Axon Hybrid: i tak může vypadat budoucnost....

Nově založená britská společnost Axon Automotive představila světu svůj názor na budoucnost automobilu. No, je to krása...
Axon Hybrid: i tak může vypadat budoucnost....

Cílem nové firmy Axon Automotive je vyrábět ta nejhospodárnější auta v Evropě a právě představila svůj první počin. Je jím kompaktní hatchback, pochopitelně s hybridním pohonem. Premiéru slavil na britském festivalu Milton Keynes Science a Axon při jeho vývoji použil progresivních technologií se záměrem postavit lehké, dvoumístné vozidlo s nízkou spotřebou a přijatelnými pořizovacími náklady. Faktem je, že pohotovostní hmotnost omezují nové kompozitní materiály, ale především absence velkých, těžkých akumulátorů, což umožnilo použití systému přímého pohonu generátoru spalovacím motorem. Výsledkem má být v kombinaci s aerodynamicky dobře tvarovanou karosérií průměrná kombinovaná spotřeba 2,8 l/100 km. Axon Hybrid se navíc vyznačuje emisemi CO2 ve výši 50 g/km, což mu zajistí osovbození od silniční daně ve Velké Británii, která je připravena pro vozy s emisemi pod 100 g/km.

Šetrnost k životnímu prostředí však nekončí nízkou spotřebou a emisemi. Axon totiž v maximální míře využil recyklované a později dále recyklovatelné materiály. Na rozdíl od většiny jiných výrobců a reklamních společností však hodlá se zákazníky hrát čistou hru v otázce skutečného znečišťování prostředí, proto do kalkulace průměrných emisních hodnot zahrnula i provoz na čistě elektrický pohon. Sériové provedení  tohoto vozu se má na trhu objevit v roce 2012 a vyrábět se bude v omezených počtech v různých malých továrnách ve Španělsku, Francii, Irsku, Dánsku a Holandsku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Axon Automotive Hybrid
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků