Avia už dostala novou tvář. Opět se bude vyrábět od podzimu

Letos na podzim začne nový vlastník značky Avia vyrábět modernizované provedení modelu Avia D120. Jako první si tento nákladní automobil můžou prohlédnout návštěvníci specializovaného autosalonu v Moskvě.

Společnost Czechoslovak Group, která je od loňského roku novým vlastníkem Avie, to myslí s oživením slavné značky vážně. Na stavebním veletrhu CTT Moskva nyní představuje facelift modelu D120. Návštěvníci ji mohou vidět na stánku na venkovní ploše, kde jí dělá společnost vůz Tatra.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizované provedení Avie jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem.

Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní). Motor, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, plní normu Euro 5. V současnosti se již ale připravuje také verze Euro 6, která se bude nabízet v České republice a dalších trzích.

Na trh ještě letos

"Zahájení výroby plánujeme na podzim letošního roku. Bude probíhat v Přelouči, kam se postupně stěhují části výrobního zařízení z haly v pražských Letňanech," uvedl mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

 V Moskvě je nyní vystaven vůz s pohonem 4x2, ale podle informací Autorevue.cz se plánuje také verze s pohonem 4x4. Celková hmotnost vozidla je 11 990 kg.

Výrobu původních Avií D120 ukončila indická firma Ashok Leyland na konci července 2013. Od té doby se v Avii vyráběly pouze náhradní díly.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Typ D120 Avia vyráběla od počátku tisíciletí. Například kabina, která dodnes vypadá poměrně moderně, je dílem specialistů firmy Daewoo. Ta v té době letňanskou továrnu vlastnila. V posledních deseti letech pak byla Avia v majetku zmíněné indické firmy Ashok Leylands.

Současný majitel Avie, společnost Czechoslovak Group, je holding působící například v obranném a automobilovém průmmyslu. Do portfolia jeho značek patří i automobilka Tatra Kopřivnice.

Na galerii prozrazující více o modernizovaném provedení se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 5 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků