Avia už dostala novou tvář. Opět se bude vyrábět od podzimu

Letos na podzim začne nový vlastník značky Avia vyrábět modernizované provedení modelu Avia D120. Jako první si tento nákladní automobil můžou prohlédnout návštěvníci specializovaného autosalonu v Moskvě.

Společnost Czechoslovak Group, která je od loňského roku novým vlastníkem Avie, to myslí s oživením slavné značky vážně. Na stavebním veletrhu CTT Moskva nyní představuje facelift modelu D120. Návštěvníci ji mohou vidět na stánku na venkovní ploše, kde jí dělá společnost vůz Tatra.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizované provedení Avie jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem.

Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní). Motor, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, plní normu Euro 5. V současnosti se již ale připravuje také verze Euro 6, která se bude nabízet v České republice a dalších trzích.

Na trh ještě letos

"Zahájení výroby plánujeme na podzim letošního roku. Bude probíhat v Přelouči, kam se postupně stěhují části výrobního zařízení z haly v pražských Letňanech," uvedl mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

 V Moskvě je nyní vystaven vůz s pohonem 4x2, ale podle informací Autorevue.cz se plánuje také verze s pohonem 4x4. Celková hmotnost vozidla je 11 990 kg.

Výrobu původních Avií D120 ukončila indická firma Ashok Leyland na konci července 2013. Od té doby se v Avii vyráběly pouze náhradní díly.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Typ D120 Avia vyráběla od počátku tisíciletí. Například kabina, která dodnes vypadá poměrně moderně, je dílem specialistů firmy Daewoo. Ta v té době letňanskou továrnu vlastnila. V posledních deseti letech pak byla Avia v majetku zmíněné indické firmy Ashok Leylands.

Současný majitel Avie, společnost Czechoslovak Group, je holding působící například v obranném a automobilovém průmmyslu. Do portfolia jeho značek patří i automobilka Tatra Kopřivnice.

Na galerii prozrazující více o modernizovaném provedení se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků