„Baby“ Mercedes s novým motorem

V současné době na evropské trhy přichází další z řady nejmenších Mercedesů třídy A. Nová vlajková loď třídy A ponese označení A 210 Evolution. Tento model bude k dispozici jak v krátké, tak i v prodloužené verzi.
„Baby“ Mercedes s novým motorem
Ne, že by patřily ostatní verze k brzdám provozu, ale typ s vyloženě sportovními ambicemi stále chyběl. Na první pohled je jasné, že stylizaci celého vozu se ujal dvorní ladič Mercedesu, firma AMG.

Základním rozdílem, jak se A 210 od ostatních odlišuje, je instalace aerodynamického kitu, který už tak Klepněte pro větší obrázeklíbivému modelu ještě více přidal na atraktivnosti. Sice se nejedná o jakékoliv avantgardnosti, pouze lehké zvýraznění některých tvarů, ale to už je u AMG standardem. Nejlíbivějším doplňkem se staly sedmipaprskové sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 205/40 ZR 17. Do interiéru přibylo také několik doplňků, a to především sportovní hliníkové pedály, hliníková hlavice řadicí páky a dvojbarevný volant. Stejně tak barevné provedení navozuje sportovní emoce, což zaručuje kombinace hliníku, velmi světlé šedé a tmavého Klepněte pro větší obrázekmatného plastu.

Vzhledem k tomu, že nejde o čistě sportovní nářadí, ba naopak, A 210 je určeno i pro jízdu na dlouhé vzdálenosti, nemusel ani podvozek procházet přílišnými inovacemi. Stačilo pouze vyměnit tlumiče a pružiny. Z důvodu dostatečné torzní Klepněte pro větší obrázektuhosti karoserie přibyl na zadní nápravě stabilizátor, který by měl zajistit dobré jízdní vlastnosti i při velmi razantní jízdě.

Už model A190 se svými 92 kW (125k) patřil mezi velmi svižné „drobečky“. Mercedes však pokládal výkon za stále ještě nevýrazný, ale nově vyvinutý čtyřválec 2.1 L zaručuje vozu více než dobrou aerodynamiku. Největší výkon má 103 kW (140k) a točivý moment 205 Nm. Samozřejmostí je to, že nový motor splňuje přísné emisní limity (motor splňuje německou normu D4 a také připravované EURO IV). Největší rychlost vozu je 203 km/h a zrychlení z 0-Klepněte pro větší obrázek100 km/h proběhne za 8.2s. I když tento vůz není na to, aby trhal rychlostní rekordy, zrychlení je na úrovni opravdu sportovních vozů a je to způsobeno především díky krátce odstupňované převodovce a celkově nízké hmotnosti celého vozu. Změny se pochopitelně dotknuly i brzdové soustavy, a to především předních kotoučů, které jsou větší a lépe chlazené. V základní výbavě je obsažena šestice airbagů, elektronické systémy ABS,ESP a BAS (brzdový asistent).

Na českém trhu stojí model A 210 Kč 784 000,- a model A 210L (tedy prodloužená verze) Kč 802 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků