„Baby“ Mercedes s novým motorem

V současné době na evropské trhy přichází další z řady nejmenších Mercedesů třídy A. Nová vlajková loď třídy A ponese označení A 210 Evolution. Tento model bude k dispozici jak v krátké, tak i v prodloužené verzi.
„Baby“ Mercedes s novým motorem
Ne, že by patřily ostatní verze k brzdám provozu, ale typ s vyloženě sportovními ambicemi stále chyběl. Na první pohled je jasné, že stylizaci celého vozu se ujal dvorní ladič Mercedesu, firma AMG.

Základním rozdílem, jak se A 210 od ostatních odlišuje, je instalace aerodynamického kitu, který už tak Klepněte pro větší obrázeklíbivému modelu ještě více přidal na atraktivnosti. Sice se nejedná o jakékoliv avantgardnosti, pouze lehké zvýraznění některých tvarů, ale to už je u AMG standardem. Nejlíbivějším doplňkem se staly sedmipaprskové sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 205/40 ZR 17. Do interiéru přibylo také několik doplňků, a to především sportovní hliníkové pedály, hliníková hlavice řadicí páky a dvojbarevný volant. Stejně tak barevné provedení navozuje sportovní emoce, což zaručuje kombinace hliníku, velmi světlé šedé a tmavého Klepněte pro větší obrázekmatného plastu.

Vzhledem k tomu, že nejde o čistě sportovní nářadí, ba naopak, A 210 je určeno i pro jízdu na dlouhé vzdálenosti, nemusel ani podvozek procházet přílišnými inovacemi. Stačilo pouze vyměnit tlumiče a pružiny. Z důvodu dostatečné torzní Klepněte pro větší obrázektuhosti karoserie přibyl na zadní nápravě stabilizátor, který by měl zajistit dobré jízdní vlastnosti i při velmi razantní jízdě.

Už model A190 se svými 92 kW (125k) patřil mezi velmi svižné „drobečky“. Mercedes však pokládal výkon za stále ještě nevýrazný, ale nově vyvinutý čtyřválec 2.1 L zaručuje vozu více než dobrou aerodynamiku. Největší výkon má 103 kW (140k) a točivý moment 205 Nm. Samozřejmostí je to, že nový motor splňuje přísné emisní limity (motor splňuje německou normu D4 a také připravované EURO IV). Největší rychlost vozu je 203 km/h a zrychlení z 0-Klepněte pro větší obrázek100 km/h proběhne za 8.2s. I když tento vůz není na to, aby trhal rychlostní rekordy, zrychlení je na úrovni opravdu sportovních vozů a je to způsobeno především díky krátce odstupňované převodovce a celkově nízké hmotnosti celého vozu. Změny se pochopitelně dotknuly i brzdové soustavy, a to především předních kotoučů, které jsou větší a lépe chlazené. V základní výbavě je obsažena šestice airbagů, elektronické systémy ABS,ESP a BAS (brzdový asistent).

Na českém trhu stojí model A 210 Kč 784 000,- a model A 210L (tedy prodloužená verze) Kč 802 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků