„Baby“ Mercedes s novým motorem

V současné době na evropské trhy přichází další z řady nejmenších Mercedesů třídy A. Nová vlajková loď třídy A ponese označení A 210 Evolution. Tento model bude k dispozici jak v krátké, tak i v prodloužené verzi.
„Baby“ Mercedes s novým motorem
Ne, že by patřily ostatní verze k brzdám provozu, ale typ s vyloženě sportovními ambicemi stále chyběl. Na první pohled je jasné, že stylizaci celého vozu se ujal dvorní ladič Mercedesu, firma AMG.

Základním rozdílem, jak se A 210 od ostatních odlišuje, je instalace aerodynamického kitu, který už tak Klepněte pro větší obrázeklíbivému modelu ještě více přidal na atraktivnosti. Sice se nejedná o jakékoliv avantgardnosti, pouze lehké zvýraznění některých tvarů, ale to už je u AMG standardem. Nejlíbivějším doplňkem se staly sedmipaprskové sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 205/40 ZR 17. Do interiéru přibylo také několik doplňků, a to především sportovní hliníkové pedály, hliníková hlavice řadicí páky a dvojbarevný volant. Stejně tak barevné provedení navozuje sportovní emoce, což zaručuje kombinace hliníku, velmi světlé šedé a tmavého Klepněte pro větší obrázekmatného plastu.

Vzhledem k tomu, že nejde o čistě sportovní nářadí, ba naopak, A 210 je určeno i pro jízdu na dlouhé vzdálenosti, nemusel ani podvozek procházet přílišnými inovacemi. Stačilo pouze vyměnit tlumiče a pružiny. Z důvodu dostatečné torzní Klepněte pro větší obrázektuhosti karoserie přibyl na zadní nápravě stabilizátor, který by měl zajistit dobré jízdní vlastnosti i při velmi razantní jízdě.

Už model A190 se svými 92 kW (125k) patřil mezi velmi svižné „drobečky“. Mercedes však pokládal výkon za stále ještě nevýrazný, ale nově vyvinutý čtyřválec 2.1 L zaručuje vozu více než dobrou aerodynamiku. Největší výkon má 103 kW (140k) a točivý moment 205 Nm. Samozřejmostí je to, že nový motor splňuje přísné emisní limity (motor splňuje německou normu D4 a také připravované EURO IV). Největší rychlost vozu je 203 km/h a zrychlení z 0-Klepněte pro větší obrázek100 km/h proběhne za 8.2s. I když tento vůz není na to, aby trhal rychlostní rekordy, zrychlení je na úrovni opravdu sportovních vozů a je to způsobeno především díky krátce odstupňované převodovce a celkově nízké hmotnosti celého vozu. Změny se pochopitelně dotknuly i brzdové soustavy, a to především předních kotoučů, které jsou větší a lépe chlazené. V základní výbavě je obsažena šestice airbagů, elektronické systémy ABS,ESP a BAS (brzdový asistent).

Na českém trhu stojí model A 210 Kč 784 000,- a model A 210L (tedy prodloužená verze) Kč 802 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků