Avro 720 Mirage Ford GT: muscle-car po anglicku

Ačkoli se výroba Fordova supersportu GT chýlí ke svému závěru, stále dráždí představivost motoristů i ladičských firem.

Mezi nejnovější z těchto projektů patří Avro 720 Mirage GT britské společnosti Avro Motor Cars, která v něm spojila své úsilí se značkou Roush. V rámci projektu vzniká omezená série upravených Fordů GT40, strojů, jež odkazují na legendární supersport, který v šedesátých letech díky obrovskému úsilí a finančním podporám konečně na Le Mans porazil vozy Ferrari. GT40 přitom vznikl jako „trucprojekt“ Henryho Forda II. Poté, co mu Enzo rezolutně odmítnul prodat svůj tým.

Vznikne jen deset kusů těchto klenotů. Změnila se většina povrchových dílů karosérie, významným způsobem byly vylepšeny motor a podvozek.

Vozy Avro snadno poznáte i z vnějšku. Příď vozu nyní zdobí aerodynamický nárazník s implantovanými mlhovkami a decentní spodní lištou. Boční část je zase obohacena o nápis „720 Mirage GT“ na bočních dveřích a mírně upravený práh. Jak to bývá u tohoto úpravce zvykem, v zájmu zachování co nejnižší hmotnosti chybí autu zadní nárazník. Sundání některých částí karoserie je skutečně zajímavý a hlavně levný způsob, jak udržet hmotnost při zemi. Jakkoli toto řešení nemusí být vždy okulahodící.
 
O většinu úprav mechanických skupin se postarala zmíněná společnost Roush Technologies. Motor byl osazen leštěným dmychadlem Whipple, sáním Accufab, výfukovým systémem Accufab X s keramickým povrchem či váhou vzduchu Mafia. Díky tomu motor dosahuje výkonu 720 koní při 6 950 ot./min. a ohromného točivého momentu 815 Nm při 4 800 ot./min. Další optimalizace včetně změny stálého převodu posunuly hranici nejvyšší rychlosti vysoko přes 350 km/h.

Rozchod kol vpředu i vzadu narostl o 5 mm. Přední brzdy mají šestipístkové třmeny AP Racing a odvrtávané kotouče Stillen. Světlá výška klesla o 25 mm a zavěšení obdrželo stavitelné pérování KW Variant 3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford GT od Avro a vzpomínka na slavný GT40

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků