BAC je první klimaticky pozitivní automobilkou. Co to znamená?

Britská automobilka BAC má prvenství v soutěži, o kterou možná ani nestála.

V Liverpoolu slaví. Finále Ligy mistrů tamním "Reds" úplně nevyšlo, ale aspoň ve městě sídlí první klimaticky pozitivní automobilka. Otázka vyvstává nad tím, jestli toho výrobce ultimativních sportovních monopostů vůbec dokáže marketingově využít.

Netradiční policejní vůz na ostrově Man. Slouží zde "formule" BAC Mono

Netradiční policejní vůz na ostrově Man. Slouží zde "formule" BAC Mono

Titul klimatické neutrality automobilce BAC patří jako vůbec prvnímu výrobci automobilů na světě. Znamená to, že celá společnost dokáže spotřebovat více oxidu uhličitého z atmosféry, než vyprodukuje. Svou uhlíkovou stopu zahlazuje především investicemi do rozvoje lesů, ale také maximálně efektivní sítí dodavatelů, kteří jsou nejčastěji z Velké Británie. I to se v rámci šetření za účelem tohoto titulu zkoumá.

"V BAC jdeme moderním technologiím rádi naproti. Postupem času se chceme na šetření životního prostředí v rámci celé naší společnosti i řetězce našich partnerů soustředit čím dál více a stanovit tak nová měřítka ve světě automotive," prozradil spoluzakladatel automobilky Ian Briggs.

Nový Caterham vám dodají nejdříve za rok a půl. Mohou za to i emise

Nový Caterham vám dodají nejdříve za rok a půl. Mohou za to i emise

Briggs Automotive Company, jak zní celý název automobilky s pouhými šedesáti kmenovými zaměstnanci, vyrábí ultimativní monopost BAC Mono. 2,3litrový motor Cosworth má aktuálně výkon 227 kilowattů, tedy 309 koňských sil. Auto váží jen 540 kilogramů, a může i méně, pokud si připlatíte za nová karbonová kola. I ta BAC zmiňuje jako příspěvek k šetření emisí. Taková ekologie se nám líbí...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků