BAIC BE071: čínský elektroSebring představen

Že by Číňané opět něco ukradli? Něco možná ano, ale samotný Sebring to není, ten automobilka BAIC vyrábí pro Chrysler oficiálně a zřejmě by i na Číňany bylo příliš krást know how svých obchodních partnerů před jejich zraky.

Firma BAIC (tedy firma Beijing Automotive Industry Holdings Company) se rozhodla založit divizi pro vozy využívající alternativních zdrojů energie B-NEAC (Beijing New Energy Automotive Company) a jejím prvním produktem je vůz jménem BE701 (co toto značí netušíme). Že vám z tolika krkolomných zkratek jde hlava kolem? To nejste sami, ale pro úplnost jsme to uvést museli. Nyní se už pojďme podívat na samotné auto.

Tím je skutečně vizuálně i technicky upravený Chrysler Sebring. Americký tisk si hned neodpustil poznámku, že vůz vypadá lépe než původní Sebring, ale toto necháme na vašem zvážení. Vůz je poháněn elektromotorem neznámých parametrů, ale soudě dle dostupných informací to žádná hitparáda nebude - vůz s ním má být schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 15 sekund a rozjet se až na 200 km/h. Nepoměr obou čísel je zajímavý, ale tak zatím praví oficiální údaje.

Přenos neznámého výkonu na kola bude mít na starosti čtyřstupňová automatická převodovka a dojezd na plně nabité akumulátory (opět neznámé specifikace) bude na elektromobil klasicky problematický - pouze 200 km při mírné jízdě.

B-NEAC má za cíl nasadit několik set těchto vozů v testovacím provozu v Pekingu jako taxíky a poté je případě nabídnout i ve volném prodeji. Smysluplnost těchto úvah hatí jediné - neexistující síť dobíjecích míst. Ostatně i to je u elektromobilů problém veskrze obvyklý...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BAIC BE071  Foto: Goche.sohu.com

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků