Avia už dostala novou tvář. Opět se bude vyrábět od podzimu

Letos na podzim začne nový vlastník značky Avia vyrábět modernizované provedení modelu Avia D120. Jako první si tento nákladní automobil můžou prohlédnout návštěvníci specializovaného autosalonu v Moskvě.

Společnost Czechoslovak Group, která je od loňského roku novým vlastníkem Avie, to myslí s oživením slavné značky vážně. Na stavebním veletrhu CTT Moskva nyní představuje facelift modelu D120. Návštěvníci ji mohou vidět na stánku na venkovní ploše, kde jí dělá společnost vůz Tatra.

Oproti dříve vyráběnému provedení bude mít modernizované provedení Avie jinou příď. Změněný je panel pod čelním oknem, na kterém je uprostřed lesklého plastového dílu zvětšené logo značky. Zásadní proměny doznal také nárazník.

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Toto je nová podoba Avie. Sériová výroba se už připravuje

Otvor pro přístup chladicího vzduchu k motoru kryje voštinová mřížka a po stranách je šestice kruhových světlometů. Staré provedení mělo sdružená trojúhelníková světla ještě nad nárazníkem.

Ostatní plechové části, včetně dveří, zůstaly nezměněné. Vůz bude pohánět čtyřválcový motor Cummins se zdvihovým objemem válců 4462 cm3 a maximálním výkonem 152 kW (207 koní). Motor, který je spojený se šestistupňovou manuální převodovkou, plní normu Euro 5. V současnosti se již ale připravuje také verze Euro 6, která se bude nabízet v České republice a dalších trzích.

Na trh ještě letos

"Zahájení výroby plánujeme na podzim letošního roku. Bude probíhat v Přelouči, kam se postupně stěhují části výrobního zařízení z haly v pražských Letňanech," uvedl mluvčí Czechoslovak Group Andrej Čírtek.

 V Moskvě je nyní vystaven vůz s pohonem 4x2, ale podle informací Autorevue.cz se plánuje také verze s pohonem 4x4. Celková hmotnost vozidla je 11 990 kg.

Výrobu původních Avií D120 ukončila indická firma Ashok Leyland na konci července 2013. Od té doby se v Avii vyráběly pouze náhradní díly.

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Typ D120 Avia vyráběla od počátku tisíciletí. Například kabina, která dodnes vypadá poměrně moderně, je dílem specialistů firmy Daewoo. Ta v té době letňanskou továrnu vlastnila. V posledních deseti letech pak byla Avia v majetku zmíněné indické firmy Ashok Leylands.

Současný majitel Avie, společnost Czechoslovak Group, je holding působící například v obranném a automobilovém průmmyslu. Do portfolia jeho značek patří i automobilka Tatra Kopřivnice.

Na galerii prozrazující více o modernizovaném provedení se podívejte zde:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 41 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků