Avro 720 Mirage Ford GT: muscle-car po anglicku

Ačkoli se výroba Fordova supersportu GT chýlí ke svému závěru, stále dráždí představivost motoristů i ladičských firem.

Mezi nejnovější z těchto projektů patří Avro 720 Mirage GT britské společnosti Avro Motor Cars, která v něm spojila své úsilí se značkou Roush. V rámci projektu vzniká omezená série upravených Fordů GT40, strojů, jež odkazují na legendární supersport, který v šedesátých letech díky obrovskému úsilí a finančním podporám konečně na Le Mans porazil vozy Ferrari. GT40 přitom vznikl jako „trucprojekt“ Henryho Forda II. Poté, co mu Enzo rezolutně odmítnul prodat svůj tým.

Vznikne jen deset kusů těchto klenotů. Změnila se většina povrchových dílů karosérie, významným způsobem byly vylepšeny motor a podvozek.

Vozy Avro snadno poznáte i z vnějšku. Příď vozu nyní zdobí aerodynamický nárazník s implantovanými mlhovkami a decentní spodní lištou. Boční část je zase obohacena o nápis „720 Mirage GT“ na bočních dveřích a mírně upravený práh. Jak to bývá u tohoto úpravce zvykem, v zájmu zachování co nejnižší hmotnosti chybí autu zadní nárazník. Sundání některých částí karoserie je skutečně zajímavý a hlavně levný způsob, jak udržet hmotnost při zemi. Jakkoli toto řešení nemusí být vždy okulahodící.
 
O většinu úprav mechanických skupin se postarala zmíněná společnost Roush Technologies. Motor byl osazen leštěným dmychadlem Whipple, sáním Accufab, výfukovým systémem Accufab X s keramickým povrchem či váhou vzduchu Mafia. Díky tomu motor dosahuje výkonu 720 koní při 6 950 ot./min. a ohromného točivého momentu 815 Nm při 4 800 ot./min. Další optimalizace včetně změny stálého převodu posunuly hranici nejvyšší rychlosti vysoko přes 350 km/h.

Rozchod kol vpředu i vzadu narostl o 5 mm. Přední brzdy mají šestipístkové třmeny AP Racing a odvrtávané kotouče Stillen. Světlá výška klesla o 25 mm a zavěšení obdrželo stavitelné pérování KW Variant 3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford GT od Avro a vzpomínka na slavný GT40

 

bazar

Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 69 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 158 232 km
Cena: 109 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků