„Baby“ Mercedes s novým motorem

V současné době na evropské trhy přichází další z řady nejmenších Mercedesů třídy A. Nová vlajková loď třídy A ponese označení A 210 Evolution. Tento model bude k dispozici jak v krátké, tak i v prodloužené verzi.
„Baby“ Mercedes s novým motorem
Ne, že by patřily ostatní verze k brzdám provozu, ale typ s vyloženě sportovními ambicemi stále chyběl. Na první pohled je jasné, že stylizaci celého vozu se ujal dvorní ladič Mercedesu, firma AMG.

Základním rozdílem, jak se A 210 od ostatních odlišuje, je instalace aerodynamického kitu, který už tak Klepněte pro větší obrázeklíbivému modelu ještě více přidal na atraktivnosti. Sice se nejedná o jakékoliv avantgardnosti, pouze lehké zvýraznění některých tvarů, ale to už je u AMG standardem. Nejlíbivějším doplňkem se staly sedmipaprskové sedmnáctipalcové ráfky z lehkých slitin, které jsou obuty do pneumatik o rozměru 205/40 ZR 17. Do interiéru přibylo také několik doplňků, a to především sportovní hliníkové pedály, hliníková hlavice řadicí páky a dvojbarevný volant. Stejně tak barevné provedení navozuje sportovní emoce, což zaručuje kombinace hliníku, velmi světlé šedé a tmavého Klepněte pro větší obrázekmatného plastu.

Vzhledem k tomu, že nejde o čistě sportovní nářadí, ba naopak, A 210 je určeno i pro jízdu na dlouhé vzdálenosti, nemusel ani podvozek procházet přílišnými inovacemi. Stačilo pouze vyměnit tlumiče a pružiny. Z důvodu dostatečné torzní Klepněte pro větší obrázektuhosti karoserie přibyl na zadní nápravě stabilizátor, který by měl zajistit dobré jízdní vlastnosti i při velmi razantní jízdě.

Už model A190 se svými 92 kW (125k) patřil mezi velmi svižné „drobečky“. Mercedes však pokládal výkon za stále ještě nevýrazný, ale nově vyvinutý čtyřválec 2.1 L zaručuje vozu více než dobrou aerodynamiku. Největší výkon má 103 kW (140k) a točivý moment 205 Nm. Samozřejmostí je to, že nový motor splňuje přísné emisní limity (motor splňuje německou normu D4 a také připravované EURO IV). Největší rychlost vozu je 203 km/h a zrychlení z 0-Klepněte pro větší obrázek100 km/h proběhne za 8.2s. I když tento vůz není na to, aby trhal rychlostní rekordy, zrychlení je na úrovni opravdu sportovních vozů a je to způsobeno především díky krátce odstupňované převodovce a celkově nízké hmotnosti celého vozu. Změny se pochopitelně dotknuly i brzdové soustavy, a to především předních kotoučů, které jsou větší a lépe chlazené. V základní výbavě je obsažena šestice airbagů, elektronické systémy ABS,ESP a BAS (brzdový asistent).

Na českém trhu stojí model A 210 Kč 784 000,- a model A 210L (tedy prodloužená verze) Kč 802 000,-.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků