Baby McLaren: konkurence pro Ferrari F430

Vynikající zprávy pro všechny příznivce sportovních automobilů přinesla automobilka McLaren, když se rozhodla dokončit projekt nového dvousedadlového vozu pod továrním kódovým označením P8. Německý Mercedes-Benz, vlastník 40 procent akcií McLarenu, před nějakou dobou poslal k ledu zmiňovaný vývoj kvůli vysokým nákladům, ale anglická automobilka hodlá sportovní vůz uvést na trh začátkem roku 2008.

Mercedes-Benz dal projektu své požehnání a bude i nadále dodavatelem motorů a pár dalších komponentů pro P8. Nový sportovní vůz by měl vzniknout po boku modelu SLR v továrně ve Wokingu a svým pojetím by měl zaplnit díru na trhu mezi SL 65 AMG a SLR. Počáteční cena je odhadovaná na 150 tisíc liber.

Nový "Baby McLaren" bude mít pohonnou jednotku posazenou před zadní nápravou na podvozku z uhlíkových vláken. Vidlicový osmiválec z regálů AMG bude mít objem 6.3 l, výkon přes 368 kW (500 k) a kroutící moment 516 Nm. Síla motoru bude prenášena na zadní kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku. Při odhadované hmotnosti 1 450 kg by McLaren P8 měl akcelerovat z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Svým pojetím by měl konkurovat vozům typu Ferrari F430, Lamborghini Gallardo nebo Ford GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Předpokládaná podoba McLarenu P8 dle britského Autocaru

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků