Axon Hybrid: i tak může vypadat budoucnost....

Nově založená britská společnost Axon Automotive představila světu svůj názor na budoucnost automobilu. No, je to krása...
Axon Hybrid: i tak může vypadat budoucnost....

Cílem nové firmy Axon Automotive je vyrábět ta nejhospodárnější auta v Evropě a právě představila svůj první počin. Je jím kompaktní hatchback, pochopitelně s hybridním pohonem. Premiéru slavil na britském festivalu Milton Keynes Science a Axon při jeho vývoji použil progresivních technologií se záměrem postavit lehké, dvoumístné vozidlo s nízkou spotřebou a přijatelnými pořizovacími náklady. Faktem je, že pohotovostní hmotnost omezují nové kompozitní materiály, ale především absence velkých, těžkých akumulátorů, což umožnilo použití systému přímého pohonu generátoru spalovacím motorem. Výsledkem má být v kombinaci s aerodynamicky dobře tvarovanou karosérií průměrná kombinovaná spotřeba 2,8 l/100 km. Axon Hybrid se navíc vyznačuje emisemi CO2 ve výši 50 g/km, což mu zajistí osovbození od silniční daně ve Velké Británii, která je připravena pro vozy s emisemi pod 100 g/km.

Šetrnost k životnímu prostředí však nekončí nízkou spotřebou a emisemi. Axon totiž v maximální míře využil recyklované a později dále recyklovatelné materiály. Na rozdíl od většiny jiných výrobců a reklamních společností však hodlá se zákazníky hrát čistou hru v otázce skutečného znečišťování prostředí, proto do kalkulace průměrných emisních hodnot zahrnula i provoz na čistě elektrický pohon. Sériové provedení  tohoto vozu se má na trhu objevit v roce 2012 a vyrábět se bude v omezených počtech v různých malých továrnách ve Španělsku, Francii, Irsku, Dánsku a Holandsku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Axon Automotive Hybrid
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků