Baby McLaren: konkurence pro Ferrari F430

Vynikající zprávy pro všechny příznivce sportovních automobilů přinesla automobilka McLaren, když se rozhodla dokončit projekt nového dvousedadlového vozu pod továrním kódovým označením P8. Německý Mercedes-Benz, vlastník 40 procent akcií McLarenu, před nějakou dobou poslal k ledu zmiňovaný vývoj kvůli vysokým nákladům, ale anglická automobilka hodlá sportovní vůz uvést na trh začátkem roku 2008.

Mercedes-Benz dal projektu své požehnání a bude i nadále dodavatelem motorů a pár dalších komponentů pro P8. Nový sportovní vůz by měl vzniknout po boku modelu SLR v továrně ve Wokingu a svým pojetím by měl zaplnit díru na trhu mezi SL 65 AMG a SLR. Počáteční cena je odhadovaná na 150 tisíc liber.

Nový "Baby McLaren" bude mít pohonnou jednotku posazenou před zadní nápravou na podvozku z uhlíkových vláken. Vidlicový osmiválec z regálů AMG bude mít objem 6.3 l, výkon přes 368 kW (500 k) a kroutící moment 516 Nm. Síla motoru bude prenášena na zadní kola přes sedmistupňovou sekvenční převodovku. Při odhadované hmotnosti 1 450 kg by McLaren P8 měl akcelerovat z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Svým pojetím by měl konkurovat vozům typu Ferrari F430, Lamborghini Gallardo nebo Ford GT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Předpokládaná podoba McLarenu P8 dle britského Autocaru

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků