Až Italská rallye ukáže skutečnou sílu jezdců a vozů S-WRC

Mistrovství světa v rallye kategorie S-WRC má za sebou úvodní dva zámořské podniky a nyní se přesouvá na starý kontinent. Při nadcházející šotolinové Italské rallye bude na Sardinii na startu většina favoritů na titul v kategorii Super 2000.

Vítěz letošní Rallye Dakar a horký kandidát na tovární angažmá v případě vstupu značky Volkswagen do WRC Nasser Al-Attiyah, rychlý Nor Brynildsen, překvapivý vítěz Jordánské rallye Bernardo Sousa a největší favorit letošního S-WRC disponující tovární technikou Škoda Fabia S2000 Fin Juho Hänninen. To jsou největší soupeři, s nimiž se bude v následujících podnicích měřit posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek a jejich Ford Fiesta S2000.

Po dvou soutěžích vede průběžné pořadí mladičký Estonec Karl Kruuda, který v obou dosavadních soutěžích bodoval. Prokop se díky vítězství v Mexiku dělí o druhý post se Sousou. Překvapením je nula na kontě rychlého Al-Attiyaha, kterého připravila o vítězství v Mexiku přísná diskvalifikace a jeho jordánskou spanilou jízdu zastavila technická závada.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rychlá Fabia S2000 Fina Hänninena před rokem na Sardinii zářila

„Na souboje se špičkou se těším, určitě budou stát za to. Tým Škoda Motorsport bude určitě chtít využít svou materiální převahu a množství natestovaných kilometrů. Al-Attiyah musí zase po dvou smolných vystoupeních zvolit jedinou taktiku – vyhrát všechny další závody. My chceme uspět v celém šampionátu, takže musíme mít ty nejvyšší ambice v každé soutěži,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

Red Bull Škoda poprvé kompletní

Na Italskou rallye má dobré vzpomínky zejména Hänninen, který tam loni společně s Mikko Markkulou položili základ k titulu v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „Ano, zdejší podmínky mi určitě svědčí. Nicméně letos to bude úplně jiná soutěž s trochu jinou skladbou „erzet“. Naše cíle zůstávají letos vysoké,“ prohlásil Seveřan.

Jeho týmového kolegu Hermanna Gassnera povzbudilo skvělé třetí místo na Jordánské rallye. „Podiové umístění při našem prvním startu za tým Red Bull Škoda nás potěšilo. Jsem přesvědčený, že na Sardinii budeme jako tým ještě silnější a popereme se o co nejlepší výsledek. V Jordánsku jsme ukázali, že jsme na dobré cestě,“ sdělil Gassner a naznačil, že ambice letos poprvé kompletního týmu Red Bull Škoda budou vysoké.

Od pátku do neděle čeká na posádky na středomořském ostrově trať o celkové délce 1247 kilometrů, z nichž je 340 měřených rozděleno do 18 rychlostních zkoušek. Soutěž je charakteristická převážně rychlými a úzkými pasážemi, na posádky čeká rovněž kombinace otevřených cest a nerovného povrchu s atraktivními skoky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Posádka Prokop - Tománek (v popředí) a jejich Fiesta S2000

„Sardinie patří mezi mé oblíbené závody. Trať je nesmírně náročná, často střídá charakter. Každý pilot si musí při seznamovacích jízdách velmi pečlivě uvážit, kde bude muset jet úplně naplno a kde trošku víc myslet na techniku,“ prozradil o nadcházejícím klání Prokop.

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků