„Baby“ Rolls Royce RR4: známe první detaily

Rolls-Royce vypustil do světa další informace o svém připravovaném „malém” modelu, jehož sériová verze se představí na podzim.

Na letošním autosalonu v Ženevě byl Rolls Royce s pracovním označením 200EX patřil nepochybně mezi ty zajímavější novinky. Automobilka, která až doteď vyráběla opravdové silniční koráby, se rozhodla nabídnout i menší model, který však je i navzdory tomu v porovnání s ostatními vozy pořádný mastodont. Předprodukční verze, která měla jasně ukázat, co si automobilka představuje pod pojmem downsizing se v Ženevě celkem očekávaně potkala s úspěchem a tak vedení věří, že model označován zatím jako RR4, jeohož výroba bude probíhat ve fabrice u Goodwoodu, čeká světlá budoucnost.

Nyní pronikly na povrch další oficiální informace a to konkrétně o pohonné jednotce, kterou bude zcela nový 6,6 litrový dvanáctiválec vytvořen s ohledem na „nižší spotřebu“ disponující výkonem kolem 372kW/507 koní. O přesun této síly se postará vyspělá osmistupňová automatická převodovka ZF. Podle výkonného ředitele společnosti, nebude tento model ochuzen o žádný charakteristický rys těchto luxusních vozidel a půjde přitom o první model, k němuž majitel nebude „potřebovat řidiče“. Novinka má být oproti svým soukmenovcům mnohem dynamičtější a intuitivnější, co můžeme připsat na vrub menším rozměrům a vylepšené aerodynamice.
Zároveň se objevily informace o tom, že produkční verze si svůj debut odkroutí na podzim ve Frankfurtu a do prodeje se dostane začátkem příštího roku. Cena, jako i většina dalších detailů jsou zatím neznámou, ovšem určitě nepůjde o žádný „Rolls Royce pro chudé“...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků