BAIC BE071: čínský elektroSebring představen

Že by Číňané opět něco ukradli? Něco možná ano, ale samotný Sebring to není, ten automobilka BAIC vyrábí pro Chrysler oficiálně a zřejmě by i na Číňany bylo příliš krást know how svých obchodních partnerů před jejich zraky.

Firma BAIC (tedy firma Beijing Automotive Industry Holdings Company) se rozhodla založit divizi pro vozy využívající alternativních zdrojů energie B-NEAC (Beijing New Energy Automotive Company) a jejím prvním produktem je vůz jménem BE701 (co toto značí netušíme). Že vám z tolika krkolomných zkratek jde hlava kolem? To nejste sami, ale pro úplnost jsme to uvést museli. Nyní se už pojďme podívat na samotné auto.

Tím je skutečně vizuálně i technicky upravený Chrysler Sebring. Americký tisk si hned neodpustil poznámku, že vůz vypadá lépe než původní Sebring, ale toto necháme na vašem zvážení. Vůz je poháněn elektromotorem neznámých parametrů, ale soudě dle dostupných informací to žádná hitparáda nebude - vůz s ním má být schopen dosáhnout rychlosti 100 km/h za 15 sekund a rozjet se až na 200 km/h. Nepoměr obou čísel je zajímavý, ale tak zatím praví oficiální údaje.

Přenos neznámého výkonu na kola bude mít na starosti čtyřstupňová automatická převodovka a dojezd na plně nabité akumulátory (opět neznámé specifikace) bude na elektromobil klasicky problematický - pouze 200 km při mírné jízdě.

B-NEAC má za cíl nasadit několik set těchto vozů v testovacím provozu v Pekingu jako taxíky a poté je případě nabídnout i ve volném prodeji. Smysluplnost těchto úvah hatí jediné - neexistující síť dobíjecích míst. Ostatně i to je u elektromobilů problém veskrze obvyklý...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BAIC BE071  Foto: Goche.sohu.com

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků