Avia už dostala novou tvář. Opět se bude vyrábět od podzimu

Letos na podzim začne nový vlastník značky Avia vyrábět modernizované provedení modelu Avia D120. Jako první si tento nákladní automobil můžou prohlédnout návštěvníci specializovaného autosalonu v Moskvě.

Společnost Czechoslovak Group, která je od loňského roku novým vlastníkem Avie, to myslí s oživením slavné značky vážně. Na stavebním veletrhu CTT Moskva nyní představuje facelift modelu D120. Návštěvníci ji mohou vidět na stánku na venkovní ploše, kde jí dělá společnost vůz Tatra.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizované provedení Avie jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.

Premiéry | Byznys | Nákladní auta

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem.

Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní). Motor, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, plní normu Euro 5. V současnosti se již ale připravuje také verze Euro 6, která se bude nabízet v České republice a dalších trzích.

Na trh ještě letos

"Zahájení výroby plánujeme na podzim letošního roku. Bude probíhat v Přelouči, kam se postupně stěhují části výrobního zařízení z haly v pražských Letňanech," uvedl mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

 V Moskvě je nyní vystaven vůz s pohonem 4x2, ale podle informací Autorevue.cz se plánuje také verze s pohonem 4x4. Celková hmotnost vozidla je 11 990 kg.

Výrobu původních Avií D120 ukončila indická firma Ashok Leyland na konci července 2013. Od té doby se v Avii vyráběly pouze náhradní díly.

Retro | Zajímavosti | Užitková auta | Nákladní auta | Fascinace

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Typ D120 Avia vyráběla od počátku tisíciletí. Například kabina, která dodnes vypadá poměrně moderně, je dílem specialistů firmy Daewoo. Ta v té době letňanskou továrnu vlastnila. V posledních deseti letech pak byla Avia v majetku zmíněné indické firmy Ashok Leylands.

Současný majitel Avie, společnost Czechoslovak Group, je holding působící například v obranném a automobilovém průmmyslu. Do portfolia jeho značek patří i automobilka Tatra Kopřivnice.

Na galerii prozrazující více o modernizovaném provedení se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků