Avtoros Shaman 8x8: Další ruské monstrum se ukazuje na videu

V Rusku měli vždycky talent na stavbu strašidelně vypadajících strojů. Nedávno do této kategorie přibyl další model. Jmenuje se Avtoros Shaman, má osm kol, přičemž všechna jsou poháněná a dokonce i řiditelná. Nepřekonatelnou překážku hledá tohle monstrum jen velmi těžko.

Dartz Prombron Red Diamond: ach, Rusko...

Dartz Prombron Red Diamond: ach, Rusko...

Vůz se jmenuje celým názvem Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle. Na délku dosahuje šesti metrů, na výšku měří tři metry a široký je 2,5 m. O pohon se stará motor Iveco s výkonem 107 kW (146 koní), který pohání přes šestistupňovou manuální převodovku všech osm kol.

Právě konstrukce kol je na autě tím nejzajímavějším. Navzdory rozměrům a hmotnosti 2,5 tuny má jít o velmi snadno řiditelný vůz. Důvodem jsou tři režimy, ve kterých se Shaman dokáže pohybovat. Na silnici zatáčí pouze přední dvojicí náprav, v režim Off-Road začne systém natáčet i zadní kola. Natáčí je proti těm předním, takže se auto otočí na velmi malém prostoru.

Řidiče ruských náklaďáků Ural nezastaví nic

Řidiče ruských náklaďáků Ural nezastaví nic

Třetí režim je Crab Mode, kdy se všech osm kol otočí stejným směrem a auto se začne pohybovat bokem. A abychom nezapomněli, Avtoros Shaman dokáže také plavat.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků