S krásným kusem techniky se pochlubili experti ze Swindon Powertrain. Díky novým hlavám budou mít šestiválce větší elán.
Společnost Swindon Powertrain má za sebou řadu velmi zajímavých projektů. Je například jedním z dodavatelů komponentů pohonu pro závodní kategorii LmDh, motorů pro BTCC, podílí se na vrcholných modelech různých automobilek, upravuje motory pro ladičské dílny a také staví elektroauta. Jejich restomod Mercedesu Pagoda získal titul za nejlepší projekt svého druhu a prsty mají také v elektrických Caterhamech.
Nyní představili kit pro motory z Porsche 964 a 993 – konkrétně jde o nové hlavy vzduchem chlazených šestiválců M64. Tyto jednotky měly původně dva ventily na válec, což zmenšovalo celkovou plochu ventilů, a vyžadovaly také tvrdší pružiny, které namáhaly vahadla a omezovaly otáčky.
Nové 24ventilové řešení dle měření umožňuje o 40 % větší průtok na sání a o 66 % na výfuku, zvládá až 12.000 otáček za minutu. Hlavy jsou také o 3,5 kilogramu lehčí než sériové u 993. Swindon je vyrábějí z hliníku používaného v leteckém průmyslu, samotné ventily jsou z titanu.
K hlavám zákazník samozřejmě dostane všechny další potřebné díly – pružiny, podložky, kryty a tak dále. Přikoupit je možné písty, zakázkové profily vaček nebo pohon posilovače řízení. Pro jednoduchou montáž je sada navržena tak, aby sedla na sériový mazací systém a vůbec všechny ostatní prvky bloku plus výfuk. Cena činí 29.950 britských liber bez daně, čili zhruba 845 tisíc korun.