Avro 720 Mirage Ford GT: muscle-car po anglicku

Ačkoli se výroba Fordova supersportu GT chýlí ke svému závěru, stále dráždí představivost motoristů i ladičských firem.

Mezi nejnovější z těchto projektů patří Avro 720 Mirage GT britské společnosti Avro Motor Cars, která v něm spojila své úsilí se značkou Roush. V rámci projektu vzniká omezená série upravených Fordů GT40, strojů, jež odkazují na legendární supersport, který v šedesátých letech díky obrovskému úsilí a finančním podporám konečně na Le Mans porazil vozy Ferrari. GT40 přitom vznikl jako „trucprojekt“ Henryho Forda II. Poté, co mu Enzo rezolutně odmítnul prodat svůj tým.

Vznikne jen deset kusů těchto klenotů. Změnila se většina povrchových dílů karosérie, významným způsobem byly vylepšeny motor a podvozek.

Vozy Avro snadno poznáte i z vnějšku. Příď vozu nyní zdobí aerodynamický nárazník s implantovanými mlhovkami a decentní spodní lištou. Boční část je zase obohacena o nápis „720 Mirage GT“ na bočních dveřích a mírně upravený práh. Jak to bývá u tohoto úpravce zvykem, v zájmu zachování co nejnižší hmotnosti chybí autu zadní nárazník. Sundání některých částí karoserie je skutečně zajímavý a hlavně levný způsob, jak udržet hmotnost při zemi. Jakkoli toto řešení nemusí být vždy okulahodící.
 
O většinu úprav mechanických skupin se postarala zmíněná společnost Roush Technologies. Motor byl osazen leštěným dmychadlem Whipple, sáním Accufab, výfukovým systémem Accufab X s keramickým povrchem či váhou vzduchu Mafia. Díky tomu motor dosahuje výkonu 720 koní při 6 950 ot./min. a ohromného točivého momentu 815 Nm při 4 800 ot./min. Další optimalizace včetně změny stálého převodu posunuly hranici nejvyšší rychlosti vysoko přes 350 km/h.

Rozchod kol vpředu i vzadu narostl o 5 mm. Přední brzdy mají šestipístkové třmeny AP Racing a odvrtávané kotouče Stillen. Světlá výška klesla o 25 mm a zavěšení obdrželo stavitelné pérování KW Variant 3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford GT od Avro a vzpomínka na slavný GT40

 

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků