Avus Audi A5: matná čerň jde do módy

Po pěkném kombíku Audi RS6 V10 biturbo přichází Avus s upraveným Audi A5. A považte, v matně černém provedení.

U spoelčnosti Avus Performance své nejnovější dílko pojmenovali jednoduše, A5 Coupe Matte Black. Pod jeho kapotou se ukrývá konvenční vznětový šestiválec TDI a pozornost tvůrců se soustředila především na vnější vzhled vozu a zlepšení jeho jízdních vlastností. O to se stará především sada tužších pružin a nových tlumičů s proměnným tlakem, ale k duhu přijdou též nové lité ráfky s průměrem 21 palců, jež jsou vyvedeny, jak jinak, v matně černém laku. Tmu vzadu prořezávají koncová světla z LED. Pohonná jednotka ve svém standardním naladění dává slušných 235 koní (175 kW) a točivý moment u ní vrcholí hodnotou 500 Nm, Avus je mírně navýšil na 275 koní, resp. 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přes tyto decentní úpravy bude Avus Audi A5 jistě živější než běžné produkční provedení, nemluvě o zlepšené jízdní stabilitě. A co víc, Avus A5 Coupe Matte Black je svoují povahou jak stvořené k honičkám s policií, bankovním loupežím, pašování či terorizování předměstí z rukou sedmnáctiletých mistrů s bohatými rodiči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nebývá zvykem, aby produkt ladičské firmy vzbuzoval politické roztržky, ale nedávno uvedenému Avusu RS6 se to podařilo. Tvůrci totiž své rozložité bílé kombi pojmenovali White Power, tedy Bílá síla, což u mnohasetkoňokoňového vozu v bílém barevném provedení nepůsobí nepatřičně, ale u některých vzbudil tento krok nevoli.

Německá společnost ihned na své stránky umístila omluvu a vinu svedla na najatou mediální agenturu. Ta totiž v němčině neškodný výraz do angličtiny přeložila způsobem, který vyvolává řadu znepokojivých konotací. Svoji novinku pak společnost Avus raději přejmenovala na jednoduché Avus Audi RS6 V10 biturbo. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato šlamastyka však vozu neubírá na atraktivitě. Série úprav včetně nového výfukového traktu a závodních katalyzátorů mu totiž dodala na potenci, dvojitě přeplňovaný desetiválec s původem u Lamborghini totiž po zásahu dosahuje výkonu 700 koní (552 kW) a točivého momentu 798 Nm. Díky tomu elegantní a decentní bílé kombi zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dvoustovku z klidového stavu pokoří už za 12,1 s. Úpravy vnějšího vzhledu se omezily jen na dvaadvacetipalcové ráfky, nižší pružiny a decentní spoilery z uhlíkových kompozitů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  
Audi A5 a RS6 od Avus Performance
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků