že jeho tým opět začíná od nuly a připravuje další revoluční změny podob mnichovských automobilů. Podle Banglea je nové BMW řady 3 tečkou za změnami stylingu započaté v roce 2001 novou řadou 7, a které v průběhu let prokračovaly novými nebo pozměněnými modely Z4, 5, 6, X3 a 1. Ačkoli připouští, že nová trojka je nejlepším pojetím nového designového směru BMW, nehodlá se títmo směrem dále ubírat a s dalšími generacemi chce nabídnout opět něco nového.

Laická i odborná veřejnost je tak opět v šoku, s příchodem nové trojky a faceliftem sedmičky měli všichni za to, že design bavoráků konečně našel svou rovnováhu a setrvá na tomto bodě po další období. To by ale nebyl Chris Bangle, který je zjevně odhodlán přicházet stále s novými nápady. Podle jeho vlastních slov nevidí od ostatních výrobců skoro nic nového v oblasti technických i vzhledových inovací, protože téměř nikdo z nich nemá odvahu nabrat v těchto sférách zásadně nový směr tak jako BMW.

Bangle dále znovu popřel, že by sedmičková řada nebyla atraktivní a zdůraznil, že se změnami ve svém pojetí snažila přiblížit také mladším lidem, kteří chtějí sami řídit velké auto nabízející i sportovní a dynamickou jízdu, a neoslovit pouze starší lidi s vlastními řidiči. Nových sedmiček se za necelých 40 měsíců výroby prodalo přes 160 tisíc kusů a ačkoli se nikdy nedozvíme, zda by konzervativnější pojetí nebylo ještě úspěšnější, zůstává faktem, že jde o nejprodávanější sedmičkovou řadu všech dob, která svými prodeji trvale překonává konkurenční Mercedes S a Audi A8.

Ať už si o práci Chrise Banglea myslíte cokoli, máte se určitě na co těšit. Tento pozoruhodný muž zdá se neřekl zpoza kormidla designu BMW své poslední slovo.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků