Avus Audi A5: matná čerň jde do módy

Po pěkném kombíku Audi RS6 V10 biturbo přichází Avus s upraveným Audi A5. A považte, v matně černém provedení.

U spoelčnosti Avus Performance své nejnovější dílko pojmenovali jednoduše, A5 Coupe Matte Black. Pod jeho kapotou se ukrývá konvenční vznětový šestiválec TDI a pozornost tvůrců se soustředila především na vnější vzhled vozu a zlepšení jeho jízdních vlastností. O to se stará především sada tužších pružin a nových tlumičů s proměnným tlakem, ale k duhu přijdou též nové lité ráfky s průměrem 21 palců, jež jsou vyvedeny, jak jinak, v matně černém laku. Tmu vzadu prořezávají koncová světla z LED. Pohonná jednotka ve svém standardním naladění dává slušných 235 koní (175 kW) a točivý moment u ní vrcholí hodnotou 500 Nm, Avus je mírně navýšil na 275 koní, resp. 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes tyto decentní úpravy bude Avus Audi A5 jistě živější než běžné produkční provedení, nemluvě o zlepšené jízdní stabilitě. A co víc, Avus A5 Coupe Matte Black je svoují povahou jak stvořené k honičkám s policií, bankovním loupežím, pašování či terorizování předměstí z rukou sedmnáctiletých mistrů s bohatými rodiči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nebývá zvykem, aby produkt ladičské firmy vzbuzoval politické roztržky, ale nedávno uvedenému Avusu RS6 se to podařilo. Tvůrci totiž své rozložité bílé kombi pojmenovali White Power, tedy Bílá síla, což u mnohasetkoňokoňového vozu v bílém barevném provedení nepůsobí nepatřičně, ale u některých vzbudil tento krok nevoli.

Německá společnost ihned na své stránky umístila omluvu a vinu svedla na najatou mediální agenturu. Ta totiž v němčině neškodný výraz do angličtiny přeložila způsobem, který vyvolává řadu znepokojivých konotací. Svoji novinku pak společnost Avus raději přejmenovala na jednoduché Avus Audi RS6 V10 biturbo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato šlamastyka však vozu neubírá na atraktivitě. Série úprav včetně nového výfukového traktu a závodních katalyzátorů mu totiž dodala na potenci, dvojitě přeplňovaný desetiválec s původem u Lamborghini totiž po zásahu dosahuje výkonu 700 koní (552 kW) a točivého momentu 798 Nm. Díky tomu elegantní a decentní bílé kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dvoustovku z klidového stavu pokoří už za 12,1 s. Úpravy vnějšího vzhledu se omezily jen na dvaadvacetipalcové ráfky, nižší pružiny a decentní spoilery z uhlíkových kompozitů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Audi A5 a RS6 od Avus Performance
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků